Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЗАПОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

 

О.М. ПРИЙМАК

ТЕОРІЯ УПРАВЛІННЯ

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

до семінарських занять та виконання індивідуального завдання

для студентів заочної форми навчання

освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр»

спеціальностей «Історія» та «Архівознавство»

 

 

Затверджено

Вченою радою ЗНУ

Протокол № 3

від 28 жовтня 2014 р.

 

Запоріжжя


УДК: 005.1:338.24:005.96:096.63(075.8)

ББК: С55.37+У210.1+Ф038я7з

П 75

 

Приймак О.М. Теорія управління: методичні рекомендації до семінарських занять та виконання індивідуального завдання для студентів заочної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» спеціальностей «Історія» та «Архівознавство». – Запоріжжя: ЗНУ, 2014. – 46 с.

 

Методичні рекомендації містять теми і плани семінарських занять, перелік ключових понять до тем, тематику рефератів, питання для самоконтролю, питання для дискусії, тести, перелік літератури, поради для студентів з підготовки до семінарських занять і виконання індивідуального завдання студентів з курсу «Теорія управління».

Призначені для студентів магістратури історичного факультету (спеціальності «Історія» та «Архівознавство»). Специфіка рекомендацій полягає у концентрації уваги на питаннях ґенези світової та вітчизняної управлінської науки, внеску окремих дослідників у розвиток теорії управління.

 

Рецензент Т.І. Бутченко

Відповідальний за випуск Т.І. Бутченко

 


ЗМІСТ

ВСТУП.. 4

 

Семінарське заняття 1 Ґенеза світової управлінської науки. 6

 

Семінарське заняття 2 Розвиток теорії управління в Україні 13

 

Семінарське заняття 3 Концепції стилів управління. 20

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ.. 28

 

ПИТАННЯ ДО ЕКЗАМЕНУ.. 32

 

СЛОВНИК ТЕРМІНІВ.. 35

 

ЛІТЕРАТУРА.. 41

 

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ.. 45

 


ВСТУП

Дисципліна «Теорія управління» дає студентам уявлення про стан розвитку сучасної управлінської думки в Україні та інших державах світу. Вона формує знання про пріоритетні напрями розвитку концепцій адміністрування в межах різних шкіл управлінської науки. Дисципліна передбачає вивчення етапів розвитку світової протоуправлінської думки, а також основних парадигм управлінської науки у ХХ – на початку ХХІ ст. Важливим завданням курсу є засвоєння студентами новітніх управлінських теорій. Вивчення даного курсу є невід'ємною частиною отримання вищої освіти.

Мультипарадигмальний статус дисципліни «Теорія управління» обумовлює тісний зв'язок її з такими галузями знань як соціологія управління та влади, когнітивна психологія та психологія управління, соціальний та соціально-адекватний менеджмент, соціальна історія та історія адміністрування. Існуючий в останніх науковий доробок використовується в якості методологічного інструментарію пізнання світу управлінського, а також для розуміння сутності й значущості теоретичної спадщини представників вітчизняної і зарубіжної управлінської науки. Дисципліна містить у собі складові без яких не можливе розуміння сутності питань державного та адміністративного менеджменту, державного будівництва, трансформації економічних систем, управління соціальними процесами, оптимізації суспільного розвитку. Викладання даного курсу вимагає використання студентами раніше отриманих знань не лише з історичного спектру, а й таких гуманітарних та суспільствознавчих дисциплін як «філософія», «соціологія», «політологія», «психологія», «основи економічної теорії» тощо.

Мета:вивчити основні етапи та напрями розвитку української і зарубіжної управлінської думки, а також проаналізувати сучасні управлінські теорії.

Завдання:

· вивчення одномірних та синтетичних управлінських теорій;

· аналіз основоположних тез, постулатів і концепцій, які розкривають сутність управління як соціальної системи та соціального інституту;

· формування уявлення про типологію управлінських організаційних структур;

· аналіз методів управління в організації;

· аналіз основних методів мотивації співробітника до цілеспрямованої усвідомленої діяльності.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

· етапи історичного розвитку загальної теорії управління і становлення світової управлінської парадигми;

· основні управлінські школи, напрями та парадигми, їх теоретичні основи, представників;

· методологічні процедури та технічні прийоми вирішення управлінських завдань і ділових управлінських ігор;

· структурні елементи управління як системи та їх характеристику;

· сутність управлінських процесів.

вміти :

· оперувати категоріальним апаратом теорії управління;

· розрізняти головні школи та напрямки теорії управління за змістом основних ідей теоретичними підходами;

· вирішувати завдання пов'язані з придбанням теоретичних знань і навичок з галузевого, ситуаційного та стратегічного управління;

· застосовувати теоретичні моделі для пояснення управлінських процедур і технологій;

· аналізувати соціальні аспекти управлінських відносин і пропонувати їх практичне вирішення;

· адекватно входити в багатовимірне організаційне середовище на основі знання його закономірностей, особливостей управлінських комунікацій.


СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ

 

Семінарське заняття 1 Ґенеза світової управлінської науки

План

1. Етапи розвитку протоуправлінської думки

2. Одномірні управлінські теорії

3. Сучасний стан синтетичних концепцій управління

Ключові поняття:наукове управління, фордизм, тейлоризм, біхевіоризм, адміністрування, цілераціональність, скалярний ланцюг.


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  3. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хвороби, збудниками яких є найпростіші, гельмінти. Мікози. | Методичні вказівки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.