Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Управління закордонними справами

Конституція України відзначає, що зовнішньополітична діяльність України спрямована на забезпечення її національних інтересів і безпеки шляхом підтримання мирного і взаємовигідного співробітництва з члена­ми міжнародного співтовариства за загальновизнаними принципами і нормами міжнародного права.

Відповідно до конституційних норм визначення засад зовнішньої по­літики є компетенція Верховної Ради України, а керівництво зовнішньо­політичною діяльністю держави здійснює Президент України. Він же представляє державу в міжнародних відносинах, веде переговори та укладає міжнародні договори України; приймає рішення про визнання іноземних держав; призначає та звільняє глав дипломатичних представ­ництв України в інших державах і при міжнародних організаціях; прий­має вірчі та відкличні грамоти дипломатичних представників іноземних держав.

Центральним органом державної виконавчої влади у цій сфері є Мі­ністерство закордонних справ України (МЗС). Воно є головним (про-


400_____________________________________________ Глава 10

відним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із за­безпечення реалізації державної політики у сфері зовнішніх зносин Ук­раїни та координації заходів у цій сфері. Головними завданнями МЗС є:

—участь у реалізації державного суверенітету України у сфері зов­
нішньополітичної діяльності, сприяння піднесенню міжнародного авто­
ритету держави;

—забезпечення реалізації державної політики з питань інтеграції Ук­
раїни до Європейського Союзу у сфері зовнішньої політики та безпеки;

—забезпечення в межах своїх повноважень проведення єдиного зов­
нішньополітичного курсу України з метою всебічного розвитку політич­
них, економічних, гуманітарних, наукових та інших зв'язків із зарубіжни­
ми країнами;

—розробка і участь у здійсненні концепції розвитку зовнішньополі­
тичної діяльності держави;

—захист праи та інтересів України, її фізичних і юридичних осіб за
кордоном;

 

— аналіз зовнішньополітичної діяльності України, розробка і здій­
снення комплексу заходів, спрямованих на підвищення ефективності
зовнішньополітичних зв'язків України, насамперед надання організацій­
но-методичної та інформаційної допомоги учасникам зовнішньополітич­
них відносин;

— організація, координація та фінансування роботи представництв
України за кордоном, а також сприяння діяльності представництв іно­
земних держав на території України.

З метою виконання покладених на нього завдань МЗС:

1) розробляє та подає Кабінету Міністрів України пропозиції про ви­
рішення стратегічних питань зовнішньополітичних відносин, реалізацію
пріоритетних напрямів співробітництва з іншими державами;

2) забезпечує створення сприятливих зовнішньополітичних умов для
встановлення і розвитку відносин між Україною та іншими державами
на двосторонньому, регіональному та глобальному рівнях;

3) забезпечує участь України у підготовці міжнародних договорів з
іншими країнами і міжнародними організаціями та подає до Кабінету
Міністрів України пропозиції про підписання, ратифікацію, прийняття,
схвалення міжнародних договорів або приєднання до них. За необхідно­
сті готує пропозиції щодо приведення законодавства України у відповід­
ність з її міжнародними зобов'язаннями;

4) зберігає оригінали текстів міжнародних договорів України, веде їх
облік;

4-1) розробляє та подає Президентові України та Кабінету Міністрів України пропозиції щодо реалізації державної політики з питань інтегра­ції України до Європейського Союзу у сфері зовнішньої політики та без-


Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 401

пеки, проводить відповідні заходи та координує заходи, здійснювані ор­ганами виконавчої влади у цій сфері;

5) здійснює нагляд за виконанням міністерствами та іншими цен­
тральними органами державної виконавчої влади України та іноземними
державами міжнародних договорів України;

6) бере участь у роботі міжнародних організацій, органів міжурядо­
вих комісій та комітетів, конференцій, конгресів, симпозіумів і нарад з
питань міжнародної політики, приймає іноземні делегації для обговорен­
ня питань зовнішньої політики;

7) вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо створен­
ня, реорганізації та ліквідації за кордоном посольств, консульських уста­
нов, постійних представництв України при міжнародних організаціях і
представництв МЗС в Україні та спрямовує їх роботу;

8) оформляє представникам України повноваження на участь у робо­
ті міжнародних органів;

9) веде облік іноземних представництв та їх персоналу на території
України, підтримує з ними контакти з метою опрацювання та вирішення
питань подальшого розвитку і розширення відносин з країнами, які вони
представляють;

 

10) координує діяльність міністерств, інших центральних органів
державної виконавчої влади України у сфері зовнішньополітичних від­
носин;

11) забезпечує візову політику України, видачу дипломатичних і
службових паспортів;

12) сприяє міністерствам, іншим центральним органам державної ви­
конавчої влади та іншим юридичним особам України у їх зовнішньопо­
літичній діяльності, подає їм відповідну методичну, консультаційну та
інформаційну допомогу;

13) аналізує найважливіші тенденції світового розвитку щодо їх
впливу на інтереси України, вносить до Кабінету Міністрів України про­
позиції про вжиття заходів для підвищення ефективності зовнішньополі­
тичних зв'язків України;

14) забезпечує проведення у системі МЗС єдиної кадрової політики
та функціонування структур, пов'язаних з підготовкою, перепідготовкою
та підвищенням кваліфікації кадрів для представництв України за кор­
доном;

15) вживає заходів, спрямованих на забезпечення державної політи­
ки з питань зайнятості, поліпшення умов праці, житлових, побутових
умов і медичного обслуговування працівників системи МЗС;

16) організує здійснення заходів з питань цивільної оборони, забез­
печує на випадок війни евакуацію представництв, документів і майна
дипломатичних і консульських представництв України з інших країн, що
перебувають у стані війни, та громадян України, які тимчасово перебува­
ють у цих країнах;


402____________________________________________________ Глава 10

17) розробляє та затверджує кошториси доходів і видатків відповід­
них закордонних установ України;

18) координує заходи, здійснювані органами виконавчої влади у сфе­
рі зовнішніх зносин;

19) веде бухгалтерський облік і здійснює контроль за використанням
фінансових ресурсів закордонними установами України.

При МЗС України діє Дипломатична академія, статут якої затвер­джується Кабінетом Міністрів України.

Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо го­ловних напрямів розвитку зовнішньої політики України, обговорення і вивчення найважливіших міжнародних проблем та інших питань у МЗС України може утворюватися наукова рада з висококваліфікованих фахів­ців і вчених. Склад наукової ради і положення про неї затверджує Мі­ністр.

До системи МЗС входять дипломатичні представництва, консульські установи, постійні представництва України при міжнародних організаці­ях, представництва МЗС в Україні, а також установи й організації, пов'я­зані з підготовкою, перепідготовкою, підвищенням кваліфікації кадрів.

Дипломатичне представництво України є постійно діючою уста­новою України за кордоном, що покликана підтримувати офіційні між­державні відносини, здійснювати представництво України, захищати ін­тереси України, права та інтереси її громадян і юридичних осіб.

Керівництво дипломатичним представництвом здійснює Міністер­ство закордонних справ України. Діяльність дипломатичного представ­ництва базується на положеннях Віденської конвенції про дипломатичні зносини від 18 квітня 1961 р., двосторонніх та інших багатосторонніх міжнародних договорів України, законодавства України та держави пере­бування.

Функції дипломатичного представництва України включають:

1) представництво України в державі перебування та підтримання з
цією державою офіційних відносин;

2) захист інтересів України, прав та інтересів її громадян та юридич­
них осіб в державі перебування;

3) ведення переговорів з урядом держави перебування;

4) з'ясування всіма законними засобами становища і подій у державі
перебування та інформування про них відповідних органів України;

 

5) поширення в державі перебування інформації про становище в
Україні і події міжнародного життя;

6) заохочення дружніх відносин між Україною і державою перебування
та розвиток їх співробітництва в галузі економіки, культури і науки.

Дипломатичне представництво України за дорученням Міністра за­кордонних справ України може виконувати і консульські функції.

Главою дипломатичного представництва України є посол або послан­ник, або повірений у справах. Глава дипломатичного представництва є


Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 403

головним представником України в державі перебування. Він здійснює загальне керівництво, координацію та контроль за діяльністю всіх уста­нов України, спеціалістів, делегацій, посадових та інших осіб, які перебу­вають у цій державі.

Керівники всіх українських установ і делегацій, представники і гро­мадяни України в іноземній державі зобов'язані неухильно виконувати вказівки посла в цій державі і подавати йому необхідну допомогу, сприя­ти в здійсненні покладених на нього завдань.

Посол або посланник призначається згідно з чинним законодавством України в разі отримання на це призначення згоди (агреману) іноземної держави, до якої він призначається.

Послу або посланнику України, що відбуває до держави перебуван­ня, вручається підписана Президентом і скріплена Міністром закордон­них справ України вірча грамота, яка після прибуття вручається главі держави перебування.

Повіреному у справах України, що відбуває до держави перебування, вручається лист Міністра закордонних справ України, який після при­буття вручається міністру закордонних справ держави перебування.

Посол або посланник України приступає до виконання своїх службо­вих обов'язків у державі перебування після вручення вірчої грамоти гла­ві держави, до якої він призначений, або після повідомлення про своє прибуття і вручення завірених копій вірчої грамоти міністру закордон­них справ цієї держави залежно від практики, яка існує в державі пере­бування.

Повірений у справах України приступає до виконання своїх службо­вих обов'язків з моменту вручення листа Міністра закордонних справ України міністру закордонних справ держави, до якої він призначений.

Глава дипломатичного представництва України або член диплома­тичного персоналу дипломатичного представництва України може бути призначений водночас представником України при будь-якій міжнарод­ній організації.

Дипломатичне представництво України в іноземній державі може водночас представляти інтереси України в інших державах за їх згодою.

Клас, до якого повинен належати глава дипломатичного представ­ництва України, і за необхідності кількісний склад персоналу диплома­тичного представництва України в іноземній державі встановлюються двосторонньою угодою України з цією державою.

Місія глави дипломатичного представництва України припиняється у чотирьох випадках:

1) його відкликання у встановленому порядку;

2) його відставки;

3) його смерті;

4) оголошення його регзопа поп §га!а в державі перебування.


404_____________________________________________ Глава 10

Главою дипломатичного представництва України, членами диплома­тичного персоналу дипломатичного представництва України в іноземній державі можуть бути тільки громадяни України.

Членами адміністративно-технічного й обслуговуючого персоналу дипломатичного представництва України можуть бути громадяни Украї­ни і, в окремих випадках, громадяни держави перебування при відповід­ному повідомленні міністерства закордонних справ держави перебування про їх прийом на роботу до цього представництва.

Глава дипломатичного представництва України і члени дипломатич­ного персоналу дипломатичного представництва України, а також члени їх сімей, члени обслуговуючого персоналу, якщо вони не є громадянами держави перебування, користуються привілеями та імунітетами, передба­ченими Віденською конвенцією про дипломатичні зносини від 18 квітня 1961 р., якщо двосторонньою угодою України з цією державою не перед­бачено інше.

Державні службовці, які виконують дипломатичні або консульські функції за кордоном або в Україні є дипломатичними працівниками і пе­ребувають на дипломатичній службі.

Дипломатична служба є частиною державної служби і призначена за­безпечувати практичну реалізацію зовнішньої політики України, пред­ставляти та захищати інтереси України у сфері міжнародних відносин, а також її юридичних осіб та громадян за кордоном.

Дипломатичні працівники проходять дипломатичну службу на поса­дах відповідальних працівників Адміністрації Президента України з між­народних питань, Міністерства закордонних справ України та його пред­ставництв в Україні, дипломатичних представництв та консульських установ України за кордоном, постійних представництв України при міждержавних організаціях.

Дипломатичною службою вважається також служба дипломатичних працівників за контрактом у секретаріатах міждержавних організацій за квотою України при додержанні вимог щодо строків цих контрактів, обу­мовлених Міністерством закордонних справ України.

На дипломатичну службу приймаються на конкурсній основі грома­дяни України, які мають вищу освіту у сфері міжнародних відносин, не­обхідні професійні та ділові якості, володіють іноземними мовами і за станом здоров'я можуть бути направлені за кордон.

Особи, які мають вищу освіту за іншими спеціальностями, можуть бути прийняті на дипломатичну службу після проходження відповідної перепідготовки.

При прийнятті на дипломатичну службу встановлюється випробу­вання. Особи, які не витримали випробування, звільняються з диплома­тичної служби.

Особи, яких приймають на дипломатичну службу, призначаються на приписану до дипломатичного рангу посаду з наступним присвоєнням


Управління адміністративно-політичною сферою______________________ 405

дипломатичного рангу. Дипломатичний працівник може бути призначе­ний на посаду, приписану до вищого або нижчого дипломатичного рангу, ніж той, що йому присвоєно.

Переведення дипломатичного працівника на іншу посаду здійснюєть­ся на конкурсній основі з урахуванням рівня його професійної підготов­ки та ефективності роботи.

Дипломатичним працівникам присвоюються такі дипломатичні ран­ги України: аташе, третій секретар, другий секретар другого класу, дру­гий секретар першого класу, перший секретар другого класу, перший сек­ретар першого класу, радник другого класу, радник першого класу, над­звичайний і повноважний посланник другого класу, надзвичайний і пов­новажний посланник першого класу, надзвичайний і повноважний посол.

Присвоєння дипломатичного рангу здійснюється згідно з посадою, яку займає дипломатичний працівник. Відповідність посад дипломатич­ним рангам визначається Переліком посад, приписаних до дипломатич­них рангів України.

Строки перебування дипломатичних працівників у дипломатичних рангах такі:

аташе, третього секретаря, другого секретаря другого класу, другого секретаря першого класу, першого секретаря другого класу — два роки;

першого секретаря першого класу, радника другого класу — три роки.

Строки перебування в дипломатичних рангах радника першого кла­су, надзвичайного і повноважного посланника другого класу, надзвичай­ного і повноважного посланника першого класу не встановлюються.

У разі призначення дипломатичного працівника на іншу посаду, при­писану до дипломатичного рангу вищого рівня, йому присвоюється до­строково дипломатичний ранг у відповідних межах.

Дипломатичні працівники, яким присвоєно дипломатичний ранг, пе­ребувають у ньому довічно. Позбавлення дипломатичного працівника дипломатичного рангу може мати місце при його звільненні з диплома­тичної служби за порушення трудової дисципліни або вчинення проступ­ків, несумісних з перебуванням на службі, а також у випадках припинен­ня громадянства України дипломатичного працівника. Позбавлення дип­ломатичного працівника рангу означає позбавлення його всіх попередніх рангів. Поновлення дипломатичного працівника у дипломатичному ранзі здійснюється за результатами службової атестації.

Дипломатичні працівники можуть бути тимчасово прикомандировані до міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади України для виконання службових обов'язків, переведені на строк до п'я­ти років для здійснення наукової або викладацької діяльності до науко­вих установ або вищих навчальних закладів в Україні, до відповідних установ, закладів за кордоном, а також направлені Міністерством закор­донних справ України на навчання. У цих випадках вони залишаються на дипломатичній службі, користуються всіма правами і пільгами та


406____________________________________________________ Глава 10

одержують надбавки до посадових окладів, встановлені для дипломатич­них працівників.

Після закінчення строку прикомандирування, тимчасового переве­дення на роботу для здійснення наукової або викладацької діяльності, навчання в очній аспірантурі або докторантурі дипломатичні працівники проходять службову атестацію, за результатами якої (за умови підтвер­дження відповідних кваліфікації та рівня професійних знань) признача­ються на посаду, не нижчу за ту, яку вони займали до прикомандируван­ня, переведення, навчання.


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. Oracle Управління преміальними
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Автоматизація управління діяльністю готелю
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 322

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управління безпекою | Управління юстицією

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.