МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Способи порівняння варіантівЗагальні положення Лекція № 19. Методика техніко-економічного порівняння проектних рішень
У тих випадках, коли можливі різні варіанти перебудови роздільних пунктів, а також окремих їхніх елементів, проекти розробляються в кількох варіантах. Число розроблюваних варіантів залежить від складності об'єкта. Варіанти розробляються на підставі загальних вихідних даних: 1) однакових розмірів роботи з пасажирського і вантажного руху на розрахунковий термін; 2) єдиних технічних умов і нормативів; 3) однакових експлуатаційних вимог. Для можливих варіантів розробляють принципові схеми роздільних пунктів і зіставляють їх по основних перевагах, недолікам і задоволенню загальних вимог до проектів (освоєння перевезень, безпека і поділ поїзного руху і маневрової роботи, зручне обслуговування пасажирів, ув'язування з плануванням міста й ін.). У результаті попереднього зіставлення частина варіантів схем може відпасти. Для конкурентноздатних варіантів, що залишилися, розробляють масштабні проекти, підраховують капітальні вкладення, експлуатаційні витрати. Потім виконується техніко-економічне порівняння, що включає визначення порівняльної економічної ефективності капітальних вкладень одного варіанта стосовно інших, зіставлення варіантів по якісних і натуральних показниках. На основі техніко-економічного порівняння вибирається оптимальний варіант.
Щоб правильно порівняти капітальні вкладення і щорічні експлуатаційні витрати і визначити порівняльну економічну ефективність капітальних вкладень, застосовують різні способи.
1. Якщо капіталовкладення по порівнюваних варіантах одноетапні, а експлуатаційні витрати по варіантах постійні (не міняються в часі) чи ростуть за законом, близьким до лінійного. Порівняльна економічна ефективність варіантів у цьому випадку визначається по сумі річних приведених будівельних і експлуатаційних витрат П. Найкращим за грошовими показниками буде варіант для якого . (19.1) де Ki - капітальні вкладення по варіантах; Еi - річні експлуатаційні витрати по варіантах, включаючи амортизаційні відрахування; Ен - нормативний коефіцієнт ефективності капітальних вкладень (для споруд залізничного транспорту 0,12–0,10). Менше значення Ен застосовується для об'єктів першорядного державного значення, зокрема для робіт з розвитку вузлів з метою підвищення їх пропускної і перероблювальної спроможності, а також для об'єктів, перебудова яких в експлуатаційних умовах складна чи пов'язана з великими непридатними роботами. При рості експлуатаційних витрат за законом, близькому до лінійного, величина Еi визначається для розрахункового року, що відповідає нормативному строку окупності Тн, причому Тн = 1 / Ен.
Порівняння тільки двох варіантів з одноетапними капітальними вкладеннями і постійними експлуатаційними витратами (чи маючими ріст за законом, близькому до лінійного) може також виконуватися по строку окупності варіанта з великими капітальними вкладеннями за рахунок економії в експлуатаційних витратах: (19.2) де K1, K2- капітальні витрати по першому і другому варіантах (K2> K1); Е1, Е2- річні експлуатаційні витрати по першому і другому варіантах (Е1> Е2). Термін Токне повинний перевищувати нормативний термін Тн (при Ен = 0,10 Тн =10 років, при Ен = 0,12 Тн =8 років).
Читайте також:
|
||||||||
|