Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ДЖЕРЕЛА

МЕТА

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА № 18

ТЕМА: «Підсумки індустріального розвитку»

Підбити підсумки індустріального розвитку України наприкінці 20-30-х років, визначаючи успіхи і негативні наслідки сталінського «стрибка»; розвивати у студентів уміння аналізувати статистичні дані, використовуючи результати аналізу для узагальнень.

ХІД РОБОТИ

Згідно з попередніми описами.

Статистичні дані: Таблиця № 1. Видобуток вугілля і виплавлення чавуну в Україні (млн. тонн)

  1928 р. План на 1933р. Підвищення завдання Фактично 1933 р.
Вугілля
Чавун 2,4 6,6 - 4,3

Таблиця № 2, Частка промисловості України в загальносоюзному виробництві (%)

Галузі виробництва 1913 р. 1927 р. Кінець 30-х рр.
Виплавлення чавуну 72,8  
Видобуток вугілля 77,5  
машинобудування 25,8  

Таблиця № 3. Вартість валової продукції промисловості (у млрд. крб.) на 1938 рік по деяких областях України (за сучасним адміністративним поділом)

Вартість продукції Області
До 0,5 млрд. Житомирська, Кіровоградська, Чернігівська
Від 0,5 до 1,0 млрд. Вінницька, Миколаївська, Полтавська, Сумська, Херсонська
Від 1,1 до 2,0 млрд. Запорізька, Луганська, Одеська
Від 2,1 до 3,0 млрд. Київська, Дніпропетровська, Харківська, Черкаська
Більш як 3,1 млрд. Донецька

Таблиця № 4. Структура економіки України в І – ІІ п'ятирічницях

Галузі економіки 1927 р. 1933 р. 1937 р.
Сільське господарство 57,3% 27,6% 21,4%
Промисловість: 42,7% 72,4% 78,6%
група А 50,8% 58,4% 68,0%
група Б 49,2% 41,6% 32,0%

Наприкінці 30-х років Україна виробляла ще:

73,4% - магістральних паровозів,

31,3% - мінеральних добрив,

73,0% - цукру,

48,8% - сільськогосподарських машин.

 

Завдання А. Уважно ознайомтеся зі статистичними даними і, спираючись на них, визначить успіхи і негативні наслідки індустріалізації. Зробіть загальні висновки.

Завдання Б. Проаналізуйте статистичні дані за планом:

1. Успіхи в розвитку промисловості.

2. Однобічність розвитку промисловості.

3. Диспропорції економіки в різних регіонах України.

4. Негативні зміни в загальній структурі господарства.

5. Загальні висновки.

Завдання В. Ознайомтеся з наведеними даними й дайте відповіді на запитання:

1. Чи свідчать ці цифри про успіхи в розвитку промисловості країни?

2. Про що свідчить збільшення частки України в загальносоюзному виробництві наприкінці 20-х років і незначне зменшення її на початку 30-х?

3. На які висновки вас наштовхує те, що машинобудування було розвинуте в три рази гірше, ніж видобуток і первинна обробка сировини?

4. Чи можна назвати розвиток промисловості України рівномірним?

5. На що спрямована була економіка України наприкінці 30-х років? До яких наслідків це малопризвести? Спробуйте зробити загальні висновки.

 

МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ

Ця робота проводиться на закінчення вивчення теми. Наведені статистичні дані дають змогу зробити широкі узагальнення, залучаючи для цього матеріал попередніх уроків. Тому слід звернути увагу на обговорення підсумків роботи. Для підвищення пізнавальної активності студентів можна запропонувати таке завдання: «Відомий український історик Михайло Брайчевський з приводу індустріалізації писав: «Імперію було індустріалізовано за рахунок народу, ціною його зубожіння, перманентних нестач (аж до голодування включно), ціною відмови від елементарних побутових умов, ціною каторжної праці мільйонів трударів і ціною якості. Бо збудовані таким способом підприємства не були рентабельні, не мали можливостей давати якісну продукцію, здатну конкурувати на світовому ринку А головне, індустріалізація боляче рила по проблемі відносин між містом і селом». Чи згодні ви з такою оцінкою індустріалізації?»

Сама робота може мати різні варіант-виконання, описані вже раніше.

 


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  3. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  4. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  5. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  6. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  7. Антропологічні джерела
  8. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  9. Безперебійні джерела живлення
  10. Бюджетний дефіцит та джерела його фінансування.
  11. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  12. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття




Переглядів: 451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДЖЕРЕЛА | ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА № 20

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.