Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Grammar Exercises

  The Past Indefinite Tense I was in the library yesterday. We weren’t in the swimming pool two days ago. They finished school last year. He began studying English when he was five. Did you see him yesterday? – Yes, I did. (No, I didn’t see him yesterday).  

I. Make the following sentences interrogative and negative.

1. I visited my sick friend the day before yesterday.

2. My elder brother was very tired after his classes.

3. We translated the text “My Family” at our last English lesson.

4. Yesterday I came to the university at 8 o’clock sharp.

5. It took me two hours to prepare for my classes.

6. We were in the canteen during our last break.

 

II. Open the brackets using the Past Indefinite Tense.

1. I (to wake up) at 7 o’clock, (to wash) my face, (to brush) my teeth, and (to put) on my clothes.

2. Yesterday we (to have) two lectures and a seminar.

3. My family (to spend) last weekend in the village.

4. I (to feel) bad, so I (not to go) to the university.

5. Two students (to be) absent last week. They (to be) ill.

6. I (to have) a chat with my friends during a lunch break.

 

III. Read the text, find as many verbs in Past Indefinite as possible. Make up your own short story about your last working day.

When a school-girl I always envied those students who went to school five but not six days a week, as we did. So you may guess, I had the only day off – Sunday. On Sunday, I didn’t have to hurry anywhere, that’s why, I got up at nine or ten o’clock. I wasn’t an early riser. I did my bed, washed myself and went to the kitchen. After breakfast, if the weather was sunny, I usually didn’t stay indoors, I went to see my friends. We often played volley-ball or basket-ball in the yard and in winter if there was much snow out-of-doors we went skating and skiing in the woods. In the evening, when all the family were together, we had some tea with a cake or biscuits, we listened to my younger sister playing the piano, sometimes we sang folk songs.

 

IV. Translate into English.

1. Після занять ми планували піти на прогулянку до парку.

2. – Чому ти спізнилася на першу лекцію? – У мене не задзвонив будильник.

3. Вчора я не ходив у спортзал. Я читав та перекладав текст, виконував граматичні вправи.

4. Троє студентів були відсутні на останньому занятті.

5. Минулого разу ти обідала у кафе чи в студентській їдальні?

6. Позавчора Аня пішла спати о десятій вечора, бо була дуже втомлена.

7. – Хто підвозив тебе до університету два дні тому? – Це був мій старший брат.

8. Минулий вівторок був найважчим за увесь тиждень. Ми писали контрольну роботу з фізики.

9. – Де ти був на вихідних? – Я відвідував свою тітку, у якої був День народження.

10. У мене зайняло дві години, щоб підготувати домашнє завдання з хімії та англійської мови.



Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  8. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  9. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  10. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  11. Exercise 14. In five or six sentences speak of the Customs’ responsibilities. Use some phrasal verbs from exercises 10-12.
  12. EXERCISES




Переглядів: 511

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I. Read the following transcriptions. Write them in words and give their Ukrainian equivalents. | Lesson 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.