Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Моделі організації команд

Алістер Коуберн – спеціаліст в області технологій виконання ІТ-проектів – відмічає, що саме людські якості забезпечують успіх тому або іншому проекту[7]. Вивченню питань людського фактору (Peopleware) приділяється достатньо багато уваги.

Проблеми людського фактору проявляються в тому, що люди, які беруть участь у проекті[8]:

- різні за характером, темпераментом, активності, цілям;

- схожі за спільністю цілі, пошуком шляхів досягнення цих цілей;

- різні за типом: індивідуалісти – члени команди, генератори ідей – виконавці, відповідальні – безвідповідальні;

- постійні в своїх звичках і рисах характеру та змінні в своїх якостях;

- різноманітні.

Розглянемо три основні моделі управління командою[9].

Адміністративна модель (теорія X)

Її девіз: люди роблять тільки те, що ви контролюєте.

Характерні риси моделі:

- владна піраміда – рішення приймаються зверху-вниз;

- чіткий розподіл ролей та обов’язків;

- чіткий розподіл відповідальності;

- дотримання інструкцій, процедур, технологій;

- роль менеджера: планування, контроль, прийняття основних рішень.

Переваги моделі: ясність, простота, прогнозованість.

Недоліки моделі пов’язані з тим, що адміністративна система прагне до самозбереження (стабільності) і погано сприймає зміни ситуації (нові типи проектів, застосування нових технологій). Крім того, в адміністративній моделі погано уживаються індивідуалісти і генератори ідей.

Модель хаосу (теорія Y)

Основний тезис: робота – природна та приємна діяльність, і більшість людей є дуже відповідальними і не ухиляються від роботи.

Характерні риси:

- відсутність явно виражених ознак влади;

- роль менеджера – поставити задачу, забезпечити ресурсами, не заважати і слідкувати, щоб не заважали інші;

- відсутність інструкцій та регламентованих процедур;

- індивідуальна ініціатива – рішення проблеми приймається там, де проблема виявиться;

- процес нагадує творчу гру учасників на основі дружнього змагання.

Перевага такої моделі в тому, що творча ініціатива учасників нічим не пов’язана і потенціал учасників розкривається повною мірою. Це особливо ефективно у випадку, коли для рішення проблеми потрібен пошук нових підходів, методів, ідей і засобів. Команда стає командою «прориву», а робота проходить у формі гри, мета якої – пошук найкращого результату.

Недоліки моделі пов’язані з тим, що при деяких умовах команда прориву може стати командою провалу. Причинами цього можуть стати:

- творче змагання може перейти у конкуренцію спочатку ідей, а потім особистостей;

- процес починає переважати над ціллю проекту;

- люди, здатні до генерації ідей, рідко доводять ці ідеї до повної реалізації.

Відкрита архітектура (теорія Z)

Основний принцип моделі: працюємо спокійно, працюємо разом.

Особливості моделі:

- адаптація до умов роботи – якщо працюємо над незалежними модулями, то розходимось і працюємо, якщо потрібна архітектура бази даних, то збираємось разом та обговорюємо ідеї;

- колективне обговорення проблем, вироблення консенсусу та прийняття рішення – прийняте рішення є колективним і в силу цього – обов’язковим для всіх;

- розподілена відповідальність – відповідають всі, хто обговорював, розробляв, приймав;

- динаміка складу робочих груп в залежності від поточних задач;

- відсутність спеціалізації – учасники міняються ролями та функціями і можуть при необхідності замінити один одного;

- задача менеджера – активна участь у процесі, контроль конструктивності обговорень, забезпечення можливості активної участі всіх.

Таким чином, відкрита архітектура є більш гнучкою, адаптованою та налаштованою на ситуацію. Вона дає можливість проявити себе всім членам команди.

 


Читайте також:

  1. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  2. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  5. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  6. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  7. Акти з охорони праці в організації.
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  10. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  11. Аналіз сильних та слабких сторін організації
  12. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу




Переглядів: 1119

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рольова модель команди | Структурна декомпозиція робіт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.