Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИБЛИЗНА СХЕМА САМОАНАЛІЗУ ПРОВЕДЕНОГО ПОЗАКЛАСНОГО БІОЛОГІЧНОГО ЗАХОДУ

 

Виконання вимог програми:

ü Наскільки зміст заходу відповідав вимогам програми, співвідносився з тематикою уроків біології.

ü Яким чином реалізовувалися у змісті заходу загальнодидактичні принципи, зокрема, науковості, доступності і дохідливості, зв’язку теорії з практикою?

ü Чи сприяв захід формуванню логічних, загальнонавчальних і спеціальних умінь?

ü Яким чином і з якими предметами здійснювалися міжпредметні зв’язки?

Ефективність організації заходу:

ü Чи вірно були визначені і реалізовані навчальні, виховні й розвивальні цілі?

ü Чи були враховані вікові і психологічні особливості класу, індивідуальні особливості конкретних учнів?

ü Яким чином організовувалася участь учнів у підготовці заходу (ініціатива учнів, розподіл доручень, розподіл ролей, участь у оформленні, залучення до технічної підтримки заходу тощо);

Ефективність проведення заходу:

ü Чи оптимально був визначений зміст заходу, чи відповідав він вибраним цілям і завданням?

ü Чи методично обґрунтований відбір матеріалу, композиція матеріалу?

ü Що було головним, найбільш суттєвим у змісті заходу?

ü Чи все заплановане у сценарію було реалізовано?

ü Які засоби і методи навчання використовувались під час заходу? Як їх вибір і співвідношення відповідали цілям, змісту і віковим особливостям учнів?

ü Чи ефективно реалізовані можливості біологічного експерименту?

ü Яким чином була застосована наочність?

ü В якій якості залучалась до проведення заходу комп’ютерна і проектувальна техніка?

ü Яким чином поєднувалися загальні форми навчання (фронтальні, групові, індивідуальні) під час заходу?

ü Завдання якого рівня (репродуктивного, продуктивного чи творчого) переважали у змісті заходу?

ü Яким чином застосовувалися прийоми емоційного впливу, активізації учасників тощо.

ü Чи вдалося мені зацікавити та організувати роботу класу?

ü Чи відчувалася атмосфера доброзичливості і партнерства між мною та учнями, серед учнів класу?

ü Який вплив матиме здобутий досвід проведення позакласного заходу з біології для подальшої педагогічної роботи.

Пропозиції студента-практиканта щодо організації й проведення позакласного заходу з біології в загальноосвітньому навчальному закладі.


Додаток И

 

КЛАСИФІКАЦІЯ УРОКІВ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ

 

Тип уроку Основна дидактична мета Етапи структури уроку Застосовувані методи
І Урок засвоєння нових знань оволодіння учня-ми новим мате-ріалом ознайом-лення з новими фактами, тверд-женнями, фор-мування нових понять, законів, теорій, з’ясу-вання їх сутнос-ті, оволодіння новими споро-бами діяльності 1. Актуалізація опорних знань учнів. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів. 3. Оголошення теми, мети і завдань уроку. 4. Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння). 5. Осмислення нових знань і умінь. 6. Узагальнення і систематизація знань. 7. Підбиття підсумків уроку 8. Домашнє завдання та інструкції до нього. фронтальна бесіда, розповідь, розповідь з елементами бесіди, демонстрація дослідів, самостійна робота з книгою, конспектування, складання тез, опорних схем
ІІ Урок удоско-налення і застосування знань, умінь і навичок поглиблення, закріплення й удосконалення раніше засвоє-ного матеріалу, з’ясування можливостей застосування знань у навчальному пізнанні і прак-тичних ситуа-ціях, форму-вання досвіду такого застосу-вання, форму-вання нових умінь і навичок 1. Актуалізація опорних знань учнів. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів. 3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. 4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням і вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайом-ленням з правилами, алгорит-мами виконання певних дій). 5. Пробні та тренувальні впра-ви (використання вивченого в стандартних умовах, вправи за зразком, за інструкцією). 6. Творчі вправи (перенесення знань і засвоєних способів дій у частково змінені або нові ситуації). 7. Підбиття підсумків уроку. 8. Домашнє завдання та інструкції до нього. індивідуальне усне опитування, фронтальна контролююча бесіда, розповідь з елементами бесіди, самостійна робота з книгою, робота з роздавальним матеріалом, виконання завдань під контролем учителя, взаємоконтроль результатів самостійних робіт, учнівський експеримент
ІІІ Урок узагаль-нення та систе-матиза-ції знань, умінь і навичок узагальнення і встановлення рівня оволо-діння учнями основних знань, виявлен-ня істотних зв’язків між елементами знань, їх групу-вання і класиці-кація, глибоке осмислення навчального матеріалу, при-ведення його до системи засвоє-ного раніше 1. Мотивація навчальної діяльності учнів. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. 3. Відтворення та коригування опорних знань, основних фактів, правил. 4. Узагальнення та система-тизація основних теоретичних положень. 5. Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації, узагальнення вмінь. 6. Підбиття підсумків уроку. 7. Домашнє завдання та інструкції до нього. індивідуальне усне опитування, фронтальна контролююча бесіда, самостійна робота з книгою, складання і заповнення узагальнюючої таблиці, складання систематизуючої схеми
ІV Урок контролю і корекції знань, умінь і навичок перевірити якість та міц-ність засвоє-ного логічно завершеного блоку навчаль-ного матеріалу учнями, сфор-мованість умінь і нави-чок; внесення коректив 1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів. 3. Перевірка знань фактичного матеріалу основних понять. Перевірка глибини усвідомлення знань (репродуктивний рівень). 4. Використання знань у стандартних умовах. Перевір-ка осмисленості знань: пояс-нення сутності понять, явищ, ілюстрація прикладами, вста-новлення взаємозв’язків у вивченому (продуктивний рівень). 5. Використання знань у незнайомих, змінених умовах (творчий рівень). 6. Збирання виконаних зав-дань, їх перевірка, оцінювання. 7. Підбиття підсумків уроку. 8. Домашнє завдання та інструкції до нього. індивідуальне усне опитування, фронтальна контролююча бесіда, тестовий контроль, контрольна робота, виконання комплексних практичних завдань, розв’язування задач
V Комбінований урок поєднання двох і більше рівно-значних дивак-тичних цілей попередніх ти-пів уроків. Найчастіше це: повторення та узагальнення вивченого на попередніх уроках, засво-єння нових знань, закріп-лення та узагальнення нових, набутих на уроці знань 1. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів. Перевірка домашнього завдання. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів або постановка проблемного запитання. 3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. 4. Вивчення нового матеріалу. 5. Закріплення нових знань. 6. Осмислення та узагаль-нення нових знань. 7. Підбиття підсумків уроку. 8. Домашнє завдання та інструкції до нього. індивідуальне усне опитування, фрон-тальна контро-лююча бесіда, тестовий контроль, короткочасна конт-рольна робота, розповідь, розпо-відь з елементами бесіди, самостійна робота з книгою, виконання завдань під контролем учи-теля, заповнення таблиць, складання схем


Читайте також:

  1. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  2. А). Схема с подвижным электродом-инструментом
  3. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  4. Багатовимірність людського буття: співвідношення біологічного і соціального в людині
  5. Баланс та загальна схема грунтоутворення
  6. Блок-схема алгоритму.
  7. Блок-схема Програма
  8. Взаємовідношення біологічного, соціального і духовного в людині.
  9. Види засобів КЗІ залежно від способу їхньої реалізації, їх характеристика. Типова загальна схема шифратору
  10. Виявлення та збирання слідів біологічного походження.
  11. Геометрична схема й основні частини теодоліта
  12. Головні компоненти біологічного фактора




Переглядів: 491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРИБЛИЗНА СХЕМА САМОАНАЛІЗУ ПРОВЕДЕНОГО УРОКУ | Додаток К

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.