Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сума непарних чисел

Почнемо з питання: «Що ми одержимо|отримаємо|, якщо підсумуємо перші n непарних чисел?». Безпосередні обчислення|підрахунки| дають наступний|такий| результат.

1 = 1

1+3 = 4

1+3+5 = 9

1+3+5+7 = 16

1+3+5+7+9 = 25

1+3+5+7+9+11 = 36

1+3+5+7+9+11+13 = 49

1+3+5+7+9+11+13+15 = 64

1+3+5+7+9+11+13+15+17 = 81

1+3+5+7+9+11+13+15+17+19 = 100

Можна відмітити|помітити|, що у кожному випадку сума рівна . Чи так буде для всієї решти випадків при будь-якому n? Для доказу цього необхідно застосувати метод математичної індукції, який полягає в наступному|слідуючому|.

Допустимо, що ми хочемо довести яку-небудь властивість для будь-яких позитивних цілих чисел. Також припустимо|передбачимо|, що ми можемо довести два факти:

(а) одиниця має цю властивість, і

(б) якщо n–1 має цю властивість, то n також має цю властивість ().

Принцип математичної індукції стверджує, що якщо вірні пункти (а) і (б), то кожне натуральне число володіє даною властивістю.

Застосуємо цей принцип до розглянутого|розгледіти| вище прикладу|зразка| суми перших n непарних чисел. Ми підозрюємо|підозріваємо|, що ця сума рівна для будь-якого n. Тобто|цебто|:

1+3+…+ (2n–3) + (2n–1) =.

Одиниця володіє цією властивістю: . Допустимо, що n–1 також володіє цією властивістю. Тоді можемо записати:

.

Додаючи|добавляючи| до цієї суми член (2n–1), одержимо|отримаємо|:

,

що і слід було довести.

 


Читайте також:

  1. N – чисельність популяції
  2. Аксіома неперервності дійсних чисел
  3. Алгоритми переведення чисел з однієї позиційної системи числення в іншу
  4. Аналіз чисельності, складу і руху персоналу
  5. Введення чисел.
  6. Визначення добутку на множині цілих невід’ємних чисел, його існування та єдиність. Операція множення та її основні властивості (закони).
  7. Визначення суми на множині цілих невід’ємних чисел, її існування та єдиність. Операція додавання та її основні властивості (закони).
  8. Визначення чисельності окремих категорій працівників
  9. Визначення чисельності окремих категорій працівників
  10. Визначення чисельності окремих категорій працівників
  11. ВИХІДНІ ТА ПРОГНОЗНІ ЗНАЧЕННЯ ЧИСЕЛЬНОСТІ ХЛОПЧИКІВ ЗА ДАНИМИ ПЕРЕПИСУ
  12. Відношення порядку на множині дійсних чисел.




Переглядів: 2013

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види доказу | Сума натуральних чисел

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.