МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні формиВідмова від колишньої твердої ідейно-інформативної спрямованості змінила і характер взаємин між музеєм і відвідувачем. Суть музейно-освітянського процесу представлялась тепер іншою: відвідувач сприймався вже не як об'єкт виховного впливу, а як рівноправний співрозмовник, отже, спілкування музею з аудиторією набувало форму діалогу. ДІЯЛЬНІСТЬ МУЗЕЇВ КУЛЬТУРЮ ОСВІТНЯ Розділ 6 Поняття культурно-освітньої діяльності одержало поширення у вітчизняному музеєзнавстві з початку 1990-х рр., і його активне використання було викликано появою нових підходів у роботі з музейними відвідувачами. На рубежі 1950-х - 60-х рр. до радянських музеїв став поступово повертатися втрачений у 1930-і рр. статус наукових установ. Ці зміни відбилися в термінології, що позначає один з найважливіших напрямків музейної діяльності: замість поняття «просвітня робота» став уживатися термін «науково-просвітня робота». Його змістовна сторона означала, що свою освітньо-виховну функцію музей здійснює на основі наукових досліджень, що тепер він поширює знання, в основі яких лежить музейний предмет. Але незважаючи на активізацію наукової діяльності музей продовжував залишатися ідеологічною установою, що будувала свою роботу відповідно до директивних указівок керівних органів і відповідними постановами (ЦК КПРС «Про підвищення ролі музеїв у комуністичному вихованні трудящих» (1964) і «Про підвищення ідейно-виховної роботи музеїв» (1982). Аж до кінця 1980-х рр. науково-просвітня робота повинна була проводитися відповідно до так названого «ленінського принципу комуністичної пропаганди». Її основними задачами були «поширення марксистсько-ленінської ідеології і формування комуністичного світогляду, виховання комуністичного відношення до праці, пропаганда ідей інтернаціоналізму і патріотизму, формування моральних якостей особистості, естетична, пропаганда, боротьба проти буржуазної і ревізіоністської ідеології. Разом з «перебудовою» і зміною ідеологічних догм із музейної лексики, що стосується науково-просвітньої роботи, поступово зникли такі терміни, як «пропаганда», «масовість», «ідейне виховання». Музей став розглядатися як засіб уже не «естетичної пропаганди», а розвитку естетичного смаку і творчої уяви, як засіб формування не «комуністичного світогляду», а .ціннісного відношення до історико-культурної спадщини.Стала завойовувати позиції нова концепція освітньої діяльності, що на той час вже одержала поширення в закордонній музейній практиці і ґрунтувалася на представленні про музей як комунікаційній системі. Відповідно до цієї концепції, задачі музею не зводяться лише до передачі інформації про те або інше явище і процес; він повинний звертатися і до внутрішнього світу відвідувача, впливати на його чуттєво-емоційну сферу. У зв'язку з цим розумінням суті взаємин музею і відвідувача виник термін «утворювальна-культурно-освітня діяльність», що припускає утворення в просторі культури. При цьому поняття «утворення» трактується широко і припускає розвиток розуму й інтелекту людини, його щиросердечних і особистісних якостей, ціннісних відносин до світу. Теоретичну і методичну основу утворювальної-культурно-освітньої діяльності складає музейна педагогіка; вона створює нові методики і програми роботи з відвідувачами, вивчає вплив на них різних форм музейної комунікації. Термін «культурно-освітня діяльність» прийшов на зміну таким поняттям, як «масово-просвітня робота», «популяризація», «наукова пропаганда». Що ж стосується поняття «науково-просвітня робота», то воно продовжує вживатися в музейній практиці й у наші дні, однак у ньому вже немає колишньої ідеологічної складової. Разом з тим співіснування термінів «культурно-освітня діяльність» і «науково-просвітня робота» деякою мірою свідчить про відсутність у музейній сфері єдиного розуміння того, заради чого музей зустрічається зі своїми відвідувачами. Читайте також:
|
||||||||
|