Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



REVISE YOUR GRAMMAR

Ex.1. Add the question-word to the following questions:

1. …… piece did you play?

2. …… are these musicians playing with?

3. …… violin is this, yours or mine?

4. …… is going to the concert tonight?

5. …… of these pianists is the youngest?

6. …… does a harp look like?

7. …… did you enter the Music College?

8. …… didn’t you perform in the competition?

9. …… times did you play the piece?

10. …… does he usually rehearse?

 

Ex.2. Agree or disagree with the questions and add question-tags to them.

1. You are at the concert now, ……?

2. The treasures of music are inexhaustible, ……?

3. Music depresses you, ……?

4. Music doesn’t make us healthier, ……?

5. You have never played the piano, ……?

6. Your friend is rehearsing now, ……?

7. You will not become a lawyer, ……?

8. Beethoven’s Moonlight Sonata is unpopular, ……?

9. You have never heard Scott Joplin before, ……?

10. You entered the University two years ago, ……?

11. You wouldn’t tell anyone about your failure, ……?

12. Make your own question and ask it to your friend.

Ex.3. Put the words in the right order.

1. invite/to the concert/they/people/always/many

2. never/this/tuned/has/piano/been

3. easily/Ann/to the Conservatoire/exam/passed/the/entrance

4. friends/in the Philharmonics/we/last week/some/met

5. in/did/tuba/you/Germany/ that/buy ?

6. very/they/the performance/enjoyed/much

7. this morning/shop/I/violin/saw/in/a/the/wonderful

8. play/usually/party/the/you/what/at/do ?

9. ever/musician/you/have/a/interviewed?

10. I/classes/seldom/for/late/am.

11. in Westminster/was/Purcell/1659/born.

Ex.4. Correct the information in the sentences below, using the text “Music – the Drug of Choice for Britain’s Olympians”. Pay attention to the Present and Past Indefinite Tenses.

a) 1. Dr.Karageoghis says different athletes need the same music.

He doesn’t say different athletes need the same music; he says they need different music.

2. Those who feel anxious before competing choose music with a tempo above their heart rate.

3. James Cracknell listened to his Walkman a lot before the Olympic games.

4. Before the Olympic final Daren Campbell lay on the floor and listened to Randezvous.

5. The PSA player plays digital music files from the Discman.

6. Drugs helped Darren Campbell to win.

7. Katherine Merry listens to hard rock on the way to the track.

8. The sportswear company decided to create the PSA for its employers.

 

Ex.5. Translate the following sentences into English using your active vocabulary and grammar.

 

1. “Героїчна симфонія” Бетховена надихає нас на героїчі вчинки.

2. Агресивна, потужна музика заводить багатьох людей.

3. Коли я слухаю “Місячну Сонату”, я поринаю в свій маленький світ і думаю про щасливі хвилини свого життя.

4. Музика була джерелом натхнення для багатьох вчених, політиків і митців.

5. Ніколи не слухайте CD-плеєр дуже гучно, тому що шум в 100-120 Дцб може завдати біль и призвести до тимчасової втрати слуху.

6. Я часто слухаю серйозну класичну музику, коли мені потрібно заспокоїтися.

7. Романтична музика допомагає мені розкрити найпотаємніші почуття та емоції.

8. 80 % молодих людей США слухають свої плеєри в метро.

9. Музика грає дуже важливу роль в житті людей: вона може лікувати душу й тіло, приносить щастя та радість, стимулює та дає сили зрушити гори.


Unit 2. Music Tastes Differ


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  8. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  9. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  10. Free and Bound Use of Grammar Forms
  11. GENERAL GRAMMARS AND DICTIONARIES
  12. GRAMMAR (ГРАМАТИЧНИЙ ДОВІДНИК)




Переглядів: 440

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
WRITING ACTIVITIES | LEAD-IN

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.