МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Управління безпекоюПід безпекою треба розуміти стан захищеності життєво важливих інтересів: а) особи, що виявляються в її правах і свободах; б) суспільства, що сконцентровані в його матеріальних і духовних в) держави, що виражені в її конституційному ладі, суверенітеті, те Безпека особи, суспільства і держави гарантується Конституцією України і досягається проведенням єдиної державної політики у галузі її забезпечення, розробкою і своєчасним проведенням як превентивних, так і відновлюваних заходів, що адекватні погрозам відповідним інтересам. До них належать заходи політичного, економічного, організаційного, юридичного та іншого характеру. Виходячи з цього, у забезпеченні безпеки беруть участь органи законодавчої, виконавчої, судової влади, а також недержавні організації і громадяни. Найбільша питома вага у вирішенні питань забезпечення безпеки припадає на державні утворення. Це Збройні Сили, Служба безпеки, прикордонні війська, органи внутрішніх справ і міліція, органи митного контролю, захисту прав споживачів, прокуратури та інші. Таким чином, держава є основним суб'єктом забезпечення безпеки. У здійсненні цієї функції вона виходить з того, що достатня безпека особи і суспільства неможлива без ефективного захисту інтересів держави. Практика розв'язання цих проблем однозначно свідчить, що в демок- 13 3-51 386____________________________________________________ Глава 10 ратичній державі ступінь захищеності особи і суспільства перебуває у прямій залежності від рівня безпеки держави. Саме внаслідок цієї обставини Конституція України передбачає обмеження прав і свобод особи з метою захисту життєво важливих державних інтересів. Зокрема, ст. 41 передбачає примусове відчуження майна за умов воєнного або надзвичайного стану; у ст. 64 зазначається, що за умов воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Найвище керівництво у сфері національної безпеки здійснює Президент України, він же очолює Раду національної безпеки і оборони України. Рада національної безпеки і оборони України є координаційним органом з питань національної безпеки і оборони при Президентові України і передбачена Конституцією України, її діяльність регламентована Законом України «Про Раду національної безпеки і оборони України» від 5 березня 1998 р. Функціями Ради національної безпеки і оборони України є: 1) внесення пропозицій Президентові України щодо реалізації засад 2) координація та здійснення контролю за діяльністю органів вико 3) координація та здійснення контролю за діяльністю органів вико Відповідно до функцій, визначених цим Законом, Рада національної безпеки і оборони України наділяється такою компетенцією: 1. Розробляє та розглядає на своїх засіданнях питання, які відповідно до Конституції та законів України належать до сфери національної безпеки і оборони, та подає пропозиції Президентові України щодо: — визначення стратегічних національних інтересів України, концеп — проектів державних програм, доктрин, законів України, указів — вдосконалення системи забезпечення національної безпеки та ор — проекту Закону України про Державний бюджет України за стат Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 387 —матеріального, фінансового, кадрового, організаційного та іншого за —заходів політичного, економічного, соціального, воєнного, науково- —доручень, пов'язаних з вивченням конкретних питань та здійснен —залучення контрольних, інспекційних та наглядових органів, що —забезпечення і контролю надходження та опрацювання необхідної —питань оголошення стану війни, загальної або часткової мобіліза
2. Здійснює поточний контроль діяльності органів виконавчої влади 3. Залучає до аналізу інформації посадових осіб та фахівців органів 4. Ініціює розробку нормативних актів та документів з питань націо 5. Координує і контролює переведення центральних і місцевих орга 6. Координує і контролює діяльність органів місцевого самовряду 7. Координує та контролює діяльність органів виконавчої влади з від 13* 388_____________________________________________ Глава 10 Головою Ради національної безпеки і оборони України є Президент України. Він: 1) спрямовує діяльність і здійснює загальне керівництво роботою Ра 2) затверджує перспективні та поточні плани роботи Ради національ 3) особисто головує на засіданнях Ради національної безпеки і обо 4) дає доручення членам Ради національної безпеки і оборони Украї 5) заслуховує поточну інформацію Секретаря Ради національної без
6) затверджує Положення про апарат Ради національної безпеки і 7) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством. Поточне інформаційно-аналітичне та організаційне забезпечення діяльності Ради національної безпеки і оборони України здійснює її апарат, який підпорядковується Секретареві Ради національної безпеки і оборони України. Секретар Ради національної безпеки і оборони України призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України і безпосередньо йому підпорядковується. Правовий статус Секретаря Ради національної безпеки і оборони України як державного службовця визначається Президентом України відповідно до Закону України «Про державну службу». Він забезпечує організацію роботи і виконання рішень Ради національної безпеки і оборони України та має заступників, які за його поданням призначаються на посаду та звільняються з посади Президентом України. На посади Секретаря Ради національної безпеки і оборони України та його заступників можуть призначатися як цивільні особи, так і військовослужбовці. На засіданнях Ради національної безпеки і оборони України її члени голосують особисто. Делегування ними обов'язку бути присутніми на засіданні Ради національної безпеки і оборони України іншим особам не допускається. У засіданнях Ради національної безпеки і оборони України може брати участь Голова Верховної Ради України. На запрошення Голови Ради національної безпеки і оборони України у її засіданнях можуть брати участь голови комітетів Верховної Ради України, інші народні депутати України, керівники центральних органів виконавчої влади та інші особи, які не є членами Ради національної безпеки і оборони України. Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 389 Рішення Ради національної безпеки і оборони України приймаються не менш як двома третинами голосів її членів і вводяться в дію указами Президента України. Для опрацювання і комплексного вирішення проблем міжгалузевого характеру, забезпечення науково-аналітичного та прогнозного супроводження своєї діяльності Рада національної безпеки і оборони України в рамках коштів, передбачених Державним бюджетом України, може утворювати тимчасові міжвідомчі комісії, робочі та консультативні органи. Державним правоохоронним органом спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку, є Служба безпеки України. Служба безпеки України підпорядкована Президенту України і підконтрольна Верховній Раді України. На Службу безпеки України покладається захист державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної цілісності, економічного, науково-технічного і оборонного потенціалу України, законних інтересів держави та прав громадян від розвідувально-підривної діяльності іноземних спеціальних служб, посягань з боку окремих організацій, груп та осіб. До завдань Служби безпеки України також входить запобігання, виявлення, припинення та розкриття злочинів проти миру і безпеки людства, тероризму, корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління і економіки та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України. Служба безпеки України відповідно до своїх основних завдань зобов'язана: 1) здійснювати розвідувальну та інформаційно-аналітичну роботу в 2) здійснювати заходи контррозвідувального забезпечення диплома 3) виявляти, припиняти та розкривати злочини, розслідування яких 4) здійснювати контррозвідувальні заходи з метою запобігання, вияв 5) забезпечувати захист державного суверенітету, конституційного 390____________________________________________________ Глава 10 ладу і територіальної цілісності України від протиправних посягань з боку окремих осіб та їх об'єднань; 6) здійснювати контррозвідувальне забезпечення оборонного ком 7) брати участь у розробці і здійсненні заходів щодо захисту держав 8) здійснювати відповідно до законодавства профілактику правопо 9) у межах визначеної законодавством компетенції забезпечувати за
10) сприяти Прикордонним військам України в охороні державного 11) сприяти забезпеченню режиму воєнного та надзвичайного стану 12) подавати наявними силами і засобами, в тому числі і технічними, 13) брати участь у розробці заходів і вирішенні питань, що стосують 14) забезпечувати засекреченим і шифрованим зв'язком державні ор 15) проводити наукові дослідження і дослідно-конструкторські робо 16) виконувати за дорученням Верховної Ради України або Прези Діяльність Служби безпеки України, її органів і співробітників грунтується на засадах законності, поваги до прав і гідності особи, позапар-тійності та відповідальності перед народом України. В оперативно-службовій діяльності Служба безпеки України додержується принципів поєднання єдиноначальності і колегіальності, гласності і конспірації. Управління адміністративно-політичною сферою_______________ 391 Діяльність Служби безпеки України здійснюється на основі додержання прав і свобод людини. Органи і співробітники Служби безпеки України повинні поважати гідність людини і виявляти до неї гуманне ставлення, не допускати розголошення відомостей про особисте життя людини. У виняткових випадках з метою припинення та розкриття державних злочинів окремі права і свободи особи можуть бути тимчасово обмежені у порядку і межах, визначених Конституцією та законами України. Неправомірне обмеження законних прав і свобод людини є неприпустимим і тягне за собою відповідальність згідно з законодавством. Орган Служби безпеки у разі порушення його співробітниками за виконання службових обов'язків прав чи свобод людини повинен вжити заходів до поновлення цих прав і свобод, відшкодування заподіяної моральної та матеріальної шкоди, притягнення винних до відповідальності. Служба безпеки України на вимогу громадян України у місячний строк зобов'язана дати їм письмові пояснення з приводу обмеження їх прав чи свобод. Такі особи мають право оскаржити до суду неправомірні дії посадових (службових) осіб та органів Служби безпеки України. Чинне законодавство не допускає використання Служби безпеки України в партійних, групових чи особистих інтересах і забороняє діяльність у ній партій, рухів та інших громадських об'єднань, що мають політичні цілі. На період служби чи роботи за трудовим договором членство співробітників Служби безпеки України у таких об'єднаннях зупиняється. Як виняток, дозволяється членство працівників, які уклали трудовий договір із Службою безпеки України, у професійних спілках. Громадськість України через засоби масової інформації та в інших формах у визначеному законодавством порядку інформується про діяльність Служби безпеки України. Забороняється встановлювати обмеження на інформацію щодо загального бюджету Служби безпеки України, її компетенції та основних напрямів діяльності, а також випадків протиправних дій органів і співробітників Служби безпеки України. Не підлягають розголошенню відомості, що становлять державну, військову, службову та комерційну таємницю, а також інформація конфіденційного характеру, розголошення якої може завдати шкоди національній безпеці України, честі і гідності особи або порушити її законні права, крім випадків, передбачених законодавством в інтересах правосуддя. Служба безпеки України взаємодіє з державними органами, підприємствами, установами, організаціями та посадовими особами, які сприяють виконанню покладених на неї завдань. Громадяни України та їх об'єднання, інші особи сприяють законній діяльності Служби безпеки України на добровільних засадах. Систему Служби безпеки України становлять Центральне управління Служби безпеки України, підпорядковані йому регіональні органи, 392_____________________________________________ Глава 10 Служба безпеки Автономної Республіки Крим, органи військової контррозвідки, військові формування, а також навчальні, науково-дослідні та інші заклади Служби безпеки України. Організаційна структура Служби безпеки України визначається Президентом України. Центральне управління Служби безпеки України, інші органи та установи, що входять до системи Служби безпеки України, є юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, рахунки в банках, у тому числі валютні. Центральне управління Служби безпеки України відповідає за стан державної безпеки, координує і контролює діяльність інших органів Служби безпеки України. До його складу входять апарат Голови Служби безпеки України та функціональні підрозділи: розвідки, контррозвідки, військової контррозвідки, захисту національної державності, боротьби з корупцією і організованою злочинною діяльністю, інформаційно-аналітичний, оперативно-технічний, оперативного документування, слідчий, урядового зв'язку, з роботи з особовим складом, адміністративно-господарський, фінансовий, військово-медичний та інші згідно з організаційною структурою Служби безпеки України. Функціональний підрозділ розвідки у складі Центрального управління Служби безпеки України має статус розвідувального органу Служби безпеки України. Центральне управління Служби безпеки України видає положення, накази, розпорядження, інструкції, дає вказівки, обов'язкові для виконання у системі Служби безпеки України. Зазначені акти не підлягають виконанню, якщо в них встановлюються не передбачені законодавством додаткові повноваження органів і співробітників Служби безпеки України або антиконституційні обмеження прав і свобод громадян. У межах своєї компетенції Центральне управління Служби безпеки України вносить Президенту України пропозиції про видання актів з питань збереження державної таємниці, обов'язкових для виконання органами державного управління, підприємствами, установами, організаціями і громадянами. З метою ефективного виконання своїх завдань Службою безпеки України створюються її регіональні органи: обласні управління Служби безпеки України, їх міжрайонні, районні та міські підрозділи, розміщення і територіальна компетенція яких можуть не збігатися з адміністративно-територіальним поділом України. В інтересах державної безпеки органи і підрозділи Служби безпеки України можуть створюватися на окремих державних стратегічних об'єктах і територіях, у військових формуваннях. Органи військової контррозвідки створюються для контррозвіду-вального забезпечення Збройних Сил України і Прикордонних військ Управління адміністративно-політичною сферою_______________ 393 України та інших військових формувань, дислокованих на території України. У своїй оперативно-службовій діяльності органи Служби безпеки України є незалежними від органів місцевої державної адміністрації та місцевого самоврядування, посадових осіб, партій і рухів. Керівництво всією діяльністю Служби безпеки України, її Центральним управлінням здійснює Голова Служби безпеки України. Він несе персональну відповідальність за виконання завдань, покладених на Службу безпеки України. У Службі безпеки України створюється колегіальний дорадчий орган — колегія, яка визначає шляхи виконання покладених на Службу безпеки України завдань, приймає рішення з основних напрямів і проблем оперативно-службової діяльності та роботи з кадрами. Рішення колегії приймаються більшістю голосів і оголошуються наказами Голови Служби безпеки України. Кадри Служби безпеки України становлять: співробітники-військо-вослужбовці, працівники, які уклали трудовий договір із Службою безпеки України, а також військовослужбовці строкової служби. До органів Служби безпеки України приймаються на конкурсній, добровільній і договірній основі громадяни України, здатні за діловими та моральними якостями, освітнім рівнем і станом здоров'я ефективно виконувати службові обов'язки. Критерії професійної придатності, зокрема юридичної обізнаності, визначаються кваліфікаційно-нормативними документами, які затверджуються Головою Служби безпеки України. Військовослужбовці Служби безпеки України мають право зберігати, носити, використовувати і застосовувати зброю та спеціальні засоби на підставах і в порядку, передбачених Законом України «Про міліцію», військовими статутами Збройних Сил України та іншими актами законодавства. Важливі функції щодо забезпечення державної безпеки надані Державному комітету у справах охорони державного кордону України. Державний комітет у справах охорони державного кордону України (Держкомкордон України) є центральним органом державної виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики з прикордонних питань, здійснює управління Прикордонними військами України, а також координує діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань організації перетинання державного кордону особами, транспортними засобами, вантажами та іншим майном, забезпечення додержання режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в' пунктах пропуску через державний кордон України. Основними завданнями Держкомкордону України є: організація охорони державного кордону та суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні; розроблення разом з відповідними органами виконавчої влади пропозицій щодо правового оформлення державного 394_____________________________________________ Глава 10 кордону та реалізації міжнародних договорів з питань додержання режиму державного кордону; забезпечення участі України в міжнародному співробітництві з прикордонних питань і виконання відповідних зобов'язань, що випливають із міжнародних договорів України; здійснення контролю за додержанням вимог законодавства щодо державного кордону; безпосереднє керівництво Прикордонними військами України; забезпечення оснащення Прикордонних військ України озброєнням і військовою технікою, підготовки і розстановки кадрів, зміцнення дисципліни, "правопорядку та виховання особового складу. Держкомкордон України очолює Голова — Командувач Прикордонних військ України, якого призначає на посаду та звільняє з посади Президент України. Голова Держкомкордону України здійснює керівництво Держкомкордоном України та Прикордонними військами України і несе персональну відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на Держкомкордон України завдань і виконання ним своїх функцій. Голова Держкомкордону України розподіляє обов'язки між своїми заступниками, визначає ступінь їх відповідальності, а також ступінь відповідальності керівників структурних підрозділів Держкомкордону України, регіональних органів управління, органів охорони державного кордону та органів забезпечення Прикордонних військ України. Важливим інструментом реалізації Держкомкордоном своїх повноважень є підпорядковані йому Прикордонні війська України, що функціонують відповідно до Закону України «Про Прикордонні війська України» від 4 листопада 1991 р. Головним їх завданням є забезпечення недоторканності державного кордону України на суші, морі, річках, озерах та інших водоймах України, а також охорона виключної (морської) економічної зони України. Діяльність Прикордонних військ України будується на принципах законності, гласності, додержання прав і свобод громадян, взаємодії з органами державної влади і управління, громадськими об'єднаннями, трудовими колективами і населенням. При виконанні службових обов'язків військовослужбовці Прикордонних військ України керуються Конституцією і законами України. Діяльність будь-яких політичних партій і рухів у Прикордонних військах України забороняється. Гласність у діяльності Прикордонних військ України забезпечується систематичним інформуванням органів державної влади і управління, громадських об'єднань, громадян, засобів масової інформації про стан охорони державного кордону і заходи щодо його зміцнення. Голова Державного комітету у справах охорони державного кордону України є Командувачем Прикордонних військ України. Він призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до Конституції України. Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 395 При виконанні покладених на них завдань Прикордонні війська України зобов'язані: 1) припиняти будь-які спроби незаконної зміни проходження дер 2) відбивати вторгнення на територію України озброєних формувань, 3) відвертати і не допускати перетинання державного кордону Украї 4) здійснювати у встановлених пунктах і у встановленому порядку за 5) забезпечувати виконання зобов'язань, що випливають з міжнарод 6) здійснювати спільні заходи із Службою національної безпеки Ук 7) контролювати спільно з органами внутрішніх справ, керівництвом 8) здійснювати контроль за додержанням усіма невійськовими судна 9) подавати в районах проходження служби спеціально уповноваже 10) здійснювати охорону дипломатичних представництв України, по 11) відповідно до чинного законодавства України забезпечувати сис 396_____________________________________________ Глава 10 і митний кордон України, від посягань на життя, здоров'я, житло і майно зазначених осіб та їх близьких родичів у зв'язку зі службовою діяльністю цих військовослужбовців; 12) здійснювати взаємодію при охороні державного кордону з відповідними органами, військовими формуваннями іноземних держав у порядку, який встановлюється міжнародними договорами та актами законодавства України. Для ефективного виконання своїх обов'язків Прикордонним військам України надано відповідні права. Згідно з чинним законодавством вони мають право у межах прикордонної смуги, контрольованого прикордонного району, в пунктах пропуску через державний кордон України, а також на території, де прикордонну смугу та контрольований прикордонний район не встановлено, але Прикордонні війська України здійснюють охорону державного кордону України або прилеглої до охо-ронюваного Прикордонними військами України узбережжя моря, території району, міста, селища, сільради, в територіальному морі України, внутрішніх водах, що належать Україні, здійснювати таке: 1) розташовувати прикордонні наряди, пересуватися при виконанні 2) вести дізнання у справах про порушення державного кордону Ук 3) здійснювати адміністративне затримання осіб, які порушили ре 4) здійснювати на строки, передбачені попереднім пунктом (3), адмі 5) тримати осіб, підданих адміністративному затриманню, в ізолято Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 397 наних для цих цілей. Про кожний випадок адміністративного затримання, особистого огляду затриманого, огляду і вилучення речей, що є при ньому, складається протокол і повідомляється прокурору; 6) запрошувати осіб у підрозділи Прикордонних військ України для 7) перевіряти у осіб, які прямують через державний кордон України, 8) здійснювати у встановленому порядку самостійно або спільно з 9) вилучати у встановленому порядку заборонені до ввезення в Ук
10) проводити у встановленому порядку огляд транспортних засобів, 11) визначати спільно з заінтересованими підприємствами, установа 12) забороняти сходити на берег і перебувати на березі членам екіпа 13) обмежувати у випадках, які спричиняються обставинами, пов'я 14) використовувати засоби електричного зв'язку міністерств, інших 398_____________________________________________ Глава 10 розшуку і затримання порушників державного кордону України, а також в інших випадках, спричинених обставинами, на умовах, погоджених у встановленому порядку; 15) здійснювати інші дії щодо охорони державного кордону України, 16) розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'яза 17) у випадках і в порядку, встановлених законодавством України, не 18) використовувати в порядку, передбаченому законодавством Ук
19) одержувати безоплатно за письмовими запитами командирів 20) використовувати у порядку, встановленому законодавством Ук 21) здійснювати спеціальні заходи забезпечення безпеки військово Прикордонні війська України і Війська повітряної оборони України у порядку, передбаченому законодавством України, під час охорони державного кордону України і виключної (морської) економічної зони мають право застосовувати зброю, бойову техніку та спеціальні засоби для: — відбиття збройного нападу і вторгнення на територію України — відбиття нападу та припинення опору неозброєних осіб, якщо жит- Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 399 тю прикордонників або населенню загрожує небезпека та запобігти їй іншими засобами немає можливості; —запобігання викраденню повітряних, морських та річкових суден, —захисту населення від збройних нападів та інших дій, що станов —запобігання спробі втечі осіб, затриманих за порушення державно —запобігання спробі порушників державного кордону України пере —подання допомоги кораблям Прикордонних військ України під час У разі потреби можуть застосовуватися зброя і бойова техніка Війсь-ково-Морських Сил України та інших видів Збройних Сил України в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Зброя, бойова техніка та спеціальні засоби застосовуються під час охорони державного кордону України і виключної (морської) економічної зони України в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Читайте також:
|
||||||||
|