Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИРОДА ЛЮДСЬКИХ ЗДАТНОСТЕЙ

Дотепер нами обговорювалися такі здатності, які так чи інакше пов'язані з біологічними особливостями організму. Згадувалися також соціальні здатності, біологічну основу яких поки ще нікому точно встановити не вдалося. Це - вищі, культурно обумовлені здатності, властиві лише людині: художній, музичні, лінгвістичні, математичні, інженерні й ряд інших. Вони мають інше походження, формуються й розвиваються інакше, чим ті, які мають явно виражені біологічні задатки й безпосередньо залежать від дозрівання тих або інших органічних структур. Умовами й передумовами розвитку в людини соціальних здатностей є наступні обставини його життя:

1. Наявність суспільства, соціально-культурного середовища, створеної працею багатьох поколінь людей. Це середовище штучне, включає безліч предметів матеріальної й духовної культури, що забезпечують існування людини й задоволення його властиво людських потреб.

2. Відсутність природних задатків до користування відповідними предметами й необхідність навчання цьому з дитинства.

3. Необхідність участі в різних складних і високоорганізованих видах людської діяльності.

4. Наявність із народження навколо людини утворених і цивілізованих людей, які вже мають необхідними йому здатностями й у стані передати йому потрібні знання, уміння й навички, розташовуючи при цьому відповідними засобами навчання й виховання.

5. Відсутність із народження в людини твердих, запрограмованих структур поводження типу вроджених інстинктів, незрілість відповідних мозкових структур, що забезпечують функціонування психіки, і можливість їхнього формування під впливом навчання й виховання.

Кожне з названих обставин є необхідним для перетворення людини як біологічної істоти, з народження привабливими деякими елементарними здатностями, властивими й многим вищою твариною, у соціальну істоту, що здобуває й розвиває в собі властиво людські здатності. Соціально-культурне середовище дозволяє розвивати здатності, що забезпечують правильне користування предметами матеріальної й духовної культури й розвиток необхідних для цих здатностей (вони формуються й удосконалюються в процесі научения користуванню відповідними предметами). Необхідність включення в специфічно людські види діяльності з раннього дитинства змушує батьків піклуватися про розвиток у дітей потрібних для них здатностей, а згодом, коли самі діти стають дорослими, створює в них потреби в самостійному придбанні відповідних здатностей. Навколишньої дитини дорослі люди, здебільшого вужеві маючи необхідні здатності й засобами навчання (у вигляді готових предметів матеріальної й духовної культури, який треба навчитися користуватися), забезпечують безперервний розвиток потрібних здатностей у дітей. Вони у свою чергу охоче приймають відповідні навчальні й виховні впливи, швидко засвоюють їх завдяки пластичному й гнучкому, пристосованому до научению мозку. Ті задатки, які необхідний^ для розвитку людських здатностей, під впливом усього цього складаються в дитини досить рано, приблизно до трьох років, забезпечуючи надалі вужеві не природне, а соціальний його розвиток, включаючи становлення безлічі таких здатностей, аналога яким немає навіть у досить високорозвинених тварин.

Твердження про те, що в людини немає готових біологічних задатків до розвитку соціальних здатностей, не означає відсутності в цих здатностей анатомо-фізіологічної основи тоді, коли вони стають повністю розвиненими. Ця основа є, але також не є вродженою. Вона представлена так називаними функціональними органами, що представляють собою прижизненно складні нервово-м'язові системи, анатомічно й фізіологічно забезпечують функціонування й удосконалювання відповідних здатностей. Формування функціональних органів у людини стає найважливішим принципом його онтогенетического морфо-физиологического розвитку, зв'язаного зі здатностями.

 


Читайте також:

  1. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  2. Банк і його операції. Правова природа банківської діяльності
  3. Виникнення і розвиток людських ресурсів, історія розвитку кадрових служб.
  4. Гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей.
  5. Духовне буття. Свідомість, її природа
  6. Економічна природа бюджетного дефіциту і його причини
  7. Економічна природа бюджетного дефіциту і його причини
  8. Економічна природа і призначення міжнародних фінансів
  9. Економічна природа й призначення міжнародних фінансів
  10. Економічна природа митного тарифу, його класифікація та функціональні завдання
  11. Економічна природа поточних витрат підприємства
  12. Економічна природа процента




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗПОСОБНОСТИ, ЗАДАТКИ Й ІНДИВІДУАЛЬНІ РОЗХОДЖЕННЯ ЛЮДЕЙ | Поняття про відчуття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.