![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Способи порівняння варіантівЗагальні положення Лекція № 19. Методика техніко-економічного порівняння проектних рішень
У тих випадках, коли можливі різні варіанти перебудови роздільних пунктів, а також окремих їхніх елементів, проекти розробляються в кількох варіантах. Число розроблюваних варіантів залежить від складності об'єкта. Варіанти розробляються на підставі загальних вихідних даних: 1) однакових розмірів роботи з пасажирського і вантажного руху на розрахунковий термін; 2) єдиних технічних умов і нормативів; 3) однакових експлуатаційних вимог. Для можливих варіантів розробляють принципові схеми роздільних пунктів і зіставляють їх по основних перевагах, недолікам і задоволенню загальних вимог до проектів (освоєння перевезень, безпека і поділ поїзного руху і маневрової роботи, зручне обслуговування пасажирів, ув'язування з плануванням міста й ін.). У результаті попереднього зіставлення частина варіантів схем може відпасти. Для конкурентноздатних варіантів, що залишилися, розробляють масштабні проекти, підраховують капітальні вкладення, експлуатаційні витрати. Потім виконується техніко-економічне порівняння, що включає визначення порівняльної економічної ефективності капітальних вкладень одного варіанта стосовно інших, зіставлення варіантів по якісних і натуральних показниках. На основі техніко-економічного порівняння вибирається оптимальний варіант.
Щоб правильно порівняти капітальні вкладення і щорічні експлуатаційні витрати і визначити порівняльну економічну ефективність капітальних вкладень, застосовують різні способи.
1. Якщо капіталовкладення по порівнюваних варіантах одноетапні, а експлуатаційні витрати по варіантах постійні (не міняються в часі) чи ростуть за законом, близьким до лінійного. Порівняльна економічна ефективність варіантів у цьому випадку визначається по сумі річних приведених будівельних і експлуатаційних витрат П. Найкращим за грошовими показниками буде варіант для якого
де Ki - капітальні вкладення по варіантах; Еi - річні експлуатаційні витрати по варіантах, включаючи амортизаційні відрахування; Ен - нормативний коефіцієнт ефективності капітальних вкладень (для споруд залізничного транспорту 0,12–0,10). Менше значення Ен застосовується для об'єктів першорядного державного значення, зокрема для робіт з розвитку вузлів з метою підвищення їх пропускної і перероблювальної спроможності, а також для об'єктів, перебудова яких в експлуатаційних умовах складна чи пов'язана з великими непридатними роботами. При рості експлуатаційних витрат за законом, близькому до лінійного, величина Еi визначається для розрахункового року, що відповідає нормативному строку окупності Тн, причому Тн = 1 / Ен.
Порівняння тільки двох варіантів з одноетапними капітальними вкладеннями і постійними експлуатаційними витратами (чи маючими ріст за законом, близькому до лінійного) може також виконуватися по строку окупності варіанта з великими капітальними вкладеннями за рахунок економії в експлуатаційних витратах:
де K1, K2- капітальні витрати по першому і другому варіантах (K2> K1); Е1, Е2- річні експлуатаційні витрати по першому і другому варіантах (Е1> Е2). Термін Токне повинний перевищувати нормативний термін Тн (при Ен = 0,10 Тн =10 років, при Ен = 0,12 Тн =8 років).
Читайте також:
|
||||||||
|