Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Find the words.

cold

sore throat

earache

stuffy nose

cut

bruised head

headache

cough

sunburn

cramp

flu

fever

stomachache

runny nose

toothache

broken leg

twisted ankle

 

9. Fill in the gaps using the words in box:

 

 


Mary has a toothache. She has to go to a ____________.

Carry has a lovely baby. His doctor is a ____________.

The ____________ wrote out a prescription for glasses for my granny.

Because of my sore throat I have to go to the __________.

John is a ___________. He operated Jim’s appendix.

The ____________ is a doctor just for women.


Читайте також:

  1. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  2. C. Choose the correct words.
  3. C. Instead of repeating the full name for something, we often use pronouns or some other reference words. What do the highlighted words below refer to in the text?
  4. Choose the contextual synonyms and use them in the sentences instead of the underlined words.
  5. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  6. Complete the conversation. Use these words.
  7. Ex. 6 Choose the correct words.
  8. Exercise 12. Put questions to the underlined words.
  9. Exercise 14. Make up sentences with the following words.
  10. Exercise 2. Read and translate the words.
  11. Fill in the missing words.
  12. Fill in the necessary words.




Переглядів: 471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Imagine that you hear the following telephone conversation. Guess the answers of the other speaker. Do it in writing. Act it out. | Read the advert and circle the correct answer.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.