Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Додаткова

Вальяно М. В. Философия : учебник / М. В. Вальяно. – М. : Изд-во «Дело и Сервис», 2003. – С.321-365.

Філософія : короткий виклад : навч. посібник / С. П. Щерба, М. Г. Тофтул, О. А. Заглада та ін.; за ред. С. П. Щерби. – К. : Кондор, 2003. – С.203-249.

Філософія : підручник. – 3-тє вид., перероб. і доп. / В. С. Афанасенко, В. І. Волович, Г. Т. Головченко та ін.; за заг. ред. В. Г. Кременя, М. І. Горлача. – Х. : Прапор, 2004. – С.396-412.

 

ТЕМА 4. ФІЛОСОФІЯ СУСПІЛЬСТВА

(2 години)

1. Основні концепції суспільного життя: ідеалістична, натуралістична, матеріалістична.

2. Поняття суспільних відносин, їх види і структура. Суспільство як система суспільних відносин.

3. Поняття суспільного виробництва. Матеріальне і духовне виробництво. Спо­сіб виробництва, його структура і роль у суспільстві.

4. Поняття суспільно-економічної формації та цивілізації. Специфіка формаційного і цивілізаційного аналізу суспільства у його історії.

 

Теми доповідей

Античні філософи про суспільство.

Суспільно-історичний процес і утопічна думка Нового часу.

Соціально-філософські ідеї в класичній німецькій філософії.

Природне середовище та його роль у розвитку суспільства.

Ідеї В. І. Вернадського про ноосферу, їх актуальність.

Екологія і загальнолюдські цінності.

Діяльність і комунікативність як способи буття соціального.

Роль технічних революцій у розвитку суспільства.

Сучасні філософські теорії суспільства (неомарксизм або критична теорія суспільства, функціоналізм, концепція «відкритого» суспільства).

Сучасні технократичні уявлення про суспільство у світової філософії (Д. Белл, У. Ростоу, О. Тоффлер, І. Масуда та ін.).

Еволюційний і революційний типи розвитку суспільства.

Теорія культурно-історичних типів М. Я. Данилевського.

Етнологічний підхід у аналізі всесвітньої історії Л. М. Гумільова.

Концепції цивілізаційного різноманіття у О. Шпенглера і А. Дж. Тойнбі.

Комп’ютерно-інформаційні технології як фактор розвитку сучасної цивілізації.

Сучасна цивілізація, її особливості й протиріччя.

Перелік рекомендованої літератури


Читайте також:

  1. Додаткова
  2. Додаткова
  3. Додаткова
  4. ДОДАТКОВА
  5. Додаткова
  6. Додаткова
  7. Додаткова
  8. Додаткова
  9. Додаткова
  10. Додаткова
  11. Додаткова




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ | ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.