Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ДЖЕРЕЛА

МЕТА

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА № 7

ДЖЕРЕЛА

МЕТА

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА № 6

ТЕМА: «Тимчасова інструкція Тимчасового уряду»

Дати студентам уявлення про політику Тимчасового уряду щодо України; розвивати в них уміння аналізувати історичні джерела й узагальнювати здобуту інформацію.

ХІД РОБОТИ

Згідно з попередніми описами.

З «Тимчасової інструкції Генеральному Секретаріатові Тимчасового Уряду на Україні» (4(17) серпня 1917р.)

«1. На час до вирішення справи про місцеве врядування Установчими зборами по справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає Тимчасовий уряд по пропозиціях Центральної Ради.

2. Уповноваження Генерального Секретаріату поширюються на губернії: Київську, Волинську, Подільську, Полтавську і Чернігівську...

3. Генеральний Секретаріат складається з генеральних секретарів по відомствах: а) внутрішніх справ; 6) фінансів; в) хліборобства; г) освіти; д) торгу і промисловості; є) праці, а також секретаря по національних справах і генерального писаря...З числа секретарів не менше чотирьох повинні бути заміщені з осіб, які не належать до української національності...

4. Генеральний Секретаріат розглядає, розробляє й подає на затвердження Тимчасового уряду проекти, що торкаються життя краю і його врядування...

8. Стосунки вищих державних установ і окремих громадських відомств з секретаріатом і окремими секретарями по належності, а також останніх з вищими державними установами і відомствами робляться через особливого комісара України в Петрограді...»

Завдання А.Визначіть основні обмеження, які запроваджував Тимчасовий уряд і поясніть їх.

Завдання Б.Порівняйте зміст II Універсалу з Тимчасовою інструкцією. Виявіть тенденцію взаємин Центральної Ради з російським урядом (територія, ставлення до Установчих зборів, місце Генерального Секретаріату). Поясніть нові підходи Тимчасового уряду.

Завдання В. Виявіть, які зміни передбачає «Тимчасова інструкція»:

1) у розширенні повноважень Генерального Секретаріату;

2) в його правах;

3) у складі;

4) у відносинах з урядом у Петрограді.

МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ

Робота організовується за описаними раніше варіантами. Щоб надати завданню більш творчого характеру, студентам можна запропонувати таке питання: «З приводу «Тимчасової інструкції» протягом трьох днів у Центральній Раді точилися гарячі дебати: одні пропонували відкинути її, другі радили прийняти «до відома», водночас гостро скритикувавши обмеження, що нею запроваджувались, треті вимагали твердості на переговорах і в зустрічних конфронтаційних заходах. За що б голосували ви? Свій вибір поясніть».

ТЕМА: «III Універсал Центральної Ради»

Ознайомити студентів з основними положеннями III Універсалу; розвивати в них уміння аналізувати історичні джерела правового характеру й використовувати здобуту інформацію для характеристики діяльності державних органів.

ХІД РОБОТИ

Згідно з попередніми описами.

Української З [III] Універсалу Центральної Ради (7(10) листопада 1917р.)

«Однині Україна стає Українською Народною Республікою.

Не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі, щоб силами нашими помогти всій Росії, щоб уся Республіка Російська стала федерацією рівних і вільних народів.

До Установчих Зборів України вся власть творити лад на землях наших, давати закони й правити належить нам, Українській Центральній Раді, і нашому правительству — Генеральному Секретаріатові України.

До території Народної Української Республіки належать землі, заселені у більшости українцями: Київщина, Поділля, Волинь, Чернігівщина, Полтавщина, Харківщина, Катеринославщина, Херсонщина, Таврія (без Криму)...

Однині на території Української Народної Республіки існуюче право на землі поміщицькі та інші нетрудових хазяйств сільськогосподарського значення, а також на удільні, кабінетські та церковні землі - касується.

На території Народної Республіки України від сього дня встановлюється по всіх підприємствах вісім годин праці.

...Народам великоруському, єврейському, польському й іншим народам на Україні признаємо національно-персональну автономію для забезпечення їм права і свободи самоврядування в справах їх національного життя...

Днем виборів до Українських Установчих Зборів призначено 27 грудня (декабря) 1917 року, а днем скликання їх - 9 січня (января) 1918 року».

Завдання А. Виділіть державотворчі положення Універсалу та схарактеризуйте статус України у федерації Російської Республіки.

Завдання Б. Проаналізуйте документ за таким планом:

1. Державна влада.

2. Взаємини з Росією.

3. Територія України.

4. Земельне питання.

5. Робітниче питання.

6. Національне питання.

7. Нове в III Універсалі порівняно з попередніми універсалами.

Завдання В.Користуючись завданням Б, проаналізуйте документ в обсязі перших трьох питань плану.


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  3. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  4. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  5. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  6. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  7. Антропологічні джерела
  8. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  9. Безперебійні джерела живлення
  10. Бюджетний дефіцит та джерела його фінансування.
  11. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  12. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття




Переглядів: 431

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДЖЕРЕЛА | ДЖЕРЕЛА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.