Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. ПРОГРАМА ТА ЗМІСТ КУРСУ «МІКРОЕКОНОМІКА»

Міжнародний університет фінансів

Донецька філія

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК

З ДИСЦИПЛІНИ

МІКРОЕКОНОМІКА

ЗАТВЕРДЖЕНО

Навчально-методичною Радою

Донецької філії МУФ

Протокол № 2

від «15» вересня 2004р.

 

ДОНЕЦЬК - 2004

 

УДК 330.101.542

М. 59

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК З ДИСЦИПЛІНИ МІКРОЕКОНОМІКА

для перепідготовки спеціалістів напрямку 0501„Економіка і підприємництво” – Д.: 2004 р., 8.4 п.л.

 

Навчальний посібник містить програму курсу Мікроекономіка, що відповідає змісту та логічній послідовності нормативної програми дисципліни. По кожній темі курсу наведені теоретичні питання для обговорення на семінарському занятті, практичні завдання у формі тестів та задач, пропонована література. Наведено завдання для самостійної роботи студентів.

 


Укладачі: С.А. Кучерук, канд. економ. наук, доцент

Н.В. Оленцевич, канд. економ. наук, доцент

Г.І. Рибнікова, канд. економ. наук, доцент

Г.М. Усачова, канд. економ. наук, доцент

 

Рецензент: Зухба О.М., кандидат економічних наук, доцент

 

 


Відповідальний за випуск Г.М. Усачова

 

 

ЗМІСТ

 

Вступ ……………………………………………………………………. 4

І. Програма та зміст курсу "Мікроекономіка" …………………………. 6

Тема 1. Предмет і метод мікроекономіки ……………………………… 6

Розділ 1. Теорія поведінки споживача …………………………………. 8

Тема 2. Теорія граничної корисності і поведінка споживача …………… 8

Тема 3. Ординалістська теорія поведінки споживача …………………. 11

Тема 4. Моделювання поведінки споживача на ринку товарів ………… 19

Тема 5. Попит, пропозиція, їх взаємодія ………………………………. 24

Розділ 2. Теорія підприємства: виробництво і витрати …………………. 35

Тема 6. Мікроекономічна модель підприємства ………………………… 35

Тема 7. Варіації факторів виробництва та оптимум товаровиробника … 40

Тема 8. Витрати виробництва …………………………………………….. 46

Розділ 3. Теорія ринкових структур: ринок продукту ………………….. 51

Тема 9. Ринок досконалої конкуренції ………………………………….. 51

Тема 10. Монопольний ринок …………………………………………….. 60

Тема 11. Олігополія ……………………………………………………….. 71

Тема 12. Ринок монополістичної конкуренції …………………………… 76

Розділ 4. Ринки факторів виробництва ………………………………….. 84

Тема 13. Утворення похідного попиту …………………………………… 84

Тема 14. Ринок праці ……………………………………………………… 87

Тема 15. Ринок капіталу …………………………………………………... 96

Розділ 5. Рівновага та ефективність ринкової системи ………………… 102

Тема 16. Загальна рівновага конкурентних ринків …………………….. 102

Тема 17. Зовнішні ефекти в ринковій економіці та їх державне

регулювання ……………………………………………………………… 106

Тема 18. Трансформаційні ефекти та мікросистема …………………… 110

ІІ. Методичні рекомендації по виконанню контрольної роботи ……. 113

ІІІ. Перелік джерел ……………………………………………………….. 115

Додаток А ……………………………………………………………….. 118

Додаток Б ………………………………………………………………… 132

 

ВСТУП

 

Мета навчального посібника - допомогти студентам при вивченні дисципліни «Мікроекономіка», а саме:

- надати загальне уявлення про структуру курсу та зміст конкретних тем;

- визначити основні теоретичні питання для обговорення на семінарських заняттях;

- запропонувати практичні завдання, тести, задачі, що сприяють засвоєнню теоретичного матеріалу;

- надати рекомендації щодо організації самостійної роботи студентів усіх форм навчання з використанням основної та додаткової літератури.

Вивчення курсу «Мікроекономіка» базується на знаннях, що отримані студентами в таких дисциплінах, як «Політична економія», «Економічна теорія», «Історія економічних вчень». Разом з тим мікроекономіка закладає підгрунтя для засвоєння курсів «Макроекономіка», «Економіка підприємства», «Економічний аналіз», «Маркетинг», «Менеджмент», тощо.

Зміст методичних матеріалів сприяє засвоєнню студентами принципів раціональної поведінки економічних мікросистем у ринкових умовах, зокрема, основ аналізу поведінки споживача, теорії попиту та пропозиції, теорії виробництва, специфіки функціонування підприємства в різних ринкових структурах та на ринку ресурсів і таке інше.

У результаті вивчення курсу за допомогою навчального посібника студент:

- має розуміти універсальний інструментарій для вивчення поведінки економічних суб`єктів у ринкових умовах та методи її оптимізації;

- вміти визначати, до якого розділу курсу слід звернутися для вирішення конкретної практичної задачі;

- застосовувати прийоми мікроекономічних досліджень для аналізу ефективності функціонування окремих господарських систем;

- самостійно з використанням математичного апарату виконувати техніко-економічні розрахунки, що пов’язані з обгрунтуванням раціональної поведінки мікросистем.

Основними формами контролю знань студентів з курсу «Мікроекономіка» є семінарські та практичні заняття, тестування, контрольні роботи та екзамен. Варіанти домашньої контрольної роботи наведені в останньому розділі методичних матеріалів.

 

І. ПРОГРАМА ТА ЗМІСТ КУРСУ «МІКРОЕКОНОМІКА»


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  4. III. Програма
  5. III. Програма
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Контрольні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.