Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Трудові ресурси

Трудові ресурси як економічна категорія виражають віднос­ини з приводу населення, яке володіє фізичною та інтелектуа­льного здатністю до праці у відповідності до встановлених дер­жавою умов відтворення індивідуальної робочої сили.

Трудові ресу­рси - це чисельність населен­ня, зайнятого й суспільному виробництві, а також незайнятого в ньому працездатного населення. Трудова активність — бажання реалізувати свою працезда­тність. Виділяють потенційну та реалізовану трудову актив­ність (зайнятість).

Трудоактивне населення — населення, яке прагне реалізу­вати свою працездатність, беручи участь в трудовій діяльності. В економічно розвинутих країнах визначається як сума зайня­того і незайнятого населення, яке знаходиться в стані активного пошуку роботи і зареєстрованого відповідними службами-

У міжнародній статистиці використовуються також такі по­няття, як "економічно активне населення" та "економічно неак­тивне (пасивне) населення". Згідно з рекомендаціями МОП з статистики праці, до економічно активного населеним, відно­сять всіх, хто бере участь у виробництві товарів та послуг, включаючи виробництво товарів для ринку, бартерного обміну та для особистого споживання.

За категоріями до економічно активного населення відносять осіб найманої праці — робітників та службовців; самостійних працівників; неоплачуваних членів сімей; сезонних та випадко­вих працівників; осіб, які тимчасово не працюють з об'єктивних причин (хвороба, відпустка тощо); учнів, які суміщають навчання з роботою на режимах неповного робочого часу; учнів та осіб, які проходять профпідготовку на виробництві і одержують сти­пендію або заробітну плату.

Статус економічно активного населення кількісно визначаєть­ся за обсягом відпрацьованих тижнів або днів за певний період часу. За цією ознакою економічно активне населення ділиться на зайнятих, безробітних та частково зайнятих.

Економічно активне населення на поточний період в зарубіж­них країнах (наприклад, в США) визначається як "робоча си­ла". Щоб кількісно визначити цю категорію, необхідно ч загаль­ної кількості населення виключити, по-перше, осіб, які не до-сягли 16 років, а також осіб, які знаходяться в спеціаліаованих установах, наприклад, в психіатричних лікарнях або у виправ­них установах (до цієї групи включено осіб, які не е потенцій­ними компонентами робочої сили); по-друге, осіб, які вибули з складу робочої сили, — доросле населення, яке потенційно має можливість працювати (надомники, учні, пенсіонери), але з будь-яких причин не працює І не шукає роботу. У 1988 р. робо­ча сила в США складала 121699 тис.чол,, тобто 4°9о всього на­селення, серед яких 114968 тис-чол. були зайняті (94,47%),

Наймані працівники складають в середньому біля 90% всієї робочої сили в найбільш розвинутих країнах з ринковою еконо­мікою. Певну частину робочої сили складають також так звані самостійні працівники, до яких відносяться в основному дрібні підприємці, які, як правило, не використовують найманої праці, а також особи вільних професій (адвокати, журналісти, пись­менники тощо) (див, Зкономика / Под ред. А.С.Булатова, с.148).

До складу економічно неактивного населення відносяться учні та студенти денних форм навчання; пенсіонери за віком та інвалідністю; рантьє; особи, які отримують матеріальну підтри­мку від суспільних організацій та приватних осіб; зайняті на оплачуваних суспільних роботах; особи, які надають добровіль­ні безплатні послуги; інші особи, зайняті діяльністю по наданню милосердної допомоги соціальне слабким верствам населення; і особливу групу складають особи працездатного віку, які мо­жуть працювати, але не шукають роботу через об'єктивні та суб'єктивні причини. Очевидно, що а поаицій визначення обсягу пропозиції на ринку праці, з метою подальшої розробки дер­жавної політики по регулюванню зайнятості, більш цікавими є показники, які відображають бажання працювати. Наприклад, вітчизняна статистика має справу з категорією "трудові ресур­си", до якої, як вже вказувалось, ВІДНОСЯТЬ Працездатне населення працездатного віку, працюючих пенсіонерів і підлітків.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  4. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  5. Біженці, вимушені переселенці та переміщені особи, трудові мігранти
  6. Біологічні ресурси
  7. Біологічні ресурси
  8. Виробничі операції, трудові дії, трудовий рух
  9. Виробничі ресурси та їх обмеженість
  10. Виробничі ресурси та їх обмеженість.
  11. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади
  12. Водні ресурси




Переглядів: 729

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методичні принципи визначення масштабів пропозиції робочої сили та попиту на робочі місця

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.