Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МАТЕМАТИКА 22.04

МАТЕМАТИКА 22.04 Частини. Позначення частин числа цифрами.Розв'язування задач, що включають знаходження частини числа. Мета: пояснити учням утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділенням однієї з них; вчити визначати кількість певних частин у цілому, у скільки разів певна частина менша за ціле та у скільки разів ціле більше за частину; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. Хід уроку. I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Аналіз контрольної роботи 2. Робота в групах 88 : 4 = К 69 : 3 = А 88 : 2 = Р 88 : 8 = О 99 : 3 = Л 60 : 4 = Ф 51:3 = С 8:3 = Б 63 : 3 = Е 76 : 2 = Н — Хто з вас читав казку про Малюка і Карлсона? — Назвіть автора. Впізнайте героїв, розв'язавши приклади. 22 23 44 33 17 11 38 і 15 44 21 22 21 38 16 11 22 (Карлсон і Фрекен Бок) — На аркушах надруковані завдання про наших героїв, прочитайте завдання мовчки. 1) Фрекен Бок і Карлсон розділили порівну 100 плюшок. Скільки плюшок дісталося кожному? 2) Фрекен Бок і Карлсон розділили порівну 2 плюгаки. Скільки плюшок дісталося кожному? 3) Фрекен Бок і Карлсон розділили порівну 1 плюшку. Скільки плюшок дісталося кожному? — Чим схожі задачі? (Умовою, питанням, дією, прості) — Поясніть розв'язання першої задачі. (Щоб дізнатися, скільки плюшок отримав кожен, потрібно 100 розділити на 2. Кожен отримав по 50 плюшок. 100:2 50 (пл.)) — Поясніть розв'язання другої задачі. 2:2=1 (пл.) — Які числа вийшли у значенні цих задач? — Як називаються такі числа? (Натуральні) Створення проблемної ситуації — Прочитайте розв'язання третьої задачі. (2:1) — Хто згоден? — У кого інше розв'язання? Яке? 1 :2 — Поясніть його. (Плюшка була одна.) — Також, яке розв'язання правильне? (Друге, перше вчитель стирає.) — Який результат вийде в цьому виразі? (Півплюшки. Діти відповідають усно.) — Розв'язання одне, а варіантів відповідей багато. Яка проблема постала перед нами? (Ми розділили, але не можемо записати відповідь.) 1:2-? — Чи буде відповідь натуральним числом? (Ні) — Чому? (Це число має бути меншим ніж 1, а І — це найменше натуральне число.) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми маємо познайомитися з такими числами, які менше за найменше натуральне число 1. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Пояснення вчителя — Запропонуйте, як Фрекен Бок і Карлсон зможуть поділити плюшку. Спробуйте спочатку це на паперових плюшках, які лежать у вас на партах. (Діти пробують, учитель може їх спровокувати неправильним згинанням, ви кликає учня показати ділення. Вони повинні розрізати посередині на дві рівні частини. Навпіл — означає на дві рівні частини.) — Я не зможу свою плюшку зігнути навпіл, але намагаюся розрізати якомога точніше. — Як сказати про те, скільки дісталося кожному? (Половина) — На скільки частин вони розділили плюшку? (На дві) — Скільки таких частин дісталося кожному? (Одна) — Як інакше можна назвати кожну таку частину? (Одна з двох; одна друга) — У математиці це називається так: одна друга. Але в задачі потрібно записати результат і кожну частину позначити числом? Яким буде це число? (Ненатуральне число; менше 1.) — У математиці, щоб люди розуміли один одного, вибрали таку форму за- 1 пису: 1/2. — Позначте числом одну частину плюшки. Покажіть мені. — Яким числом позначимо другу частину? (Таким самим: 1/2 ) — Чому? (Ці частини рівні.) — Спробуйте здогадатися, як називаються ці числа. А підкаже вам те, що плюшку ділили, дробили, так говорили раніше. Число 1/2 називають дробовим числом, або дробом. 1:2=1/2 Чи знаєте ви, що слово дріб — древнього походження. Воно означає частину цілого числа, всякого роду дрібниця, крупинка, крихта. Цс слово багатозпачпс. А в математиці термін «дріб» з'явився 200 років тому. Чи можемо ми тепер записати значення до третьої задачі? (Один учень на дошці записує значення кольоровою крейдою.) — Назвіть відповідь до третьої задачі. (По 1/2 плюшки дісталося кожному.) Одна друга — дробове число, або просто дріб. Практичні вправи — У кожного з вас на парті лежить пиріг (паперовий). На скільки частин він розділений? (На кожній парті по-різному: на 2; 3; 4; і т. д. частин.) Візьміть 1 шматочок пирога. Як за допомогою дробу записати це число. пам'ятаючи при цьому, що ви всім хочете показати, скільки частин ви взяли, піднімаючи частину пирога, узятого вами, вгору. — Поясніть, як отримати 1/2 частину круга? Продемонструйте відповідь. 25 — Круг розділили на 6 рівних частин. Як назвете одну таку частину? Продемонструйте, як отримати одну шосту частину круга. — Що означає вираз « 1/3 відрізка»? З Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота за малюнками (с. 152) 1) Завдання 1007 — Яку частину круга не зафарбовано? Як записати цифрами третю частину; четверту частину; п'яту частину? 2) Завдання 1008 — Накресліть такі самі смужки в зошиті й запишіть, яку частину кожної з них зафарбовано. 2. Робота над задачею (с 153, завдання 1009) Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв'язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв'язання та визначають дії. 3. Робота в парах (с. 153, завдання 1010) — Виміряйте довжину смужки та знайдіть 1/3 її. 4. Складання та розв'язування задачі за коротким записом (с. 153, завдання 1011) Завдання 1012 5. Розв'язування кругових прикладів (с 153, завдання 1012) 85 : 17 = 5; 5 • 18 = 90; 90 : 30 = 3; 3 • 18 = 54; 54 : 27 = 2; 2 • 35 = 70; 70 : 5 = 14; 14+71 = 85. 6. Офтальмологічна пауза 7. Розв'язування логічних завдань 1)3авдання 1013 (с.153). Кам'яне вугілля через деякий час після його видобування вбирає в себе воду, маса якої становить восьму частину маси вугілля. Маса щойно видобутого вугілля, взятого для проби, дорівшос 40 кг. Якою буде маса цього вугілля через деякий час? (40 — 40:8 — 35 кг) 2) Дві мухи змагаються з бігу. Вони біжать з підлоги до стелі і повертаються. Перша муха біжить в обидві сторони з однаковою швидкістю. Друга муха біжить униз удвічі швидше, ніж перша, а вгору — вдвічі повільніше, ніж перша. Хто з мух переможе? Розв'язання. Нехай мухи долають перший етап — від підлоги до стелі. Перша муха вже добіжить до стелі, а друга добіжить тільки до половини шляху. 1-ша муха,------------------------. 2-га муха,------------------------------------------------. Перша муха повертається до підлоги, а друга — лише добирається до стелі. Перемагає перша муха. Слід зазначити: не має значення, у скільки разів швидше буде бігти вниз друга муха, ніж перша. Відповідь: перша. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Як називаються числа, які ми використовуємо при рахунку? — Які ще є числа в математиці? Коли вони виходять? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Математика 3 клас. Позначення частин числа цифрами С. 153, завдання 1014; 1015. — У математиці це називається так: одна друга. Але в задачі потрібно записати результат і кожну частину позначити числом? Яким буде це число? (Ненатуральне число; менше 1.) — У математиці, щоб люди розуміли один одного, вибрали таку форму за- 1 пису: 1/2. — Позначте числом одну частину плюшки. Покажіть мені. — Яким числом позначимо другу частину? (Таким самим: 1/2 ) — Чому? (Ці частини рівні.) — Спробуйте здогадатися, як називаються ці числа. А підкаже вам те, що плюшку ділили, дробили, так говорили раніше. Число 1/2 називають дробовим числом, або дробом. 1:2=1/2 Чи знаєте ви, що слово дріб — древнього походження. Воно означає частину цілого числа, всякого роду дрібниця, крупинка, крихта. Цс слово багатозпачпс. А в математиці термін «дріб» з'явився 200 років тому. Чи можемо ми тепер записати значення до третьої задачі? (Один учень на дошці записує значення кольоровою крейдою.) — Назвіть відповідь до третьої задачі. (По 1/2 плюшки дісталося кожному.) Одна друга — дробове число, або просто дріб. Практичні вправи — У кожного з вас на парті лежить пиріг (паперовий). На скільки частин він розділений? (На кожній парті по-різному: на 2; 3; 4; і т. д. частин.) Візьміть 1 шматочок пирога. Як за допомогою дробу записати це число. пам'ятаючи при цьому, що ви всім хочете показати, скільки частин ви взяли, піднімаючи частину пирога, узятого вами, вгору. — Поясніть, як отримати 1/2 частину круга? Продемонструйте відповідь. 25 — Круг розділили на 6 рівних частин. Як назвете одну таку частину? Продемонструйте, як отримати одну шосту частину круга. — Що означає вираз « 1/3 відрізка»? З Фізкультхвилинка V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота за малюнками (с. 152) 1) Завдання 1007 — Яку частину круга не зафарбовано? Як записати цифрами третю частину; четверту частину; п'яту частину? 2) Завдання 1008 — Накресліть такі самі смужки в зошиті й запишіть, яку частину кожної з них зафарбовано. 2. Робота над задачею (с 153, завдання 1009) Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв'язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв'язання та визначають дії. 3. Робота в парах (с. 153, завдання 1010) — Виміряйте довжину смужки та знайдіть 1/3 її. 4. Складання та розв'язування задачі за коротким записом (с. 153, завдання 1011) Завдання 1012 5. Розв'язування кругових прикладів (с 153, завдання 1012) 85 : 17 = 5; 5 • 18 = 90; 90 : 30 = 3; 3 • 18 = 54; 54 : 27 = 2; 2 • 35 = 70; 70 : 5 = 14; 14+71 = 85. 6. Офтальмологічна пауза 7. Розв'язування логічних завдань 1)3авдання 1013 (с.153). Кам'яне вугілля через деякий час після його видобування вбирає в себе воду, маса якої становить восьму частину маси вугілля. Маса щойно видобутого вугілля, взятого для проби, дорівшос 40 кг. Якою буде маса цього вугілля через деякий час? (40 — 40:8 — 35 кг) 2) Дві мухи змагаються з бігу. Вони біжать з підлоги до стелі і повертаються. Перша муха біжить в обидві сторони з однаковою швидкістю. Друга муха біжить униз удвічі швидше, ніж перша, а вгору — вдвічі повільніше, ніж перша. Хто з мух переможе? Розв'язання. Нехай мухи долають перший етап — від підлоги до стелі. Перша муха вже добіжить до стелі, а друга добіжить тільки до половини шляху. 1-ша муха,------------------------. 2-га муха,------------------------------------------------. Перша муха повертається до підлоги, а друга — лише добирається до стелі. Перемагає перша муха. Слід зазначити: не має значення, у скільки разів швидше буде бігти вниз друга муха, ніж перша. Відповідь: перша. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Як називаються числа, які ми використовуємо при рахунку? — Які ще є числа в математиці? Коли вони виходять? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Математика 3 клас. Позначення частин числа цифрами С. 153, завдання 1014; 1015.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Пояснення вчителя
— Запропонуйте, як Фрекен Бок і Карлсон зможуть поділити плюшку. Спробуйте спочатку це на паперових плюшках, які лежать у вас на партах. (Діти пробують, учитель може їх спровокувати неправильним згинанням, ви кликає учня показати ділення. Вони повинні розрізати посередині на дві рівні частини. Навпіл — означає на дві рівні частини.)
— Я не зможу свою плюшку зігнути навпіл, але намагаюся розрізати якомога точніше.
— Як сказати про те, скільки дісталося кожному? (Половина)
— На скільки частин вони розділили плюшку? (На дві)
— Скільки таких частин дісталося кожному? (Одна)
— Як інакше можна назвати кожну таку частину? (Одна з двох; одна друга)
— У математиці це називається так: одна друга. Але в задачі потрібно записати результат і кожну частину позначити числом? Яким буде це число? (Ненатуральне число; менше 1.)
— У математиці, щоб люди розуміли один одного, вибрали таку форму за-
1 пису: 1/2.
— Позначте числом одну частину плюшки. Покажіть мені.
— Яким числом позначимо другу частину? (Таким самим: 1/2 )
— Чому? (Ці частини рівні.)
— Спробуйте здогадатися, як називаються ці числа. А підкаже вам те, що плюшку ділили, дробили, так говорили раніше.
Число 1/2 називають дробовим числом, або дробом.
1:2=1/2
Чи знаєте ви, що слово дріб — древнього походження. Воно означає частину цілого числа, всякого роду дрібниця, крупинка, крихта.
Цс слово багатозпачпс. А в математиці термін «дріб» з'явився 200 років тому.
Чи можемо ми тепер записати значення до третьої задачі? (Один учень на дошці записує значення кольоровою крейдою.)
— Назвіть відповідь до третьої задачі. (По 1/2 плюшки дісталося кожному.)
Одна друга — дробове число, або просто дріб.
Практичні вправи
— У кожного з вас на парті лежить пиріг (паперовий). На скільки частин він розділений? (На кожній парті по-різному: на 2; 3; 4; і т. д. частин.) Візьміть 1 шматочок пирога.
Як за допомогою дробу записати це число.
пам'ятаючи при цьому, що ви всім хочете показати, скільки частин ви взяли, піднімаючи частину пирога, узятого вами, вгору.
— Поясніть, як отримати 1/2 частину круга? Продемонструйте відповідь.
25
— Круг розділили на 6 рівних частин. Як назвете одну таку частину? Продемонструйте, як отримати одну шосту частину круга.
— Що означає вираз « 1/3 відрізка»?
З Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота за малюнками (с. 152)
1) Завдання 1007
— Яку частину круга не зафарбовано? Як записати цифрами третю частину; четверту частину; п'яту частину?
2) Завдання 1008
— Накресліть такі самі смужки в зошиті й запишіть, яку частину кожної з них зафарбовано.
2. Робота над задачею (с 153, завдання 1009)
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв'язання у зошити.
Решта учнів разом з учителем розглядають план розв'язання та визначають дії.
3. Робота в парах (с. 153, завдання 1010)
— Виміряйте довжину смужки та знайдіть 1/3 її.
4. Складання та розв'язування задачі за коротким записом (с. 153, завдання 1011)
Завдання 1012
5. Розв'язування кругових прикладів (с 153, завдання 1012)
85 : 17 = 5; 5 • 18 = 90; 90 : 30 = 3; 3 • 18 = 54; 54 : 27 = 2; 2 • 35 = 70; 70 : 5 = 14; 14+71 = 85.
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічних завдань 1)3авдання 1013 (с.153).
Кам'яне вугілля через деякий час після його видобування вбирає в себе воду, маса якої становить восьму частину маси вугілля. Маса щойно видобутого вугілля, взятого для проби, дорівшос 40 кг. Якою буде маса цього вугілля через деякий час? (40 — 40:8 — 35 кг) 2) Дві мухи змагаються з бігу. Вони біжать з підлоги до стелі і повертаються.
Перша муха біжить в обидві сторони з однаковою швидкістю. Друга муха
біжить униз удвічі швидше, ніж перша, а вгору — вдвічі повільніше, ніж
перша. Хто з мух переможе?
Розв'язання. Нехай мухи долають перший етап — від підлоги до стелі. Перша муха вже добіжить до стелі, а друга добіжить тільки до половини шляху.
1-ша муха,------------------------.
2-га муха,------------------------------------------------.
Перша муха повертається до підлоги, а друга — лише добирається до стелі. Перемагає перша муха. Слід зазначити: не має значення, у скільки разів швидше буде бігти вниз друга муха, ніж перша.
Відповідь: перша.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Як називаються числа, які ми використовуємо при рахунку?
— Які ще є числа в математиці? Коли вони виходять?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 153, завдання 1014; 1015.


Читайте також:

  1. Домашнее задание: чтение - в папке (читать словосочетания); математика - в папке (состав числа 6).
  2. МАТЕМАТИКА
  3. Математика
  4. МАТЕМАТИКА 01.04
  5. МАТЕМАТИКА 03.02
  6. МАТЕМАТИКА 04.02
  7. МАТЕМАТИКА 05.02
  8. МАТЕМАТИКА 06.04
  9. МАТЕМАТИКА 10.02
  10. МАТЕМАТИКА 10.03
  11. МАТЕМАТИКА 12.02
  12. МАТЕМАТИКА 12.03




Переглядів: 452

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною. Розв'язування задач. | МАТЕМАТИКА 23.04

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.