МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Моделі організації командАлістер Коуберн – спеціаліст в області технологій виконання ІТ-проектів – відмічає, що саме людські якості забезпечують успіх тому або іншому проекту[7]. Вивченню питань людського фактору (Peopleware) приділяється достатньо багато уваги. Проблеми людського фактору проявляються в тому, що люди, які беруть участь у проекті[8]: - різні за характером, темпераментом, активності, цілям; - схожі за спільністю цілі, пошуком шляхів досягнення цих цілей; - різні за типом: індивідуалісти – члени команди, генератори ідей – виконавці, відповідальні – безвідповідальні; - постійні в своїх звичках і рисах характеру та змінні в своїх якостях; - різноманітні. Розглянемо три основні моделі управління командою[9]. Адміністративна модель (теорія X) Її девіз: люди роблять тільки те, що ви контролюєте. Характерні риси моделі: - владна піраміда – рішення приймаються зверху-вниз; - чіткий розподіл ролей та обов’язків; - чіткий розподіл відповідальності; - дотримання інструкцій, процедур, технологій; - роль менеджера: планування, контроль, прийняття основних рішень. Переваги моделі: ясність, простота, прогнозованість. Недоліки моделі пов’язані з тим, що адміністративна система прагне до самозбереження (стабільності) і погано сприймає зміни ситуації (нові типи проектів, застосування нових технологій). Крім того, в адміністративній моделі погано уживаються індивідуалісти і генератори ідей. Модель хаосу (теорія Y) Основний тезис: робота – природна та приємна діяльність, і більшість людей є дуже відповідальними і не ухиляються від роботи. Характерні риси: - відсутність явно виражених ознак влади; - роль менеджера – поставити задачу, забезпечити ресурсами, не заважати і слідкувати, щоб не заважали інші; - відсутність інструкцій та регламентованих процедур; - індивідуальна ініціатива – рішення проблеми приймається там, де проблема виявиться; - процес нагадує творчу гру учасників на основі дружнього змагання. Перевага такої моделі в тому, що творча ініціатива учасників нічим не пов’язана і потенціал учасників розкривається повною мірою. Це особливо ефективно у випадку, коли для рішення проблеми потрібен пошук нових підходів, методів, ідей і засобів. Команда стає командою «прориву», а робота проходить у формі гри, мета якої – пошук найкращого результату. Недоліки моделі пов’язані з тим, що при деяких умовах команда прориву може стати командою провалу. Причинами цього можуть стати: - творче змагання може перейти у конкуренцію спочатку ідей, а потім особистостей; - процес починає переважати над ціллю проекту; - люди, здатні до генерації ідей, рідко доводять ці ідеї до повної реалізації. Відкрита архітектура (теорія Z) Основний принцип моделі: працюємо спокійно, працюємо разом. Особливості моделі: - адаптація до умов роботи – якщо працюємо над незалежними модулями, то розходимось і працюємо, якщо потрібна архітектура бази даних, то збираємось разом та обговорюємо ідеї; - колективне обговорення проблем, вироблення консенсусу та прийняття рішення – прийняте рішення є колективним і в силу цього – обов’язковим для всіх; - розподілена відповідальність – відповідають всі, хто обговорював, розробляв, приймав; - динаміка складу робочих груп в залежності від поточних задач; - відсутність спеціалізації – учасники міняються ролями та функціями і можуть при необхідності замінити один одного; - задача менеджера – активна участь у процесі, контроль конструктивності обговорень, забезпечення можливості активної участі всіх. Таким чином, відкрита архітектура є більш гнучкою, адаптованою та налаштованою на ситуацію. Вона дає можливість проявити себе всім членам команди.
Читайте також:
|
||||||||
|