Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТ ТЕМИ ЗА ПРОГРАМОЮ

· Частинна варіація факторів виробництва. Виробнича функція з одним змінним фактором та її графічне відображення. Феномен «згасання» виробничої функції. Правило спадної віддачі (продуктивності) змінного фактора виробництва. Еластичність виробництва: поняття, методика обчислення показників, діапазон змін. Обгрунтування управлінських рішень щодо розширення та згортання виробництва.

· Ізоквантна варіація факторів виробництва. Виробнича функція з двома змінними факторами. Крива однакового продукту (виробничої байдужості) — ізокванта. Карта ізоквант. Заміщеність факторів виробництва. Гранична норма технічного взаємозаміщення. Доповнюваність, подільність, мобільність та інтенсивність використання факторів виробництва.

· Пропорційна варіація факторів виробництва. Збільшення випуску за рахунок пропорційного нарощування обсягів ресурсів. Постійна (стала), спадна та зростаюча віддача від масштабу. Графіки віддачі від масштабу однорідних виробничих функцій. Причини зростаючого та спадного ефекту від масштабу. Еластичність масштабу та її взаємозв’язок з еластичністю виробництва.

· Оптимум виробника та ізоклинна варіація факторів. Вибір комбінації виробничих факторів за критеріями мінімізації витрат чи максимізації випуску. Умови комбінації (взаємозаміщення) факторів. Лінія однакових витрат — ізокоста; карта ізокост. Спільний графік однакового продукту та однакових витрат. Траєкторія розширення виробничої діяльності фірми у коротко- та довгостроковому періодах. Межі розширення виробництва у короткостроковому періоді. Оптимальний шлях розвитку в довгостроковому періоді. Ізоклинна варіація факторів виробництва. Зміна цін на ресурси. Ефекти взаємозаміщення та випуску. Концепція Х-фактора (Х-ефективності).

Методичні вказівки до самостійного
опрацювання матеріалу

Найзмістовніше теорія виробництва викладена в [1, гл. 7], [2, гл. 1], [12, гл. 8], [13, т. 1. гл. 6]. Доступне викладення окремих питань теми можна знайти в [3, гл. 6], [7, гл. 6], [8, гл. 5], [15, гл. 5]. Самостійне вивчення деяких нормативних складових теми (пропорційна та ізоклинна варіації факторів виробництва, еластичність масштабу, ін.) ускладнене через відсутність цього матеріалу в багатьох базових підручниках. Проте скласти уявлення про варіацію факторів, еластичність виробництва, типологію виробничих функцій можна за [2, гл. 1], [35, гл. 2, 3], [36, ч. II, гл. 1].

Питання впливу технічного прогресу на вигляд ізоквант і вибір оптимального шляху росту, розкладення загального ефекту від зміни ціни ресурсу на ефект заміщення та ефект випуску, концепція Х-ефективності, подібність і відмінність теорій виробництва та споживання викладено в [1, гл. 7], де широта розгляду питань поєднується з належною мірою глибини.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Cisco Packet Tracer - Знайомство з програмою. Інтерфейс
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | У результаті вивчення теми студент повинен

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.