МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Формування стратегії розвитку підприємства. Базові стратегії підприємстваЯдром системи планів підприємства є стратегія його розвитку, при виробленні якої використовуються результати аналізу зовнішнього середовища, ухвалені стратегічні і тактичні плани. Ці ж результати, як і обрана стратегія, є основою для розроблення детальних довго- і середньострокових планів. Типові стратегії розвитку підприємства наведено у табл. 7.1. Таблиця 7.1. Основні напрями можливостей розвитку підприємства
7.4. Тактичне планування на підприємстві Короткострокове (оперативне) планування може бути розраховане на рік, півроку, місяць, день залежно від специфіки виробництва, планування прибутку, виробничих витрат та інших чинників. Таке планування тісно пов'язує плани різноманітних партнерів і постачальників, тому ці плани можуть або погоджуватися, або бути загальними для компанії виробника та її партнерів. Однозначно визначити відмінність між стратегічним і тактичним плануванням неможливо. Вона виявляється за такими трьома аспектами. 1. за терміном розроблення: стратегічний план розробляється на більш віддалений період; 2. за охопленням сфер впливу: стратегічне планування має більш широкий і глибокий вплив на діяльність підприємства, а тактичне – більш вузький вплив; 3. за змістом: стратегічні плани визначають місію підприємства і цілі, що випливають із визначеної місії, а тактичні плани повинні визначити всю сукупність практичних засобів, необхідних для здійснення намічених цілей. Оперативні плани охоплюють усі основні види діяльності підприємства: · маркетингову діяльність, тобто розроблення планів маркетингу для різноманітних видів продукції й усього виробництва в цілому; · виробничу діяльність, а саме випуск продукції в натуральному і вартісному виразах, асортимент продукції і виробничої потужності; · науково-дослідницькі напрацювання; · плани щодо праці, кадрів і заробітної платні; · капітальні вкладення і капітальне будівництво; · матеріально-технічне постачання; · організацію виробництва, тобто структуру виробництва, організаційну структуру управління; · природоохоронну діяльність; · зовнішньоекономічну діяльність; · витрати виробництва й окремих видів продукції; · баланс прибутків і витрат, взаємовідносини з державним бюджетом і кредитні відносини. При складанні планів використовують як натуральні, так і вартісні показники, а також абсолютні й відносні показники, з допомогою яких визначається співвідношення між різними групами показників. Оперативні плани можуть розроблятися для кожного функціонального підрозділу підприємства, кожного виду продукції, кожного сегмента ринку, а також з урахуванням географічного розташування підприємства. На більшості дрібних і середніх підприємств оперативні плани розробляються окремо для кожного функціонального підрозділу. Це дає можливість функціональним спеціалістам докладно і точно подати інформацію про свої ділянки роботи. Таке орієнтування тактичного планування доцільне, якщо підприємство випускає обмежений асортимент продукції, а також і тоді, коли воно за видами своєї діяльності прив'язане до певних географічних районів або сегментів ринку. Це планування відповідає умовам монополії або стабільності ринку при відсутності конкуренції. Водночас воно не дає можливості здійснювати швидкий маневр у разі зміни навколишнього середовища. В умовах ринку, особливо за наявності жорсткої або сильної конкуренції, для набуття більшої маневреності краще застосовувати тактичне планування або планування за видами продукції чи за сегментами ринку. Складання оперативних планів за видами продукції дає можливість розрахувати всі натуральні і вартісні показники, що стосуються кожного виду продукції. Такі плани розробляють, якщо підприємство випускає різноманітний асортимент продукції або якщо воно обрало таку стратегію охоплення ринку, як недиференційований або концентрований маркетинг. Планування діяльності за кожним сегментом ринку застосовується при такій стратегії охоплення ринку, як диференційований маркетинг. Це дає можливість глибше вивчити потреби кожного сегмента ринку і спланувати діяльність підприємства з максимальним задоволенням потреб споживачів. Складання оперативних планів за географічним розташуванням характерне для великих підприємств, насамперед тих, що належать до стратегічно важливих підприємств держави: військово-промисловий комплекс; будівництво автомобільних доріг; розвідування і видобування корисних копалин тощо. Такі підприємства мають розвинену географічну структуру, і планування має здійснюватися стосовно кожного структурного підрозділу, розташованого в певному географічному районі.
7.5. Бізнес-план підприємства, його значення і зміст Бізнес-план. Конкретний план бачення і ведення підприємцем своєї справи. У ньому вказується, як нове підприємство створюватиметься (якщо воно ще не створене), яку продукцію випускатиме, з якими витратами, ціною, рентабельністю; як виходитиме на ринок і освоюватиме його. Процес складання бізнес-плану є специфічним для кожного підприємства, тому не існує універсального алгоритму його розробляння. Проте загальна методологія розробляння бізнес-плану охоплює три стадії: початкову, підготовчу та основну. Початкова стадія бізнес-планування є обов'язковою, коли засновується нова справа. На цій стадії розробляється концепція майбутнього бізнесу (пошук підприємницької ідеї, вибір сфери діяльності та форми організації бізнесу, прийняття рішень щодо способу започаткування бізнесу). Підготовча стадія передбачає: збирання інформації для підготовки бізнес-плану; виявлення можливості загрози з боку зовнішнього середовища; оцінювання сильних та слабких сторін підприємства на ринку; формулювання місії і цілей підприємства; визначення стратегічних альтернатив та вибір стратегії діяльності. На основній стадії бізнес-планування відбувається безпосереднє написання бізнес-плану. Бізнес-план має приблизно таку структуру: 1. Титульний аркуш (назва і адреса підприємства; імена та адреси зас-новників; сутність проекту, що пропонується; вартість проекту). 2. Зміст бізнес-плану (перелік розділів, пунктів, додатків). 3. Резюме (короткий огляд концепції проекту, що впроваджується). 4. Галузь, фірма та її продукція: · аналіз стану галузі (поточна ситуація і тенденції її розвитку; конкуренти; споживачі); · опис продукту, що пропонується до впровадження (основні характеристики майбутньої продукції; конкурентоспроможність, попит); · права власності (патенти, товарні, знаки, авторські права); · стратегія підприємства (обрана стратегія може бути заснована і на перевагах у витратах, диференціації продукту, а також фокусуванні товару на одному чи декількох сегментах ринку). 5. Дослідження ринку (загальна характеристика ринку продукту; розміри ринку; основні сегменти ринку; цільовий ринок бізнесу; оцінювання впливу зовнішніх чинників; висновки про загальну привабливість ринку; вибір місця розміщення підприємства). 6. Маркетинг-план (основні характеристики споживачів на галузевому ринку; очікувані ціни на продукцію; можливі канали збуту; реклама; стимулювання збуту продукції; гарантії). 7. Виробничий план (зміст виробничого і допоміжних процесів; основні виробничі фонди та їх вартість; виробничі та невиробничі приміщення; номенклатура і обсяг випуску продукції; перелік використовуваних сировини і матеріалів; постачальники сировини). 8. Організаційний план (форма власності; відомості про власників та партнерів; ступінь відповідальності партнерів; організаційна структура підприємства; розподіл обов'язків і функцій; кадрова стратегія). 9. Оцінка ризиків (можливі ризики; джерела виникнення ризиків; заходи щодо зменшення чи ліквідації ризиків). 10.Фінансовий план (план доходів і видатків; план руху готівки; 11. Додатки.
Читайте також:
|
||||||||||||||||
|