МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Систематичний хід аналізу катіонів IV групиІз початкового розчину частковими реакціями перевіряють наявність іонів: а) миш’яку - реакцією відновлення; б) олова – реакцією з нітратом вісмуту ( попередньо відновивши Sn4+ до Sn2+ ); в) хрому – по темно-зеленому забарвленню розчину і по утворенню надхромових кислот; г) алюмінію – алізарином.
Остаточні висновки роблять проводячи систематичний хід аналізу.
1. Відділення катіонів Al3+, Sn4+. До 2-3 мл досліджуваного розчину додають стільки ж розчину аміаку, кілька капель перекису водню і нагрівають на водяній бані 6-7 хвилин. В осад випадають гідроксиди Al(OH)3 і Sn(OH)4 , осад відфільтровують, розчиняють в 1-2 мл розбавленої хлороводневої кислоти і, розділивши на дві частини, відкривають катіони алюмінію та олова. Алюміній відкривають реакцією з алюміноном. Катіон Sn4+ відкривають будь-якою реакцією, попередньо відновивши його до Sn2+ нагріванням з залізними стружками. В розчині після відділення осаду Al(OH)3 і Sn(OH)4 присутні іони CrO42-, AsO43-,[Zn(NH3)4]2+. Цей розчин нейтралізують оцтовою кислотою до нейтрального середовища (по лакмусу) і додають Na2CO3 (насичений розчин або кристалічний). При цьому випадає осад основної солі цинку (ZnOH)2CO3, осад фільтрують, розчиняють в 2 н хлороводневій кислоті і відкривають цинк однією із характерних реакцій.
2. Відкриття хрому і миш’яку. Після видалення осаду основної солі цинку в фільтраті залишаються іони CrO42-, AsO43-. Хром відкривають, переводячи іони CrO42-, в надхромові кислоти. Миш’як визначають, відновленням іонів AsO43- до AsН3.
Контрольні запитання
1. Чому IV групу катіонів називають групою амфотерних гідроксидів ? В чому полягає властивість амфотерності ? Напишіть рівняння реакцій. 2. Солі яких катіонів IV групи підлягають гідролізу : а) в більшій мірі; б) в меншій мірі? 3. Чому олово і миш’як у вигляді катіонів існують тільки у сильно кислому середовищі? 4. В якому середовищі буде протікати окислення катіону Cr3+ до Cr6+ при взаємодії його: а) з перекисом водню; б) з перманганатом калію? Напишіть рівняння реакцій. 5. Чому при дії розчину гідроксиду амонію на суміш катіонів IV групи всі катіони утворюють осади гідроксидів, а катіон цинку залишається в розчині? 6. Вкажіть склад осаду, який утворюється при дії насиченого розчину карбонату натрію на розчин, який містить хлориди цинку та алюмінію? Напишіть рівняння реакцій. 7. Чому при дії розчину аміаку і перекису водню на суміш катіонів IV групи в осад випадають тільки гідроксиди алюмінію та олова ?
Читайте також:
|
||||||||
|