Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вихідні дані для проектування

Зміст проектів. Стадії проектування

Лекція № 18. Основи проектування залізничних станцій і вузлів

 

При проектуванні станцій і вузлів розв’язуються задачі по розробці комплексного проекту будівництва нової станції чи реконструкції існуючих станцій і вузлів.

В проекті розглядаються наступні елементи: колійний розвиток, локомотивне, вагонне, вантажне, пасажирське господарство, пристрої СЦБ, господарства електропостачання, водопостачання й ін.

У проекті знаходять висвітлення організація руху на прилягаючих напрямках, екіпірування і ремонт локомотивів, технічне обслуговування вагонів, вантажно-розвантажувальні роботи, охорона праці.

Нові залізничні станції і вузли та ті, що перебудовуються, проектують відповідно до необхідної пропускної і перероблювальної спроможності на розрахункові терміни з урахуванням перспективи їхнього розвитку. При цьому враховують технічну оснащеність лінії, а також рельєф місцевості, щільність забудови на станції і навколо її, взаємозв'язок з іншими видами транспорту.

Для прийняття найбільш економічного рішення розробляють кілька варіантів будівництва (перебудови) станції чи вузла з урахуванням мінімальних експлуатаційних витрат, дотримання норм і правил будівництва, охорони навколишнього середовища. При цьому кожен варіант повинний відповідати прогресивній технології роботи станції (вузла).

Проектування станцій і вузлів має наступні стадії:

1) генеральні схеми будівництва (реконструкції) станції чи вузла;

2) проект будівництва (реконструкції) станції чи вузла;

3) робоча документація на будівництво (реконструкцію) станції чи вузла.

Кожна з зазначених стадій проектування містить основні частини проекту:

1) пояснювальну записку з розрахунковим даними, описом і обґрунтуванням прийнятих рішень;

2) креслення, що характеризують прийняті рішення.

У генеральних схемах (у масштабах 1:5000, 1:10 000, 1:25 000) приводяться загальні рішення схем станції чи вузла з нанесенням взаємного розміщення залізничних пристроїв і прилягаючої забудови. У складі проектів будівництва (реконструкції) станції чи вузла розробляється в більш докладному масштабі (1:500, 1:1000, 1:2000) план станції чи вузла , а також окремих її елементів і споруд. У робочій документації, крім масштабних креслень загальних пристроїв і господарств, розробляються в більш великому масштабі деталіровочні креслення окремих елементів кожного пристрою.

Проектування станцій і вузлів виконується на підставі завдань у наступному порядку:

1) визначення вихідних даних для проектування;

2) розробка немасштабних схем декількох варіантів будівництва нових чи перебудовуємих залізничних станцій чи вузлів;

3) порівняння варіантів і визначення явних переваг кожного з них;

4) вибір для подальшого докладного проектування двох-трьох варіантів;

5) розрахунок потужності основних технічних пристроїв, кількості колій у кожному парку, вантажно-розвантажувальних фронтів, пристроїв локомотивного господарства, шляхопроводних розв'язок, пристроїв енергопостачання й електрифікації й ін. по кожному з залишених варіантів;

6) розробка масштабних планів по варіантах станції чи вузла з нанесенням пристроїв;

7) підрахунок обсягів робіт з кожного виду пристроїв;

8) визначення капітальних вкладень і експлуатаційних витрат по кожному з порівнюваних варіантів;

9) вибір оптимального варіанта шляхом техніко-економічних розрахунків по приведених витратах чи строку окупності;

10)розробка проектної документації по кожному виді господарств по прийнятому варіанті;

11)перевірка експертизою правильності прийнятих проектувальниками рішень і кошторисної вартості;

12)затвердження проекту;

13)розробка робочої документації і включення об'єкта в план будівництва.

Розробка проектно-кошторисної документації по проектуванню станцій і вузлів виконується спеціалізованими проектно-дослідницькими інститутами (Діпротранси і Залізпроекти), що відповідають за своєчасність і якість розробки проекту.

Як замовники по проектуванню станцій і вузлів виступають підрозділи Укрзалізниці (Головне управління перевезень, Управління залізниць), а також інші міністерства і відомства при проектуванні об'єктів промислового залізничного транспорту.

Замовник розробляє, затверджує і видає завдання на проектування з основними вимогами і вихідними даними, розглядає і затверджує розроблену проектно-кошторисну документацію, фінансує розробку проекту і будівництво об'єкта.

У процесі будівництва під керівництвом головного інженера проекту (ГІПа) здійснюється авторський нагляд за дотриманням прийнятих у проекті рішень і якістю будівельних робіт. Завдання на розробку проектів видає Укрзалiзниця, а по невеликих об'єктах - начальник залізниці.

Проектування нових і реконструкцію існуючих станцій і вузлів ведуть у дві стадії: проект і робоча документація. Для об'єктів, будівництво яких передбачається здійснювати по типових проектах, а також для нескладних об'єктів обидві стадії сполучаються в одну - технорабочий проект.

До складу проекту розвитку вузла (станції) входять:

1) креслення схеми вузла в масштабі 1:10000 чи 1:5000, плани станцій у масштабі 1:2000, плани розв'язок підходів у масштабі 1:2000 чи 1:5000;

2) подовжні профілі головних колій;

3) креслення споруд і пристроїв, що необхідні для обґрунтування проектних рішень і визначення кошторисної вартості;

4) пояснювальна записка, що включає: характеристику наявних пристроїв вузла (станції) і їхніх недоліків, економічні дані, розрахунки розмірів роботи і необхідної потужності пристроїв, короткий виклад проектних рішень, техніко-економічні показники проекту; проект організації будівництва і кошторис.

Будівництво ведуть по робочій документації, яку складають на основі затвердженого проекту для всього комплексу проектованих пристроїв із прив'язкою типових проектів до місцевих умов. При робочому проектуванні складаються відомості обсягів будівельних і монтажних робіт і кошториси по окремих об'єктах і видам робіт.

Проекти спорудження нових і розвитку існуючих станцій складають і здійснюють комплексно по усіх видах залізничного господарства.

Проекти станцій і вузлів і окремих споруд повинні передбачати широку індустріалізацію будівництва на базі сучасних засобів комплексної механізації й автоматизації будівельного виробництва.

 

Основними вихідними даними для проектування станцій і вузлів є вагонопотоки.

Вагонопотоки на підходах до станції (вузлу) розраховуються і представляються у вигляді таблиці. Розрізняють:

- транзитні вагонопотоки, що проходять через станцію (вузол) без переробки і з переробкою;

- місцеві вагонопотоки, що переробляються, які надходять на під'їзні колії, що примикають до вузла, і безпосередньо на сортувальну станцію (за винятком маршрутних надходжень на великі підприємства).

Окремо розраховуються розміри руху пасажирських поїздів по роду пасажиропотікоків (дальніх, місцевих, приміських).

Для визначення розмірів руху на підходах до вузла і місцевої роботи встановлюються тип магістральних і маневрових локомотивів, рід рухомого складу, а також розрахункові ухили на підходах до станції (вузла). Економічні дані розробляють на 5-й і 10-й роки експлуатації, а для великих станцій і вузлів на 15- 20 років. Сюди входять дані про розміри місцевої роботи станції (чи вузла) по навантаженню-вивантаженню вантажів і відправленню пасажирів, а також транзитних пасажирських і вантажних перевезень.

Число вагонів визначається по напрямках підходів окремо для транзитного і місцевого вантажних потоків. Знаючи розрахункову масу поїздів, середньозважене навантаження вагона брутто і ввівши коефіцієнт використання розрахункової вагової норми, визначають кількість вагонів у складі, а потім, виходячи з числа прибуваючих вагонів і вагонів, що відправляються, по напрямках, знаходять розміри вантажного руху на підходах до станції (вузлу). У розрахунках вагонообігу і числа вантажних поїздів враховують також проходження порожніх вагонів.

За результатами техніко-економічних вишукувань, розмірам руху на розрахунковий термін експлуатації, техніко-економічними порівняннями визначається оптимальний варіант будівництва чи реконструкції роздільних пунктів. При цьому враховується нерівномірність перевезень, зв'язана з закриттям навігації на водяних шляхах, сезонністю перевезень сільськогосподарських вантажів і ін.

Коефіцієнт нерівномірності перевезень

де Nmax – найбільший місячний вантажопотік, тис. т;

N – середньомісячний вантажопотік, тис. т.

В орієнтованих розрахунках значення a приймається рівним 1,15-1,2.

Паралельно з техніко-економічними вишукуваннями виконують технічні вишукування по топографічній зйомці площадки будівництва, масштабній зйомці плану існуючої станції з прилягаючою територією, інженерно-геологічне обстеження.

Матеріали топографічного й інженерно-геологічного обстеження дозволяють оцінити рельєф місцевості, ґрунт, літологічну будову існуючих насипів, наявність і характер ґрунтових вод, вододіли, можливість використання місцевого ґрунту для насипів і т.д.

Обстеження колійного розвитку і технічного оснащення існуючої станції дозволяє встановити ступінь придатності їхнього використання при реконструкції, фізичний і моральний знос використовуваних споруд і т.д. Перед розробкою проекту розвитку станції чи вузла необхідно зібрати також матеріали по плануванню міста, розміщенню промислових підприємств, а також основні дані по інших видах транспорту.

Натурне обстеження місцевості чи існуючої станції, ретельне ознайомлення з технологією її роботи дозволяє виявити «вузькі» місця і визначити шляху їхньої ліквідації.

Перебудову станції необхідно починати тоді, коли ще є резерв пропускної і перероблювальної спроможності, а закінчувати перебудову слід не пізніше вичерпання наявної перероблювальної спроможності станції.

Звичайно розвиток станцій і вузлів здійснюють поступово в дві чи кілька черг відповідно до росту розмірів роботи.

При перебудові, незважаючи на індивідуальність проектування кожної станції (вузла), обумовлену їхнім функціональним призначенням, економіко-географічними умовами і місцевими особливостями, необхідно забезпечувати ряд загальних вимог: максимальне використання діючих пристроїв і споруд, економічність будівництва й експлуатації, забезпечення найкращого обслуговування пасажирів, необхідної пропускної і перероблювальної спроможності, безпеки руху, обороноздатності й умов планування міст.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. VII. Етап проектування
  3. VII. Етап проектування
  4. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  5. Варіантне проектування будівельного виробництва.
  6. Варіантне проектування технології зведення будівель та споруд.
  7. Вибір мікропроцесорного комплекту для проектування обчислювальних пристроїв і систем
  8. Вибір способу виготовлення заготовки. Попереднє проектування заготовки.
  9. Види архітектурного проектування
  10. Вимоги щодо проектування електрообладнання для пожежонебезпечних і вибухонебезпечних зон
  11. Виникнення і розвиток землевпорядного проектування
  12. Вихідні дані для аналізу життєвого циклу товару




Переглядів: 2665

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схеми проміжних станцій і технологія роботи. | Способи порівняння варіантів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.