Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз прямих матеріальних і трудових витрат

 

Як правило, найбільша питома вага в собівартості промислової продукції займають витрати на сировину й матеріали. Система факторів, що роблять вплив на прямі матеріальні витрати, наведена на рис.2.11.

 

 

Рисунок 2.11 – Блок-схема факторної системи матеріальних витрат

 

 

Розрахунок впливу факторів виробляється способом ланцюгових підстановок. Для цього необхідно зробити перерахування витрат на виробництво продукції:

а) за планом:

;

б) за планом, переліченому на фактичний обсяг виробництва продукції:

;

в) по планових нормах і планових цінах на фактичний випуск продукції:

;

г) фактично за плановими цінами:

;

д) фактично:

.

Сума матеріальних витрат на випуск окремих виробів залежить від тих же факторів, крім структури виробництва продукції:

 

 

де УРi – питома витрата i-го матеріалу;

ЦМi – середня ціна i-го матеріалу.

 

Витрата матеріалів на одиницю продукції залежить від якості сировини й матеріалів, заміни одного виду матеріалу іншим, зміни рецептури сировини, техніки, технології й організації виробництва, кваліфікації працівників, відходів сировини й ін. Приріст суми матеріальних витрат на виробництво i-го виду продукції за рахунок зміни питомої витрати матеріалів розраховують по формулі:

 

.

 

Рівень середньої ціни матеріалів залежить від ринків сировини, відпускної ціни постачальника, внутрішньогрупової структури матеріальних ресурсів, рівня транспортно-заготівельних витрат, якості сировини й т.д. Щоб довідатися, як за рахунок кожного з факторів змінилася загальна сума матеріальних витрат, скористаємося формулою

 

,

 

де – зміна середньої ціни i-го виду групи матеріалів за рахунок фактора.

 

У результаті заміни одного матеріалу іншим змінюється не тільки кількість спожитих матеріалів на одиницю продукції, але і їхня вартість:

 

,

 

де – зміна норми витрати у зв’язку із заміною матеріалу;

– витрата матеріалу після заміни;

– ціна замінного матеріалу;

– зміна ціни у зв’язку із заміною матеріалу.

 

Розрахунки проводяться по кожному виду продукції на основі планових і звітних калькуляцій з наступним узагальненням отриманих результатів у цілому по підприємству.

У ході подальшого аналізу переходять до вивчення витрат по статті “Заробітна плата”, тобто прямих трудових витрат. Фактори, що визначають суму прямої зарплати, представлені на рис.2.12.

 

Рисунок 2.12 – Схема факторної системи зарплати на виробництво продукції

 

 

Для розрахунку впливу цих факторів необхідно мати наступні вихідні дані.

Сума прямої зарплати на виробництво продукції, млн. грн.:

- за планом:

;

- за планом, переліченому на фактичний випуск продукції при плановій її структурі:

;

- по плановому рівні витрат на фактичний випуск продукції:

;

- фактично при плановому рівні оплати праці:

;

- фактично:

.

На основі даних аналіз можна провести способом ланцюгових підстановок або інтегральним методом.

Зарплата на випуск окремих виробів залежить від тих же факторів. Фактор структури виробництва продукції не робить впливу на даний показник:

.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. II. Елементи операційних витрат
  6. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  7. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  8. SWOT-аналіз у туризмі
  9. SWOT-аналіз.
  10. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  11. V. Інші витрати
  12. V. Нюховий аналізатор




Переглядів: 1899

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз собівартості найважливіших виробів | Аналіз непрямих витрат

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.