Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Асиметрія півкуль головного мозку

 

Мозок людини складається з двох півкуль – правої та лівої, об’єднаних перетинкою, що має назву мозолисте тіло. Перетинка забезпечує передачу інформації від однієї півкулі до іншої.

На перший погляд обидві півкулі однакові, але між ними є суттєва різниця. Вперше на цю різницю (асиметрію півкуль) звернули увагу у ХIХ столітті, коли було виявлено, що ушкодження різних півкуль має неоднакові наслідки. Більше можливостей для вивчення функціональної асиметрії з’явилось у ХХ столітті, коли були відкриті способи тимчасового відключення однієї з півкуль. Відомо, що кожна півкуля одержує необхідні речовини із сонної артерії відповідного боку. Вчені вводили снодійне, наприклад, до правої артерії, виключаючи таким чином праву півкулю. Так учені одержували людину з однією працюючою півкулею.

Крім того, значно збагатили знання про спеціалізацію півкуль операції з ізоляції півкуль. Перші операції такого плану проводилися з метою полегшити життя людей з тяжкими формами епілепсії. Дійсно, у деяких людей після операції зменшувалися судоми. Разом з цим у повсякденному житті півкулі іноді починали працювати зовсім неузгоджено, як два окремих органи. Наприклад, чоловік однією рукою брав пальто, щоб його вдягнути (потрібно було йти на зустріч), а іншою рукою він намагався одяг повернути до шафи (насправді, він не хотів бути присутнім на зустрічі).

У 1981 році Роджер Спері одержав Нобелівську премію за вивчення діяльності розділеного мозку. Цими дослідженнями було показано, що кожна півкуля є провідною у забезпеченні роботи певних психічних процесів. Ліва півкуля відповідає за організацію усної мови, письма, читання. Вона контролює логічні форми мислення, здатність людини до аналізу. Мислительний процес, що здійснюється за допомогою лівої півкулі, є розгорнутим, поетапним, вміщує елементи аналізу. Крім того, ліва півкуля контролює праву частину тіла: люди, котрі віддають перевагу правій руці (правші) мають домінантною ліву півкулю. З боку поведін­кових проявів люди з домінуванням лівої півкулі мають добре розвинену мову, хороший словниковий запас, схильність класифікувати явища, переважання позитивних емоцій, слабкий розвиток інтуїції. Права півкуля, навпаки, добре розуміє метафоричний зміст мови, емоційну забарвленість інтонації. Сприймання просторових понять, тембру та гармонії у музиці також входять до сфери компетенції правої півкулі. Людина з домінуванням правої півкулі не має добрих навичок говоріння, але часто та ефективно використовує міміку та жести, відрізняється образним, нестандартним мисленням, схильна до переживання негативних емоцій.


Читайте також:

  1. I. Оболонки та підоболонкові порожнини головного мозку
  2. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  3. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  4. Абсцес мозку та мозочка.
  5. Асиметрія і ексцес емпіричного розподілу
  6. Будова, функції і розвиток спинного мозку
  7. Варіанти неврологічних і мовних порушень залежно від характеру перинатального ураження головного мозку.
  8. Вибір головного циркуляційного кільця і нумерація ділянок
  9. ВИДЫ УГОЛОВНОГО НАКАЗАНИЯ
  10. Відповідальність головного бухгалтера
  11. Внутрішня будова довгастого мозку




Переглядів: 2936

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про нервову систему | Біологічне підґрунтя соціальної поведінки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.