— Чому зону між лісом і степом називають лісостепом?
— Чому в степах дерева ростуть лише по долинах річок і в лісосмугах?
— Чим лісостеп відрізняється від степу? Чому?
— У яку пору року в степах буйно розростаються трави? —- Як рослини пристосувалися до нестачі вологи у степу?
— Наведіть приклади пристосування тварин до життя в степу.
— Які заповідники створено у зоні степу?
3. Робота з фізичною картою України і природних зон (робота в групах).
— Зіставте фізичну карту і карту природних зон України і виконайте такі завдання.
1 група. Які форми земної земної поверхні є в лісостеповій і степовій зонах?
2 група. Які водойми зустрічаються в лісостеповій і степовій зонах?
3 група. Які корисні копалини видобувають у степовій зоні? В яких регіонах?
4 група. Які заповідники діють на території степової зони? Представники груп доповідають про знайдені дані, супроводжуючи свою розповідь показом на карті.
4. Робота в зошитах з друкованою основою
5. Розгадування кросвордів.
Учитель зачитує завдання кросвордів, а учні називають рослину чи тварину і знаходять її серед наочності.
Кросворд №1.
1. Рослина, схожа на вогник з іскрами. (Костриця.)
2. Рослина, що любить зариватися в землю. (Тюльпан.)
3. Рослина з чорними ягодами, про неї складено пісню. (Терен.)
4. Дуже гірка рослина з різким ароматом. Худоба її не їсть. (Полин.)
Кросворд №2.
1. Тварина з коротким хоботом. (Сайгак.)
2. Тваринка, в якої задні ноги в 4 рази довші за передні. (Тушканчик.)
3. Хижий птах, що полює на зайців, мишей, полівок. (Орел.)
4. Маленьке, сіреньке, а хвостик як шило. (Полівка.)