Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні поради

1. Для правильного викладення першого питання слід розповісти, що в 1789 р. у Франції розпочалася буржуазна революція, і з’ясувати, які прогресивні завдання висувала і пропагувала буржуазія (скасування станів, свобода слова і думки, єдність законів для всієї країни, рівність громадян перед законом та ін.). Стисло виклавши фактичні події початку революції (утворення Національних, а невдовзі – Установчих зборів, штурм Бастілії), треба перейти до юридичного закріплення буржуазних принципів і свобод, показати, як було прийнято перший програмний документ революції – Декларацію прав людини і громадянина.

При розгляді змісту Декларації прав людини і громадянина потрібно назвати і проаналізувати принципи, закріплені цим документом (поділ влади; рівність людей у правах; право кожного на свободу, власність, безпеку й опір пригніченню; недоторканність приватної власності тощо), пояснити, в чому полягала новітність і практичне значення кожного з них. Особливу увагу необхідно приділити класичному визначенню буржуазного розуміння свободи, яке містилося і Декларації.

Відзначаючи історичне значення цього видатного документа, слід наголосити, що крупна буржуазія, яка прийшла до влади на першому етапі революції, бажала свобод, закріплених Декларацією, виключно для себе. Крупна буржуазія страшилася народу так само, як і її союзник – крупна земельна аристократія, тому майже одночасно з прийняттям Декларації прав людини і громадянина з’явилася низка законів, що спрямовувалися на боротьбу з революційними виступами народних мас і на обмеження їх прав (навести приклади).

2. При опрацюванні другого питання теми слід визначити головні події і сутність перших двох етапів буржуазної революції ХУІІІ ст. у Франції, а також показати її розвиток.

Висвітлення другого питання треба розпочати з викладення причин установлення якобінської диктатури і зазначити те загрозливе становище, яке успадкувала нова влада. Виходячи з цього, потрібно з’ясувати завдання, які постали перед якобінцями, і заходи, за допомогою яких вони сподівалися виправити становище.

Центральне місце в семінарі посідає питання, присвячене революційному уряду якобінців (системі органів, влади й управління). Слід показати, як складалася ця система, докладно розглянути її складові частини (Національний Конвент, Комітет громадського порятунку, Комітет громадської безпеки, Революційний трибунал, влада на місцях тощо), назвати головні організаційні принципи.

При розгляді питання про соціально-економічні заходи якобінців, насамперед доцільно зосередити увагу на законодавстві в аграрному секторі, наголосивши, що саме якобінці ліквідували всі залишки феодалізму у Франції, а також вказати на перетворення в робітничому законодавстві.

У висновках про класову сутність і значення якобінської диктатури слід виходити з того, що при певних суперечностях заходів якобінців саме вони довели революцію до найвищої точки і утворили становище, при якому повернення до феодалізму стало неможливим.

3. Необхідно розпочати з викладення причин опрацювання і затвердження Конституції Французької республіки 1799 р. Передусім треба зазначити, що державним переворотом 9 термідора (27 липня 1794 р.)була знищена якобінська диктатура і у Франції почався етап контрреволюції. Він характеризується приходом до влади крупної буржуазії і встановленням неприхованої буржуазної диктатури (бонапартизму).Уряд Директорії було скинуто шляхом державного перевороту 9 листопада 1799 р. (18 брюмера УІІІ рок4у республіки), і до влади прийшов Наполеон Бонапарт. Прагнучи законодавчого закріплення своєї влади, Наполеон очолив опрацювання і керував затвердженням Конституції УІІІ року.

Аналіз змісту Конституції 1799 р. треба провести з посиланням на відповідні статті цього документа, зауваживши, що формально Франція ще залишилася республікою, але фактично влада в країні належала першому консулу – “громадянину Бонапарту”. Отже, слід розглянути особливості Конституції1799 р., її відмінності від попередніх конституцій (відсутність у пам’ятці Декларації прав людини і громадянина, наявність цензу осілості, яким від виборів усувалася значна кількість найбідніших французів, а також звернути увагу на багатоступеневу і неефективну систему виборів. Особливо важливо зазначити, що хоча формально урядова влада і право законодавчої ініціативи належали трьом консулам, насправді ж перший консул фактично був диктатором. Аналіз обмеженої компетенції, компетенції численних інститутів влади (Державної ради, Трибунату, Законодавчого корпусу), виключно широких повноважень першого консула і його можливостей впливу на ці інститути допоможуть довести антидемократичний характер Конституції.

Зазначаючи історичне значення Конституції 1700 р., треба вказати, що вона буда першим законодавчим кроком до встановлення відкритої диктатури крупної організації.

4.Французький цивільний кодекс 1804 р. (Кодекс Наполеону) являє собою класичний звід законів буржуазного суспільства періоду становлення капіталізму. В ньому найбільш яскраво виявилися риси континентальної системи права.

Це питання потребує висвітлення історії створення Кодексу Наполеону. У відповіді варто показати, що опрацювання і прийняття Французького цивільного кодексу в 1804 р. було підсумком тривалої кодифікаційної роботи, яка розпочалася ще в роки революції. Розглядаючи структуру Кодексу, необхідно підкреслити той факт, що його система була запозичена з римського приватного права.

Далі, аналізуючи відповідні статті пам’ятки, слід з’ясувати правовий стан фізичних осіб, розкрити зміст понять правоздатності і дієздатності, зазначити, що поняття юридичної особи в Кодексі відсутнє.

Центральне місце в Кодексі Наполеону посідає інститут приватної власності, докладному аналізу якого необхідно приділити серйозну увагу. Треба пам’ятати, що в розвиток положень Декларації прав людини і громадянина 1789 р. і якобінської Декларації 1793 р. Кодекс Наполеону сформулював єдине поняття необмеженої приватної власності, вільної від усіх феодальних обмежень. При цьому перевага віддавалася земельному власнику.

При розгляді зобов’язального права слід проаналізувати такі принципи, як “свобода договору”, “рівність сторін в договорі “, “обов’язковість виконання договору”.

Аналізуючи статті Кодексу, присвячені шлюбно-сімейним відносинам, треба мати на увазі, що в ньому було переглянуто багато положень революційного законодавства (обмежена можливість розлучення, відновлена в певній мірі батьківська влада над дітьми та ін.). Значних змін зазнало і спадкове право, головним призначенням якого стала тепер охорона приватної власності при переході майна померлого до його спадкоємців.

На закінчення необхідно сформулювати висновки про класову сутність і значення Французького цивільного кодексу 1804 р., а також показати його вплив на розвиток буржуазного цивільного права інших країн і континентів.

У відповіді на перше питання теми слід викласти історію створення Кримінального кодексу Франції 1810 р., звертаючи увагу на важливі зміни в реалізації нових принципів кримінального права порівняно з Кодексом 1791 р. Потрібно також розглянути структуру Кодексу 1810 р.

Аналізуючи відповідні статті Кримінального кодексу, розкрити поняття злочину. Далі потрібно докладно зупинитися на видах злочинів і видах покарань.

На закінчення слід показати значення Кримінального кодексу Франції 1810 р., його вплив на розвиток кримінального права Франції, оскільки діяв він із поправками і доповненнями дуже тривалий час – понад 180 років.

 

Запитання для самоперевірки

1. Французька революція 1789-1794 р. р. Декларація прав людини і громадянина 1789 р.

2. Диктатура якобінців.

3. Кодекс Наполеону 1804 р.

4. Хартія 1814 р.

5. Французькі Республіки.

 

 

Тема №14. Сполучені Штати Америки.

Теоретичні питання

Організація управління у північноамериканських колоніях Англії. Революція 1775-1787 р. р. у північній Америці. Початок війни англійських колоній за незалежність. Декларація незалежності Сполучених Штатів Америки 1776 р. Розробка і прийняття Конституції США 1787 р. Біль про права 1791 р. Громадянська війна 1861-1865 р. р.

США на початку ХХ ст. Розвиток державно-монополістичного капіталізму. Конгрес та його комітети. Демократизація виборчого права. Закон про виборчі права 1965 р. Діяльність правоохоронних органів.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  6. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  7. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  8. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  9. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  10. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  12. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2




Переглядів: 459

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття | Семінарське заняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.