Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Grammar Exercises

I. Open the brackets choosing the correct form of the predicate.

1. My friend said that New Year (is, was, has been) his favourite holiday.

2. But for my grandmother I (wouldn’t know, didn’t know, hadn’t known) so much about the traditions of Christmas celebrating.

3. If I (was, were, is) you I (would have come, will come, would come) to the party yesterday.

4. The child is happy (to have given, to have been given, to give) many presents from his parents.

5. I asked my mother (bake, baked, to bake) an Easter cake.

6. We watched the children (to make, make, made) a holiday performance.

7. The descent of the Holy Spirit upon the Apostles is likely (give, to be giving, to have given) rise to Christianity.

8. He asked if I (will buy, had bought, is buying) presents to my relatives.

9. I (would have joined, would join, had joined) your company but I felt ill.

10. My father said that he (is preparing, was preparing, prepares) a surprise to the mother on the Women’s Day.

11. The impressive firework seems (to be displayed, to display, display) on the central square on the Independence Day.

12. I wish I (to spend, spent, spend) Easter with you.


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Grammar Expansion: Participles (Participle I, Participle II) used as an attribute.
  3. C. Grammar Expansion: Modal verbs
  4. C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past.
  5. C. Grammar Expansion: Modals verbs of certainty, probability, possibility
  6. Combating Smuggling. Grammar: Phrasal Verbs
  7. Customs’ IPR Enforcement. Grammar: PhrasalVerbs
  8. D. Grammar Expansion: Suppositional meaning: Can, Could
  9. D. Grammar Expansion: The Gerund: its forms and functions.
  10. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  11. Exercise 14. In five or six sentences speak of the Customs’ responsibilities. Use some phrasal verbs from exercises 10-12.
  12. EXERCISES




Переглядів: 406

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Vocabulary and Speech Exercises | II. Translate into English.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.047 сек.