Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вправа 3. Для кожного поняття або цитати з наведених нижче знайдіть прізвище їх автора.

 

1. “Купці не доставляють ніякого продукту, а тільки відіграють роль вен і артерій, що розподіляють туди й назад кров і живильні соки державного тіла, а саме, продукцію сільського господарства і промисловості”.

2. „... праця є батько і активний принцип багатства, а земля – його мати”.

3. Теорія „істинної вартості”.

4. “У кожній державі слід розрізняти блага, які мають споживчу цінність і не мають продажної (вода, ліс, продукти ґрунтів тощо), від багатств, що мають і споживчу, і продажну цінність”

5. „... цінність кожної з обмінюваних речей не має іншого вимірювача, крім потреб, бажань і грошових засобів сторін, які домовляються”.

6. „... покупки урівноважуються з обох боків таким чином, що їх обопільнадія зводиться до обміну цінності на рівну цінність, причому такі цінності існували… так чи інакше до обміну; так що обмін у дійсності нічого не виробляє”.

7. Первісні аванси.

8. Щорічні аванси.

9. “….оцінку всіх речей слід було б звести до двох природних знаменників – землі й праці”.

10. Перше застосування методу наукового абстрагування.

Автори:

1. П. Буагільбер. 2. В. Петті. 3. Ж. Тюрго. 4. Ф. Кене.

Тема 5.
Економічний розвиток та економічна думка епохи промислової революції

 

1. Головним змістом промислового перевороту першої половини ХІХ ст. був перехід від:

а) патріархального господарства до товарного;

б) ремісництва до мануфактури;

в) ручної праці до машинної;

г)машинного виробництва до автоматизованого.

 

2. Механічна прядка ”Дженні” була застосована у виробництві в період:

а) первісного накопичення капіталу;

б) Великих географічних відкриттів;

в) промислового перевороту;

г) правильна відповідь не названа.

 

3. На зміну мануфактурі приходить:

а) цехове виробництво; б) дрібне ремісницьке виробництво;

в) крупна машинна індустрія; г) патріархальне господарство.

 

4. В якій із країн було побудовано перший пароплав?

а ) Німеччина; б) Франція;

в) Англія; г) США.

 

5. До країн, де зростання фінансового капіталу випереджав зростання промислового капіталу слід віднести:

а ) Росія; б) Франція;

в) Англія; г) США.

 

6. Для якої країни характерні були повільні темпи зростання промислового виробництва у зв’язку з відсутністю єдиної централізованої держави та пануванням феодальних відносин:

а) Німеччина; б) Англія; в) Росія; г) Франція; д) США.

 

7. В якій країні промисловий переворот почався раніше ніж у інших:

а ) Німеччина; б) Франція;

в) Англія; г) США.

 

8. Впровадження у виробництво парового двигуна Дж. Уатта характерно було для наступного етапу:

а) 80-ті роки ХVІІІ ст.; б) 30-ті роки ХІХ ст.;

в) 20-ті роки ХХ ст. г) середина ХVІІІ ст.

 

9. Яка країна у середині ХІХ ст. перетворилася на «фабрику світу», виробляючи близько половини світової промислової продукції:

а ) Німеччина; б) Франція; в) Англія;

г) США; д) Росія.

 

10. Винятково швидкі темпи економічного розвитку економіки США в першій половині ХІХ ст. були пов’язані з:

а) власними науково-технічними розробками;

б) відсутністю цехових обмежень;

в) проведенням загарбницьких війн;

г) використанням державного регулювання економіки.

 

11. В першій половині ХІХ ст. найбільш інтенсивно залізниці будувалися у:

а) США; б) Англія; в) Німеччина; г) Росія.

 

12. Що не можна віднести до наслідків промислового перевороту середини ХVІІІ першої половини ХІХ ст.

а) широке поширення мануфактурної форми організації виробництва;

б) зростання продуктивності праці і створення промислових центрів;

в) зміни у соціальній структурі суспільства;

г) залучення у виробництво праці жінок та дітей.

 

13. В якій країні становлення фабричного виробництва минуло стадію ремесла:

а) Росія; б) Англія; в) Франція; г) США.

 

14. Французький капіталізм XIX ст. можна охарактеризувати як:

а) військово-феодальний; б) буржуазно-юнкерський;

в) колоніальний; г) лихварський;

д) правильна відповідь не названа.

 

15. В якій країні хронічний дефіцит робочої сили обумовив масове будівництво підприємств на основі використання машин:

а) США; б) Англії; в) Німеччині; г) Японії; д) Росії.

 

16. До етапів промислової революції періоду першої половини ХVІІІ першої половини ХІХ ст. не відноситься:

а) створення робочих машин;

б) створення універсального парового двигуна;

в) створення машин машинами;

г) правильна відповідь не названа.

 

17. До середини другого десятиліття ХІХ ст. у найбільш розвинутих країнах Європи склалася економічна система, яка в економічній літературі дістала назву:

а) система вільної конкуренції;

б) система монополістичної конкуренції;

в) система олігополістичної конкуренції;

г) правильна відповідь не названа.

 

18. До передумов промислового перевороту та індустріалізації Англії 60-х років ХVІІІ ст. - першої половини ХІХ ст. не відноситься:

а) значне нагромадження капіталу в епоху первісного нагромадження капіталу;

б) Англійська буржуазна революція (1640-1688 рр.);

в) посилення іноземної конкуренції;

г) зростаючі можливості вигідного використання нагромадженого капіталу;

д) правильна відповідь не названа.

 

19. Економічну політику, яку Англія запровадила у світовій торгівлі на початку ХІХ ст. називають:

а) протекціонізмом; б) фритредерством;

в) колоніалізмом; г) ордолібералізмом;

д) правильна відповідь не названа.

 

20. Королівське товариство, яке відігравало в Англії роль Академії наук було створено в:

а) 1662 р. б) 1803 р. в) XV ст. г) перша половина ХVІІІ ст.

 

21. Особливості промислового перевороту у Франції обумовлені наступними причинами:

а) пізнє утвердження буржуазного ладу;

б) інертність мислення французьких промисловців;

в) малопродуктивне парцелярне сільське господарство;

г) слабкість внутрішнього ринку;

д) правильними є відповіді у пунктах а, б, в, г;

е) правильними є відповіді у пунктах а, б, в.

 

22. В цілому промислова революція в кінці ХVІІІ ст. – на початку ХІХ ст. в Англії протікала значно повільніше ніж у Франції:

а) вірно; б) невірно.

 

23. В цілому промислова революція в кінці ХVІІІ ст. – на початку ХІХ ст. у Франції протікала значно повільніше ніж в Англії:

а) вірно; б) невірно.

 

 

24. Велику роль у розвитку банківської кредитної сфери в епоху промислового перевороту відігравала:

а) Паризька біржа; б) Лондонська біржа;

в) Ост-Індійська компанія; г) правильна відповідь не названа.

 

25. У період Реставрації і Липневої монархії (1815-1848 рр.) промисловий переворот у Франції:

а) прискорився; б) призупинився;

в) стабілізувався; г) не відбувався.

 

26. Передумови промислового перевороту в Німеччині на початку ХІХ ст.:

а) часткова ліквідація феодального режиму на селі, розпочата французами в період Наполеонівських війн;

б) часткова ліквідація економічної роздробленості шляхом створення митного закону (1818р.) й Митного союзу (1833 р.) по ініціативі Прусії;

в) зростання мануфактурної промисловості й розвиток капіталізму в сільському господарстві;

г) правильними є відповіді у пунктах а, б;

д) правильними є відповіді у пунктах а, б; в.

 

27. «Прусський шлях» розвитку капіталізму в сільському господарстві – це:

а) шлях поступової «повзучої» еволюції поміщицьких господарств в капіталістичні;

б) шлях бурхливого розвитку фермерства;

в) специфічний виключно для німецьких земель шлях «обуржуазнення» аграрних відносин;

г) правильна відповідь не названа.

 

28. Можна виділити наступні три етапи промислового перевороту в Німеччині:

а) 30-40-ві роки ХІХ ст. – промисловий переворот відбувається переважно у текстильній промисловості;

б) 50-60-ті роки ХІХ ст. – значне зростання промислового виробництва, пов’язане з широким розвитком важкої промисловості;

в) після утворення у 1871 р. Німецької імперії – спостерігається тісний взаємозв’язок розвитку фабричної промисловості з формуванням монополій.

На якому етапі промислового перевороту допущена помилка?

а); б); в); г) помилок немає.

 

29. Що забезпечило небачені у ХІХ ст. темпи промислового виробництва у Німеччині:

а) використання у промисловому виробництві власних інженерно-технічних досягнень;

б) будівництво величезних машинобудівних підприємств, оснащених найновішим обладнанням;

в) більш рівномірний розвиток основних галузей важкої промисловості;

г) правильними є відповіді у пунктах а, б, в;

д) правильна відповідь не названа.

 

30. Що з нижченазваного можна вважати однією з особливостей промислового перевороту в США:

а) тривале паралельне співіснування мануфактурного і фабричного періодів;

б) більш пізній початок порівняно з країнами Європи;

в) наявність рабства в Південних штатах;

г) правильна відповідь не названа.

 

31. На відміну від Англії мануфактурна організація ткацької галузі не являлась матеріальною базою промислового перевороту в США:

а) вірно б) невірно

 

32. Американський шлях розвитку сільського господарства – це:

а) фермерський шлях розвитку в сільському господарстві;

б) виключно специфічний шлях розвитку сільського господарства в США;

в) шлях поступової «повзучої» еволюції поміщицьких господарств в капіталістичні;

г) правильна відповідь не названа.

 

33. Розвиток промисловості в США в першій половині ХІХ ст. стримувало:

а) рабовласницьке плантаторське господарство;

б) економічна роздробленість між штатами;

в) малопродуктивне парцелярне сільське господарство;

г) правильна відповідь не названа.

 

34. Серед основних рис, що характеризують американський шлях розвитку сільського господарства виділяють:

а) революційна відміна великого землеволодіння;

б) масовий продаж землі державою за невисокими цінами;

в) створення фермерських господарств;

г) збереження рабства та примусової праці;

д) правильними є відповіді у пунктах б, в;

е) правильними є відповіді у пунктах а, б, в.

35. Головні економічні результати Громадянської війни в США:

а) поштовх до подальшого розвитку продуктивних сил у зв’язку з відміною рабства;

б) остаточне юридичне вирішення аграрного питання на користь фермерів;

в) упорядкування й зміцнення грошового обігу й банківської системи країни;

г) усі відповіді правильні.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  12. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ




Переглядів: 681

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 4. РАННЯ КЛАСИЧНА ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ | Тема 5. ЗРІЛА КЛАСИЧНА ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.