Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 12. МЕТОДИ ВИХОВАННЯ

1.Визначення МВ.Дефініція методу виховання характеризує внутрішню сторону виховного процесу та інтегрує в собі два поняття: «метод» і «виховання». Ключовим для визначення методу є слово «спосіб», а виховання ми визначили як взаємодію вихователя і вихованця з метою формування особистості для самореалізації в основних сферах життєдіяльності шляхом поповнення нестатків. Поєднуючи попереднє, маємо:

Метод виховання – це спосіб взаємодії вихователя й вихованця з метою формування особистості для самореалізації в основних сферах життєдіяльності шляхом поповнення нестатків

Метод виховання, як і метод навчання, складається з прийомів, дій та операцій. Його реалізація забезпечується наявністю відповідних засобів та умов.

Для ефективного використання методів виховання потрібно дотримуватись певних вимог.

6. Відповідність методів виховання загальним його цілям. Якщо суспільство проголосило основним принципом педагогічного процесу принцип гуманізації, то спосіб взаємодії вихователя з вихованцем повинен бути людяним, а основним гаслом цієї взаємодії – теза: не нашкодь.

7. Опора навнутрішні закономірностіформування відповідних якостей. Так, естетичний розвиток дитини здійснюється на основі одних закономірностей, фізичний – на основі інших, закономірності морального розвитку різняться від закономірностей розвитку інтелектуального. Крім цього, щоб виховати певну якість, треба дотримуватись внутрішньої логіки її формування (наприклад: уважність запобігливість турботливість; спостережливість допитливість винахідливість і т. ін.).

8. Орієнтація на активність та самодіяльність вихованця. Танцювати можна навчитись, лише танцюючи, співати – співаючи, вишивати – вишиваючи, а не дивлячись на ці процеси збоку. Сидячи біля телевізора, можна навчитись лише сидіти біля телевізора.

9. Дотримання міри в застосуванні методів виховання (принцип амбівалентності). Якщо перебільшити значення словесного впливу, то згодом загубиться його сенс, відбудеться привикання, і дитина не буде звертати уваги на слова матері (мий руки, мий руки, мий руки ..., наприклад), що стануть звичним шумовим ефектом.

10. Комплексне застосуваннявсіх методів виховання, що доповнюють і продовжують один одного. Слово не повинне розбігатися з ділом і має підтверджуватися прикладом.

2.Класифікації методів виховання являють собою їх угрупування за обраною ознакою. У педагогічній літературі в якості таких ознак фігурують «характер методу» (М.І. Болдирєв, Н.К. Гончаров,
Ф.Ф. Корольов), його спрямованість (Т.А. Ілліна, І.Т. Огородніков,
Г.І Щукіна), результативність (І.С. Мар’єнко) та інші. На жаль, кожна з обраних ознак являє собою інтегративне утворення і потребує додаткового роз’яснення та трактування, внаслідок чого з’являються різні класифікації за однією ознакою, або ж однакові – за різними, чого, звісно, не повинно бути. У даному посібнику ми пропонуємо для розгляду дві найбільш вживані сьогодні класифікації методів виховання: за двосторонністю процесу вихованнята заструктурою особистості.

 



Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Самовиховання.
  8. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  9. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  10. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  11. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 336

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Досвід емоційно-ціннісних відносин. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.