Вибір елементів пуско-гальмівного реостата для двигунів послідовного збудження
Вибір елементів прискорювача виконуємо за умовою забезпечення перегріву найбільш навантажених елементів не вище 350 °С. Найбільш навантаженим елементом є елемент відповідний до закінчення реостатного пуску. Розрахунок виконуємо в наступній послідовності:
Знаходимо час навантаження елемента за формулою
(12.13)
де VПП – швидкість виходу на автоматичну характеристику повного поля,
км/год;
а – прискорення вагону, обирають за вихідними даними.
Кількість тепла, що виділяється за цей час, визначається як
(12.14)
де r0 –опір елемента, Ом.
Опір елемента знаходять за формулою
(12.15)
де rп – питомий опір, rп= 1,1 Ом∙мм2/м;
l – довжина смужки, l=0,9 м;
h – ширина смужки, h=0,054 м;
δ – товщина смужки, δ=0,0015 м.
Це тепло спрямоване на підвищення температури М-подібниго елемента та на розсівання тепла.
Кількість виділеної енергії визначаємо за формулою, Дж;
(12.16)
де Q0 – кількість енергії, що розсіюється елементом, Дж;
Qп – кількість поглинутої енергії, Дж.
Кількість енергії, що розсіюється елементом, знаходимо за формулою
(12.17)
де k – коефіцієнт тепловіддачі, k = 53 ;
Dt – припустима температура перегріву при тривалому режимі, Dt =350°С.
Кількість енергії, що поглинається елементом, знаходять за формулою
(12.18)
де Gе – вага елемента;
С – коефіцієнт теплоємності, С= 3 Дж∙кг/град.
Вагу елемента розраховують як
(12.19)
де ρм – щільність речовини М-подібного елемента, ρм=7200 кг∙м3
Геометричні розміри елемента прискорювача вибирають таким чином, щоб виконувалась умова А1»А2, тобто: