МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
ДЖЕРЕЛАМЕТА Ознайомити студентів з основними положеннями II Універсалу; розвивати в них уміння аналізувати державно-політичні документи та використовувати результати дослідження для пояснення історичних подій і соціальних явищ. ХІД РОБОТИ Згідно з попередніми описами. З «II Універсалу Української Центральної Ради» (3 липня 1917 р,) «Українська Центральна Рада, обрана Українським народом через його революційні організації, незабаром поповниться на справедливих основах представниками інших народів, що живуть на Україні, від їх революційних організацій, і тоді стане тим єдиним найвищим революційним органом революційної демократії України, який буде представляти інтереси всієї людності нашого краю. Поповнена Центральна Рада виділить наново з свого складу окремий одповідальний перед нею орган — Генеральний Секретаріат, що буде представлений на затвердження Временного Правительства, як носитель найвищої краєвої влади Временного Правительства на Україні. ...Прямуючи до автономного ладу на Україні, Центральна Рада в згоді з національними меншостями України підготовлятиме проект законів про автономний устрій України для внесення їх на затвердження Учредительного Зібрання. ...Що торкається комплектування військових частей, то для сього Центральна Рада матиме своїх представників при кабінеті Військового Міністра при Генеральнім Штабі Верховному Главнокомандуючому, які будуть брати участь в справах комплектування окремих частин виключно українцями». Завдання А. Визначіть основні положення документа й покажіть, що вони були результатом двосторонньої домовленості. Розкрийте значення II Універсалу. Завдання Б. Проаналізуйте II Універсал. Результати дослідження зазначте в таблиці.Зробіть висновки.
Завдання В. Проаналізуйте документ за таким планом: 1. Відносини з Росією. 2. Найвищий законодавчий орган і умови, за яких він набуває законності. 3. Українізація армії. Зробіть загальні висновки. МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ Підсумувати дослідження найкраще, послуговуючись такою логічною схемою:
Для підвищення пізнавальної активності учнів можна порадити завдання: «II Універсал спричинив неоднозначну реакцію як у Росії, так і в Україні. Павло Мілюков (голова партії кадетів): «[Цей] документ зраджував інтереси Росії, крім того був юридично безграмотний». Борис Нольде (впливовий юрист-кадет): «...Поза всяким сумнівом, одностороннім актом легалістично-державного дурисвітства, в якому, з одного боку, відчувається досвідчена рука старого європейського войовника, добре обізнаного в науці проникливих політичних формул та складної політичної боротьби, а з іншого боку — неосвіченого і зовсім невиправданого революційного ентузіазму (петроградських міністрів»). Олександр Керенський (військовий міністр Тимчасового уряду): «Рада почала кампанію щодо створення незалежної армії, і хоч більшу автономність самої Ради можна було допустити, тепер це повністю виключалось у зв'язку з військовим наступом, що наближався». Михайло Грушевський (голова Центральної Ради): «Ми виходимо на вищий рівень і де-факто одержуємо автономію для України із законодавчим і виконавчим органом — Радою і Секретаріатом». Володимир Винниченко (голова Генерального Секретаріату): «Факт же був той, що з моменту оголошення цих двох актів Україна мала окреме управління, окремийУряд, відповідальний перед своїм революційним Парламентом». Володимир Кедровський (член Військового комітету) у своїх споминах згадував, що фактично переможцем вийшов Петроград. Його міністри приїхали як переможені шукати порозуміння, а виїхали як переможці, забравши зобов'язання від Центральної Ради відректися від теперішнього свого національного, революційного шляху політики, який давав їм велику моральну і фактичну силу, і стати на шлях порозумінь, компромісів та угодовства, що вже не могло підносити запалу в українських масах до боротьби». А як гадаєте ви: це була перемога чи поразка Центральної Ради? Обґрунтуйте свої висновки». Читайте також:
|
|||||||||||
|