Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні поради

1. Висвітлюючи перше питання теми, насамперед треба усвідомити, що досягнення перших двох етапів революції (утворення конфедерації Сполучених Штатів Америки та фактична перемога у війні за незалежність ) спонукали буржуазію Півночі і плантаторів Півдня, які очолювали боротьбу колоністів, до побудови системи влади, яка б утворила правову базу їхнього верховенства і надала потужні засоби управління уряду США (центру).

Саме цю мету і було здійснено шляхом прийняття Конституції США 1787 р. Слід показати склад Конституційного конвенту, скликаного у Філадельфії для перегляду Статей Конфедерації, боротьбу, яка розгорнулася навколо змісту нової Конституції.

Потрібно проаналізувати систему органів влади та управління США, яка була утворена за Конституцією, їх повноваження. Особливу увагу слід приділити відображенню федеративного устрою США, підкресливши з посиланням на закон збільшення і значне посилення повноважень центральних органів влади й управління. Далі доцільно розглянути місце та повноваження президента і Конгресу.

Одна з головних засад Конституції США – система стримувань і противаг, тому треба докладно зупинитися на кожній ланці цієї системи та її значенні. Доцільно докладніше розповісти про Верховний суд США, який відіграє важливу роль у згаданій системі.

Розгляд перших 10 поправок до Конституції США 1787 р., відомих як Білль про права, слід розпочати з визначення причин його розробки. Далі потрібно докладно ознайомитись із змістом документа (проголошення свободи слова, друку, недоторканності особи, закріплення принципу приватної власності, запровадження суду присяжних та ін.), а також оцінити його значення у формуванні незалежної американської держави.

Певний інтерес становить питання про час набрання сили цими законами, бо в науково-юридичній літературі наводяться різні дати і підстави набрання ними чинності.

На закінчення слід показати історичне значення Конституції США 1787 р. і Білля про права 1791 р., підвести підсумки буржуазної революції у Північній Америці, визначити її наслідки.

2. У відповіді на друге питання необхідно докладно викласти причини і передумови війни 1861-1865 р.р. Особливу увагу потрібно приділити двом важливим проблемам, які стали провідними компонентами революційної ситуації: це – рабство, боротьба між прихильниками і супротивниками якого була рушійною силою історії США протягом півсторіччя, а також аграрне питання. Далі слід охарактеризувати два етапи військових дій: так званий конституційний період війни (15 квітня 1861 р. – 22 вересня 1862 р.) і війна по-революційному, закінчилася поразкою Південної конфедерації у квітні 1865 р.

Розкриваючи друге – центральне питання теми, необхідно зосередити увагу на докладному правовому аналізі найважливіших законодавчих актів уряду Президента США Авраама Лінкольна – Законі про гомстеди і прокламації про звільнення рабів. Слід зазначити, що ці своєчасні заходи не тільки дали можливість армії Півночі одержати перемогу у війні, але й завершили буржуазну революцію у США, забезпечивши країні можливість вільного розвитку капіталістичних відносин.

Закінчити тему треба підведенням підсумків громадянської війни і аналізом таких правових актів, як “Закон про реконструкцію” від 2 березня 1867 р. і поправки до Конституції США (ХІІІ, ХІУ, ХУ).

 

Запитання для самоперевірки

1. Організація управління у північноамериканських колоніях Англії.

2. Революція 1775-1787 р. р. у Північній Америці.

3. Декларація незалежності Сполучених Штатів Америки 1776 р.

4. Конституція США 1787 р.

5. Громадянська війна 1861-1865 р.

6. США на початку ХХ ст.

7. Демократизація виборчого права.

8. Конгрес та його комітети.

9. Діяльність правоохоронних органів США.

 



Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  6. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  7. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  8. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  9. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  10. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  12. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2




Переглядів: 390

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття | Методичні рекомендації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.