Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Наукове проектування експозиції

Проектування експозиції

Створення музейної експозиції - складний дослідницький, творчий і виробничо-технічний процес, що вимагає спільних зусиль наукових співробітників, художників, дизайнерів, музейних педагогів, інженерів. Він має потребу в попередній системній розробці наукового змісту експозиції, її архітектурно-художнього рішення і технічного оснащення. Тому складовими частинами проектування експозиції є: наукове проектування, у ході якого розробляються основні ідеї експозиції і її конкретний зміст, художнє проектування, покликане забезпечити образне, пластичне втілення теми, технічне і робоче проектування, що фіксує місце кожного експоната, тексту і технічних засобів.

Наукове проектування експозиції починається з підготовчого етапу, у ході якого вивчаються необхідна наукова література за темою й архівні матеріали, причому це вивчення повинне бути музейно орієнтованим, тобто брати до уваги специфіку відображення явищ, подій і фактів музейними засобами. Паралельно вивчаються й аналізуються музейні колекції, складаються картотеки передбачуваних експонатів.

Наступний етап складається в розробці наукової концепції, що розкриває експозиційний задум і дає перше, саме загальне представлення про майбутню експозицію. У ній визначаються мета і задачі експозиції, її основна проблематика і тематична структура, дається характеристика експозиційних матеріалів і пропонуються методи їхньої подачі, показуються відмінності експозиції, що створюється, від функціонуючих колись, а також її особливості в порівнянні з експозиціями однопрофільних музеїв. У науковій концепції при участі художника визначаються загальні і специфічні вимоги до художнього проекту майбутньої експозиції. Оформляється наукова концепція у вигляді єдиного документа, до складу якого входять креслення-плани експозиційних залів із указівкою передбачуваних місць розміщення експозиційних розділів і великогабаритних експонатів - діорам, зразків техніки, макетів і т.д.

Другий етап проектування експозиції складається в розробці розширеної тематичної структури - документа, у якому фіксується розподіл майбутньої експозиції на взаємозалежні частини - розділи, теми, експозиційні комплекси. У ній перелічуються групи передбачуваних до експонування музейних предметів і інших матеріалів, виділяються конкретні меморіальні комплекси, наукові реконструкції, визначаються технічні засоби, що сприяють посиленню впливу експозиції на музейних відвідувачів - різні аудіовізуальні пристрої, що діють моделі, макети, демонстраційні установки. У музейній практиці розширеній тематичній структурі часто відповідає тематичний план експозиції - документ, що складається одночасно з підбором експозиційного матеріалу і визначає зміст і тематичну структуру проектованої експозиції.

На третьому етапі наукового проектування розробляється тематико-експозиційний план (ТЭП). Відповідно до розширеної тематичної структури наукові співробітники підбирають у фондах музею необхідні матеріали і групують їх в експозиційні комплекси. Для експонування можуть відбиратися тільки ті предмети, що пройшли необхідну наукову обробку і мають достовірні атрибутивні дані. На цій же стадії роботи готується відповідна документація для виготовлення відтворень і науково-допоміжних матеріалів, вирішуються питання, зв'язані з консервацією і реставрацією предметів. Таким чином, суть тематико-експозиційного плану як документа полягає в тому, що в ньому знаходить висвітлення конкретний склад експозиційних матеріалів із усіма властивими для них характеристиками.

Перед закінченням оформлення тематико-експозиційного плану нерідко здійснюється так названа пробна експозиція або розкладка.

Таким чином, за останні десятиліття мистецтво музейної експозиції остаточно затвердилося як самостійний вид творчості. Сучасна музейна експозиція - це результат творчого союзу наукового співробітника і художника-експозиціонера, у якому іноді бере участь і сценариста. У мистецтві музейної експозиції ще дуже багато невирішених і навіть спірних проблем. Недостатньо розроблені в теоретичному відношенні засобу створення музейного образа, специфіка музейного видовища, жанрові особливості експозицій, або те, що в мистецтві прийнято називати «законами жанру». Методика художнього проектування вимагає осмислення й узагальнення по найширшому спектрі питань. Тому мистецтво музейної експозиції, як і музейна справа в цілому, має потребу у творчому експерименті, завдяки якому воно може бути захищене від шаблонів і стереотипів.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. VII. Етап проектування
  3. VII. Етап проектування
  4. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  5. Варіантне проектування будівельного виробництва.
  6. Варіантне проектування технології зведення будівель та споруд.
  7. Вибір мікропроцесорного комплекту для проектування обчислювальних пристроїв і систем
  8. Вибір способу виготовлення заготовки. Попереднє проектування заготовки.
  9. Види архітектурного проектування
  10. Вимоги щодо проектування електрообладнання для пожежонебезпечних і вибухонебезпечних зон
  11. Виникнення і розвиток землевпорядного проектування
  12. Вихідні дані для проектування




Переглядів: 1382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Копію мальовничого, графічного або фотографічного зображення, зроблену друкованим способом, звичайно в іншому, збільшеному або зменшеному розмірі, називають репродукцією. | Основні форми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.