Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Моделі організації команд

Алістер Коуберн – спеціаліст в області технологій виконання ІТ-проектів – відмічає, що саме людські якості забезпечують успіх тому або іншому проекту[7]. Вивченню питань людського фактору (Peopleware) приділяється достатньо багато уваги.

Проблеми людського фактору проявляються в тому, що люди, які беруть участь у проекті[8]:

- різні за характером, темпераментом, активності, цілям;

- схожі за спільністю цілі, пошуком шляхів досягнення цих цілей;

- різні за типом: індивідуалісти – члени команди, генератори ідей – виконавці, відповідальні – безвідповідальні;

- постійні в своїх звичках і рисах характеру та змінні в своїх якостях;

- різноманітні.

Розглянемо три основні моделі управління командою[9].

Адміністративна модель (теорія X)

Її девіз: люди роблять тільки те, що ви контролюєте.

Характерні риси моделі:

- владна піраміда – рішення приймаються зверху-вниз;

- чіткий розподіл ролей та обов’язків;

- чіткий розподіл відповідальності;

- дотримання інструкцій, процедур, технологій;

- роль менеджера: планування, контроль, прийняття основних рішень.

Переваги моделі: ясність, простота, прогнозованість.

Недоліки моделі пов’язані з тим, що адміністративна система прагне до самозбереження (стабільності) і погано сприймає зміни ситуації (нові типи проектів, застосування нових технологій). Крім того, в адміністративній моделі погано уживаються індивідуалісти і генератори ідей.

Модель хаосу (теорія Y)

Основний тезис: робота – природна та приємна діяльність, і більшість людей є дуже відповідальними і не ухиляються від роботи.

Характерні риси:

- відсутність явно виражених ознак влади;

- роль менеджера – поставити задачу, забезпечити ресурсами, не заважати і слідкувати, щоб не заважали інші;

- відсутність інструкцій та регламентованих процедур;

- індивідуальна ініціатива – рішення проблеми приймається там, де проблема виявиться;

- процес нагадує творчу гру учасників на основі дружнього змагання.

Перевага такої моделі в тому, що творча ініціатива учасників нічим не пов’язана і потенціал учасників розкривається повною мірою. Це особливо ефективно у випадку, коли для рішення проблеми потрібен пошук нових підходів, методів, ідей і засобів. Команда стає командою «прориву», а робота проходить у формі гри, мета якої – пошук найкращого результату.

Недоліки моделі пов’язані з тим, що при деяких умовах команда прориву може стати командою провалу. Причинами цього можуть стати:

- творче змагання може перейти у конкуренцію спочатку ідей, а потім особистостей;

- процес починає переважати над ціллю проекту;

- люди, здатні до генерації ідей, рідко доводять ці ідеї до повної реалізації.

Відкрита архітектура (теорія Z)

Основний принцип моделі: працюємо спокійно, працюємо разом.

Особливості моделі:

- адаптація до умов роботи – якщо працюємо над незалежними модулями, то розходимось і працюємо, якщо потрібна архітектура бази даних, то збираємось разом та обговорюємо ідеї;

- колективне обговорення проблем, вироблення консенсусу та прийняття рішення – прийняте рішення є колективним і в силу цього – обов’язковим для всіх;

- розподілена відповідальність – відповідають всі, хто обговорював, розробляв, приймав;

- динаміка складу робочих груп в залежності від поточних задач;

- відсутність спеціалізації – учасники міняються ролями та функціями і можуть при необхідності замінити один одного;

- задача менеджера – активна участь у процесі, контроль конструктивності обговорень, забезпечення можливості активної участі всіх.

Таким чином, відкрита архітектура є більш гнучкою, адаптованою та налаштованою на ситуацію. Вона дає можливість проявити себе всім членам команди.

 


Читайте також:

  1. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  2. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  5. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  6. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  7. Акти з охорони праці в організації.
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  10. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  11. Аналіз сильних та слабких сторін організації
  12. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу




Переглядів: 1060

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рольова модель команди | Структурна декомпозиція робіт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.