Управління маркетингом (або маркетинг-менеджмент) визначається як управлінська діяльність, пов’язана з плануванням, організацією, координацією, контролем, аудитом і стимулюванням заходів по інтенсифікації процесу формування попиту на товари та послуги, збільшенню прибутків.
Фази маркетингового управління:
діагностика зовнішніх та внутрішніх умов діяльності підприємства;
визначення місії та цілей фірми;
вибір маркетингових стратегій;
вибір маркетингової тактики;
добір інструментів для реалізації планів;
контроль маркетингової діяльності.
Врахування концепціїсоціальної відповідальностіпри плануванні маркетингової діяльності
Cоціальна відповідальність полягає не лише в задоволенні потреб споживачів, а й у забезпеченні добробуту суспільства загалом.
а) Будь-яка організація – частина суспільства і відповідає перед ним за свої дії.
б) Соціальна відповідальність виходить за межі тих зобов’язань, які бізнес на себе бере відповідно до законодавства (обов’язок сплати податків, створення робочих місць і прибутку для акціонерів).
І. Прибуткова відповідальність – компанія зобов’язана забезпечити максимальний прибуток для її власників та акціонерів.
ІІ. Відповідальність перед зацікавленими сторонами –компанія має зобов’язання перед групами, спроможними вплинути на досягнення нею своїх цілей. До таких груп належать як клієнти, співробітники, постачальники і посередники, так і ті верстви суспільства, які не залучені у бізнес-процеси компанії безпосередньо, але на яких бізнес-діяльність компанії має вплив – місцеві громади, структури державної влади, громадські організації, засоби масової інформації тощо.
ІІІ. Соціальна відповідальність перед суспільством– виконання організацією зобов’язань перед громадськістю і зобов’язань, пов’язаних з охороною довкілля.
Концепція«зеленого маркетингу»передбачає добровільне спрямування маркетингових зусиль на виробництво, реалізацію та використання продуктів, які не шкодять навколишньому середовищу:
а) заходи «зеленого маркетингу» майже не створюють додаткових витрат для споживачів, але сприяють покращенню репутації компанії;
б) концепцію «зеленого маркетингу» втілено в ініціативі стандартів ISO 14000, які складаються з вимог охорони якості навколишнього природного середовища. Ці стандарти охоплюють 118 країн, включаючи Україну. Сертифікати відповідності до стандартів ISO 14000 здобули понад 53 тисяч компаній.