Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Конкурентне середовище підприємства

Поняття конкурентного середовища та його складові.Суть та види конкурентного середовища. Головні типи конкурентних переваг Майкла Портера. Процес порівняння вимог ринку із виробничими можливостями. Узгодження ринкових і виробничих вимог на підприємстві. Методика для аналізу галузей і вироблення стратегії бізнесу. Загроза появи продуктів-замінників. Загроза появи нових гравців. Ринкова влада постачальників. Ринкова влада споживачів. Рівень конкурентної боротьби. Умови застосування аналізу п'яти сил по Портеру. Державна політика в сфері регулювання конкуренції. Основні елементи державної політики. Основні порушеннями антимонопольного законодавства.

Показники оцінки інтенсивності конкуренції.Поняття інтенсивності конкуренції. Фактори, які визначають інтенсивність конкуренції: характер розподілу ринкових часток між конкурентами; темпи зростання ринку; рентабельність ринку. Способи розрахунку частки ринку. Найбільш відомі показники частки ринку й інтенсивності конкуренції: індекс концентрації , чотирьох частковий показник концентрації ( ), індекс Херфіндаля ( ), індекс Херфіндаля-Хіршмана ( , індекс Розенблюта (Холла-Тайдмана) ІR, показник ентропії (E), коефіцієнт Джині (G), коефіцієнт відносної концентрації, коефіцієнт варіації (UЧ). Залежність інтенсивності конкурентної боротьби від етапу життєвого циклу попиту на товар. Узагальнюючий показник інтенсивності конкуренції.

Діагностика діяльності конкурентів.Поняття галузі. Мета аналізу галузі. Порядок проведення аналізу галузі. Об’єкти аналізу конкурентів. Функціональний підхід до оцінювання потенціалу конкурента та стратегій його використання. Функції системи дослідження конкуренції для формування. Способи виконання функцій. Підхід до аналізу конкурентів, запропонований Азоєвим Г.Л. Поняття конкурентної карти ринку. Матриця формування конкурентної карти ринку. Етапи визначення меж поданих груп у матриця формування конкурентної карти ринку. Схема віднесення підприємств до груп. Підхід до аналізу конкурентів, запропонований Хассі Д. Поняття ключових факторів успіху. Типи та складові ключових факторів успіху.

Тема 3.Економічна сутність конкурентоспроможності підприємств.

Ознаки та аспекти забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Поняття конкурентоспроможності підприємства. Основні розходження між поняттями конкурентоспроможності і конкурентної позиції. Розмежування понять конкурентоздатність та конкурентоспроможність. Ознаки конкурентоспроможності підприємства. Чинники, що обумовлюють конкурентоспроможність підприємства. Ключові аспекти забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Базові принципами оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства.

Сфери і показники конкурентних переваг підприємства. Основні сфери конкурентних переваг. Показники конкурентних переваг. Зовнішні конкурентні переваги. Внутрішні конкурентні переваги. Значення матриці Бостонської консультативної.

Заходи посилення конкурентоспроможності підприємства. Антагоністичні погляди щодо можливостей отримання конкурентних переваг. Основні методи посилення конкурентних позицій підприємства. Визначення маркетингової стратегії щодо варіації у співвідношенні “об’єктивні — суб’єктивні властивості товару” в межах підходу, акцентованому на споживачах за матрицею Саймона.

Ланцюг створення вартості для формування конкурентних переваг. Ключові параметри ”якість — обслуговування — характеристики — привабливість” до конкурентів. Основні та допоміжні види діяльності, які створюють так званий ланцюг вартості, запропонований М. Портером. Використання матриці Хеммела–Прахалада щодо оцінки виявлення ключових факторів успіху з можливістю їх довгострокового забезпечення та перетворення в конкурентні переваги при врахуванні ринку, на якому працює підприємство, а також вибраної стратегії.

Піраміда конкурентних переваг і конкурентоспроможності. Ієрархічна структура поняття «конкурентна перевага» і «конкурентоспроможність» Конкурентоспроможність економіки. Конкурентоспроможність галузі. Конкурентоспроможність товару

Тема 4.Системний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства.

Зміст і структура системи управління конкурентоспроможністю підприємства. Основні завдання підприємства у сфері конкурентоспроможності. Використання системного підходу у забезпеченні конкурентоспроможності. Поняття системи. Аспекти дослідження системи в ієрархії систем. Системний підхід до процесу взаємодії системи забезпечення конкурентоспроможності з іншими системами

Ознаки, проблеми та побудова системи забезпечення конкурентоспроможності. Складність, динамічність, відкритість, вірогідність, адаптивність – ознаки системи забезпечення конкурентоспроможності. Проблеми формування системи забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Рівні побудови системи забезпечення конкурентоспроможності відповідно до ієрархії цілей.

Зміст зовнішнього середовища, цільової, керованої підсистеми та підсистеми забезпечення системи. Поняття підсистеми. Сукупність підсистем: зовнішнього середовища, цільової, забезпечення, керуючої і керованої. Методологічний підхід до системи забезпечення конкурентоспроможності підприємств в залежності від об’єкту конкурентоспроможності

Підходи до системи забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Ситуаційний, комплексний, процесний, цільовий, системний та інші підходи формування системи забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Основні принципи системи забезпечення конкурентоспроможності підприємств


Читайте також:

  1. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  4. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  5. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  6. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  7. V розділ. Товарна політика підприємства
  8. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  9. А) Капітал підприємства, його кругообіг та обіг.
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  12. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище




Переглядів: 1187

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розподіл годин за формами навчання і видами занять | Змістовий модуль 2. МЕТОДИКИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.