Новизна інновацій оцінюється за технологічними параметрами, а також з ринкових позицій. З урахуванням цього будується класифікація інновацій.
1. У залежності від технологічних параметрів інновації підрозділяються на продуктові і процесні.
Продуктові інновації включають застосування нових матеріалів, нових напівфабрикатів і комплектуючих; одержання принципово нових продуктів.
Процесні інновації означають нові методи організації виробництва (нові технології). Процесні інновації можуть бути пов'язані зі створенням нових організаційних структур у складі підприємства (фірми).
2. По типу новизни для ринку інновації поділяються на: нові для галузі у світі; нові для галузі в країні; нові для даного підприємства.
3. Якщо розглядати підприємство (фірму) як систему, можна виділити: інновації на вході в підприємство (зміни у виборі і використанні сировини, матеріалів, машин і устаткування, інформації); інновації на виході з підприємства (вироби, послуги, технології, інформація); інновації системної структури підприємства (управлінської, виробничої, технологічної).
4. У залежності від глибини внесених змін виділяють інновації: радикальні (базові); поліпшуючі; модифікаційні.
5. З урахуванням сфер діяльності виділяють інновації: технологічні; виробничі; економічні; торгові; соціальні; екологічні; інновації в області управління.