Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






NOTES ON STYLE

1. There are two main characters in this story: Le Ros and the narratоr, i. e. the person telling the story (also called "the I of the story"). The narrator is an assumed personality and should by no means be confused with the author of the story. It would be as naive to associate the narrator of this story with Max Beerbohm as to associate the boy on whose behalf "How We Kept Mother's Day" is told with Stephen Leacock. The character of the narrator is frequently intro­duced in fiction. It is a stylistic device, especially favoured by short-story authors (see "A Day's Wait" by Hemingway or "A Friend in Need" by W. S. Maugham), which helps the reader to look at the described events as if "from within".

2. Inversion (change of the usual order of words) may be used for stylistic purposes either to focus the read­er's attention on a certain part of the sentence or to achieve an emotional effect, е.g. ... and framed in the window of the railway-carriage, was the face of our friend...

3. Repetition is another stylistic device used for the purposes of emphasis. It may consist in repeating only one word, so that with each repetition the emotional tension increases, e.g. ... but it was as the face of a stranger — a stranger anxious to please, an appealing stranger, an awk­ward stranger.

The repetition of the same syntactical pattern twice or several times is called syntactical parallelism, е.g. It prevents them from feeling out of it. It earns them the respect of the guard. It saves them from being despised by their fellow-passengers.

ESSENTIAL VOCABULARY (I)

Words

banker n final adj obedience n

bureau n guess υ obedient adj

departure n impress υ obey υ

disobedient adj impressive adj platform n

earn υ light υ prevent υ

envy υ move υ serve υ

familiar adj mystery n service n

fellow-passenger n sociable adj

Word Combinations

to see smb. off to wave farewell to smb.

to break the silence to shuffle from foot to foot

to pass the time to make (leave, produce)

to be familiar with smth. (to smb.) an impression on smb.

in the old days (in the olden days) to put out the light

a letter of introduction to serve smb. right for...

to earn one's living



Читайте також:

  1. B) Explain the difference between the synonyms within each pair. (See Notes on p. 18.) When in doubt, consult dictionaries.
  2. Familiar colloquial style.
  3. FOOTWEAR STYLES
  4. From the Court Notes of a Local Reporter
  5. Grammar notes. Relative clauses with a participle.
  6. How does the author make the reader realize what kind of man Burton the Elder was? Which method of characterization does he use, direct or indirect? (See Notes on Style, p. 120.)
  7. II Read the text again and make notes about the main stages of design an problems raising at each stage
  8. IX. Study Vocabulary Notes and translate the illustrative examples into Russian.
  9. Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.
  10. Newspaper and Publicistic Styles
  11. Notes on Lexis
  12. NOTES ON STYLE




Переглядів: 505

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Think of short situations in which you can use these patterns. | EXERCISES

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.