Ширина смуг мм: 160-300 для товщини 4 мм; 160-340 для товщини 5 мм; 160-1050 для товщини від 6 до 60 мм:
Ряд товщин, мм: від 160 до 220 через кожні 10 мм; 240; 250; від 260 до 420 через кожні 20 мм; 450; 480; 500; 530; 560; 600; 630; 650; 670; 710; від 750 до 1050 через кожні 50 мм
Смуги виготовляються немірної довжини від 5 до 18 м
Раціональний розкрій металу та розрахунок відсотка відходу виконується залежно від розмірів деталей і розрізняють в основному два типи розкрою:
1. лист розкроюють з урахуванням виготовлення деталей одного розміру - одного найменування (приклад: рис.1).
2. лист розкроюють з урахуванням виготовлення деталей різних розмірів - різних найменувань (приклад: рис.2).
В цьому випадку необхідно врахувати комплектність деталей на об'єкт (програму) з урахуванням необхідної кількості.
Розміщення заготівель виконується з мінімальним відходом і максимальним корисним коефіцієнтом використання, який, визначається за наступною методикою:
- визначають відсоток відходу металу по формулі (4);
Відсоток відходу металу розраховують по формулі:
де G1 - маса деталі, кг
G2 - маса заготівлі, кг
- визначають коефіцієнт використання металу по формулі (5).
де G1 - маса деталей на листі, кг
G2 - маса листа, кг
Отже,
Норму витрати на заготівлю I деталі визначають по формулі:
де n - число деталей на листі, шт.
Коефіцієнт використання металу в машинобудуванні склав (0,6-0,88), що відповідає нормативним даним.
Якщо деталі по своїх розмірах можна виготовити із смугового прокату, то це ефективніший від, ніж різати листовий прокат. Раціональне використання прокату приведе не лише до його економії, але і зниженню трудомісткості і підвищенню продуктивності, оскільки скорочується число резів.
Примітка: промислові відходи можна використовувати для виготовлення дрібніших деталей.