Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конфлікти

Тема 8: Проблеми управління персоналом.

У процесі реалізації завдань організації найчастіше виникають ситуації, коли інтереси працівників або посадових осіб не збігаються. Це може призводити до конфліктів, що є насамперед наслідком невідповідності структури організації та поділу праці, а також і роз'єднаності людей з різноманітними ціннісними уявленнями. Практично всім соціальним системам властиві конфлікти. Вони характеризуються розбіжністю інтересів і ліній поведінки як окремих особистостей, так і груп осіб.

Конфлікти звичайно поділяються на психологічні й соціальні.

Психологічний конфлікт пов'язаний із психологічними проблемами одного індивідуума (наявністю конкуруючих бажань, бажанням уникнути негативних результатів тощо).

Соціальний конфлікт — це конфлікт, що розігрується між індивідуумами, групами їх, а також системами або підсистемами.

Майже завжди причиною конфліктів є розходження в поглядах, у спробах одних досягти своєї мети за рахунок інших людей.

Основні причини конфліктів в організаціях:

—непорозуміння;

—зіткнення особистих інтересів;

—розбіжності в меті;

—неналежне виконання службових обов'язків;

—розбіжності в застосовуваних методах;

—проблеми, що виникають при визначенні меж відповідальності;

—дефіцит взаємодії;

—проблеми при визначенні повноважень;

—безладдя в справах;

—боротьба за обмежені ресурси;

—незгода з правилами і політикою, яка проводиться.

Дослідження показують, що майже чверть робочого часу керівники різноманітних рівнів управління витрачають на врегулювання конфліктів. У практичній діяльності конфлікти не мають бути проблемою. Адже вони мають як негативні, так і позитивні сторони.

Конфлікт може бути позитивним, якщо він:

—є основою для початку дискусії з обговорення того чи іншого питання;

—допомагає розв'язанню проблеми;

—збільшує рівень зацікавленості й інтерес окремої людини у розв'язанні того чи іншого питання;

—покращує стосунки між людьми;

—дає змогу зняти напруженість;

—допомагає працівникам повніше розкрити потенційні можливості.

Конфлікт може бути негативним, якщо він:

—відриває людей від розв'язання важливих питань;

—викликає почуття невдоволеності в колективі;

—веде до особистісної або групової ізоляції, а також протидіє порозумінню.

Конфліктні ситуації з позитивними результатами мають підтримуватися в організаціях.

Кращі досягнення в житті — результати невдоволеності людини собою.

Джерела міжособистісних конфліктів:

1. Упередженість. Часто конфлікти ґрунтуються на внутрішній ворожості людей.

2. Норовливість. Деякі люди через особливість свого характеру тримаються з викликом, що негативно впливає на навколишніх.

3. Підвищена чутливість. Ця риса звичайно властива людям з низькою самооцінкою.

4. Різниця в життєвих цінностях. Основною причиною цього є різниця виховання, культури, досвіду, освіти, соціального статусу тощо.

5. Розбіжності в інтерпретації конкретних подій або почуттів.

6. Різне розуміння завдань. У практичній діяльності працівники часто мають різні думки щодо завдань.

7. Розбіжності щодо засобів реалізації проблем.

8. Конкуренція при розподілі ресурсів. Працівники можуть утягуватися в конфлікт при зацікавленості в розподілі ресурсів (сировина, механізми, персонал і т. ін.).

9. Нереалізовані очікування. У виробничій діяльності нереалізовані очікування людей стосовно один одного можуть служити джерелом конфліктів.

10. Боротьба за перевагу. Така ситуація виникає, коли два співробітники організації борються за просування по службі або за іншу відносну владу.

11. Недостатнє розуміння. Наслідком такого конфлікту є невмотивовані висновки слухача щодо намірів того, хто говорить.

Найбільш ефективним варіантом усунення негативних конфліктів є запобігання причинам виникнення їх. У разі неефективності такого підходу на практиці використовується комплекс заходів для подолання конфліктів.

 


Читайте також:

  1. Виділяють кілька рівнів подружніх взаємин, на яких можуть відбуватися конфлікти.
  2. ВИКОРИСТАННЯ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ ЗНАНЬ ПРО КОНФЛІКТИ В ЗЛОЧИННОМУ СЕРЕДОВИЩІ
  3. Гендерні конфлікти і їх подолання
  4. Економічні конфлікти
  5. Етнічні конфлікти в Тропічній та Південній Африці.
  6. Етнорелігійні конфлікти 1947-1949 років.
  7. За спрямованістю впливу виділяють вертикальні й горизонтальні конфлікти.
  8. Збройні конфлікти в Західній Африці.
  9. Існує кілька принципів, за якими конфлікти розподіляють на окремі типи.
  10. Колективний суб'єкт трудової діяльності. Професійні конфлікти
  11. Конфлікти в духовній сфері суспільства




Переглядів: 766

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Онтогенез | Управління конфліктами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.