Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура курсу

 

Структура курсу складається з двох модулів. Перший модуль включає питання теоретико-методологічних та методичних засад психосоматики і складається з трьох тем (теми 1 – 3). Другий модуль присвячено психологічному аналізу тілесних захворювань; у складі цього модуля шість тем (теми 4 – 9). Стисло охарактеризуймо теми.

У темі 1 розгляд психосоматики розпочинається з історії поглядів на зв’язок душі та тіла у філософів і завершується розглядом робіт із першою науковою постановкою психосоматичних проблем, тобто психоаналітичних засад психосоматики.

Тему 2присвячено аналізу різних психотерапевтичних підходів до подолання психосоматичних розладів, адже саме в системі психотерапевтичного знання ідеї психосоматики набули істотного розвитку та існують у різних парадигмальних системах. Тому відстежувати повною мірою динаміку розвитку психосоматичного знання виявляється можливим, рухаючися від філософського етапу історії психології через різні психотерапевтичні парадигми до сучасних психології та медицини.

До перших двох тем студентам, поряд із лекціями, можна запропонувати семінарське заняття для більш детального обговорення тенденцій розвитку психосоматичного знання. У разі збільшення кількості годин, відведених для курсу, є можливість запропонувати до теми 2 практичні заняття для ознайомлення з різними психотерапевтичними техніками подолання психосоматичних розладів (див. матеріали для практичних занять до теми).

Тему 3присвячено питанням психодіагностики у психосоматичній проблематиці. У тезаурусі запропоновано логіку аналізу особистості людей із психосоматичними розладами. Така логіка може ґрунтуватися на психодинамічному, психофізіологічному та позитивістському підходах. У матеріалах для практичних занять до теми запропоновано методики діагностування характеристик, котрі безпосередньо зумовлені або зумовлюють психосоматичні розлади. Результати застосування таких методик дають можливість краще зрозуміти природу психосоматичного розладу. І дійсно, страхи, стреси, адаптація, депресія, фрустрація є складовими психофізіологічного механізму психосоматичних розладів. Ця тема передбачає ознайомлення з психосоматичними розладами за класифікаторами хвороб. Важливим при цьому виявляється визначення відмінностей у розумінні психосоматичної проблематики з точок зору психології та медицини.

Зміст тем 4 – 9 присвячено психологічній характеристиці людей із найбільш поширеними захворюваннями різних підсистем організму.

Тезауруси до тем побудовано так, що психологічна характеристика хворих висвітлюється відповідно до поглядів різних авторів, позиції яких є найбільш загальновживаними у психологічній науці та практиці. Таким чином, студенти мають можливість отримати якнайповнішу психологічну характеристику різних захворювань, порівнювати, а також критично проаналізувати різні підходи. Крім того, виявляється можливим за інформацією про діагноз та історію хвороби отримувати психологічну інформацію про особистість.

Основний зміст пропонованого курсу розраховано на психологічний аналіз особистості з різними соматичними розладами, що існують у різних парадигмах, із використанням авторської методики психосоматичного аналізу особистості через персоніфікацію, асоціацію, візуалізацію, аналогізацію – так званої методики ПАВА. Продуктом такого аналізу можуть бути як психодіагностична інформація, так і психокоригувальний ефект.



Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  4. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  5. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  6. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  7. IY.3. Общество и его структура.
  8. VІ. План та організаційна структура заняття
  9. А) Структура економічних відносин.
  10. Аграрна структура та її елементи
  11. Агропромисловий комплекс та його структура
  12. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття




Переглядів: 367

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи оцінювання | ІІ. ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.