Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційні структури управління підприємством

Необхідною умовою ефективної діяльності підприємства за будь-якої системи господарювання є раціональна побудова його загальної організа­ційної, виробничої та управлінської структури.

Зокрема під організаційною структурою управління слід розуміти впорядковану сукупність органів (підрозділів), які дозволяють управляти організацією та її взаємовідносинами. До складу організаційної структури управління входять:

· ланки управління на кожному його рівні;

· взаємне розміщення, зв’язки і підпорядкованість цих ланок;

· права, обов’язки, повноваження і відповідальність кожної ланки в межах виконання загальних і спеціальних функцій управління;

· чисельний і професійно-кваліфікаційний склад працівників;

· рівень централізації і децентралізації функцій управління.

Існують два основні типи структури управління підприємством – лінійна та функціональна:

· лінійна структура управління складається із взаємно підпорядкованих органів у вигляді ієрархічної драбинки. Кожен управлінець підпорядковується тільки одному менеджеру і всі зв’язки з вищими рівнями управління відбуваються через нього;

· функціональна структура управління будується на ієрархії органів, які забезпечують виконання кожної функції управління на усіх рівнях. Керівники спеціалізуються на окремих управлінських функціях, які виконуються відповідними спеціалістами.

Спроба подолання недоліків лінійної та функціональної управлінських структур призвела до виникнення комбінованих структур управління, а саме:

· лінійно-штабної структури, якапередбачає створення при лінійних керівниках штабів (служб), які спеціалізуються на певних управлінських функціях. Вони не володіють правами прийняття управлінських рішень, а сприяють розробці необхідних положень в межах конкретної функції управління, які забезпечують підготовку якісних рішень;

· лінійно-функціональної структури, яка передбачає, що функціональні служби отримують повноваження управління службами нижчого рівня, тобто виконують відповідні спеціальні функції. Однак делегуються не лінійні, а функціональні повноваження;

· бюрократичної структури, що передбачає чіткий поділ праці та наявність висококваліфікованих спеціалістів, ієрархічність рівнів управління, наявність взаємопов’язаної системи формальних правил і стандартів, формальна безособистість, здійснення найму на роботу з врахуванням кваліфікаційних вимог;

· адаптивної структури управління, яка характеризується здатністю швидко пристосовуватись до змін навколишнього середовища, та впроваджується у таких типах: проектному, матричному, програмно-цільовому та координаційному;

· конгломеративної структури управління, що передбачає наявність на одному підприємстві в одній службі потоварної структури, у другій – лінійно-функціональної, у третій – матричної і т.д.

 


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  6. ISO9000. Як працює система управління якістю
  7. Oracle Управління преміальними
  8. А. Видання прав актів управління
  9. Автоматизація управління діяльністю готелю
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів




Переглядів: 589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування стратегії розвитку підприємства. Базові стратегії підприємства | Контролювання виробничо-господарської діяльності: попередній, поточний та завершальний види контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.