Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спор як пошук істини. Характерні прийоми спору

Спор -це словесне змагання, обговорюваннячогось, коли кожен відстоює свою думку. Це боротьба думок з різних актуальних питань.

Виокремлюються такі види споров:

- заради істини;

- заради переконання;

- заради спору;

- заради перемоги.

Суперечка може бути засобом пошуку істини. В спорі зважуються, аналізуються позиції, різні погляди сторін. Суперечка може бути засобом пошуку істини. Щоб знайти правильне рішення полемісти зіставляють найрізноманітніші погляди на проблему. Вони захищають якусь думку від нападів, щоб дізнатися які можуть бути заперечення проти цієї думки. У цьому виді спору старанно зважуються, аналізуються позиції, що матимуть різні погляди протилежних сторін, тобто ведеться спільне розслідування істини. Характер спору залежить від значущості проблеми, яка обговорюється.

Часто учасникам спору доводиться відстоювати групові інтереси, наприклад, людей певної професії.

Умови ефективного спору.

1 Не втрачати предмету спору під час діалогу. Для цього не дати відвести себе від рішення основного питання. Щоб обговорення спірною проблеми було плідним і результативним, полемісти повинні добре знати предмет спору, розумітися на поставлених завданнях, тонкощах справи, бути ерудованими і компетентними.

2 Мати визначену позицію. Якщо під час обговорення спірної проблеми думка опонента виражена нечітко, з нею важко полемізувати.

3 Існування спільної мети. Коли говорять про спільності вихідних позицій, то ми не маємо на увазі єдину думку а питання, які обговорюються. Думки учасників спору можуть бути різними, але має бути спільна мета, прагнення знайти правильне рішення, бажання дати раду спірному питанні і прагнути допомогти досягненню загального результату.

4 Уміння його учасників правильно оперувати у спорі поняттями і термінами. Необхідно вміти виділити основні, опорні поняття, пов'язані з предметом спору, старанно відібрати терміни, що необхідні для обговорення висунутої проблеми.

5 Уточнення значення основних термінів, обумовити сенс, який кожний із учасників вкладає в одні й ті ж самі слова. Багатозначність слів таїть у собі здатність по різному їх розуміти. Це вимагає правильного вживання багатозначних слів в спорі.

Отже, неточне вживання учасниками спору, термінів, багатозначних слів може ускладнити спілкування, помішати обговоренню спірної проблеми, може стати причиною помилок.


Читайте також:

  1. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  2. Абсолютизація формально-технічних пошуків у мистецтві ХХ ст.
  3. Абсолютність і відносність практики як критерія істини.
  4. Абстрактно-логічні прийоми економічного дослідження.
  5. Аналіз аварійних ситуацій (аварій), які характерні для підприємств харчової промисловості
  6. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  7. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  8. Багатомовна пошукова система
  9. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  10. Бібліографія. Інформаційно-пошукові мови бібліографічних фондів. Види каталогів: систематичні, предметні, абеткові.
  11. Біосфера Землі, її характерні властивості
  12. Біосфера Землі, її характерні властивості




Переглядів: 465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Полеміка та її особливості | Манера спору

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.