МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
II група катіонівХарактерні реакції катіонів Ag+
1. Реактив НCl, KCl. З аніонами Cl¯ катіони Ag+ утворюють відповідно білий аморфний осад хлориду срібла AgCl. До 2 капель розчину AgNO3 додають 2 краплі розведеної НСl. До розчину з осадом додають 5 капель концентрованого розчину аміаку і збовтують до розчинення, потім ще додають 6 капель концентрованої азотної кислоти:
AgCl + 2NH3 = [Ag(NH3)2]Cl
[Ag(NH3)2]Cl + 2HNO3 = 2NH4NO3 + AgCl
2. Реактив KJ. З аніонами J¯ катіони Ag+ утворюють жовтий аморфний осад йодиду срібла AgJ. Напишіть рівняння реакції.
3. Реактив хромат калію K2CrO4. Хромат іони CrO42- утворюють з катіонами Ag+ осад цегляного кольору Ag2CrO4, розчинний в HNO3 та NH4OH . Тому реакцію можна проводити в нейтральному або слабо лужному середовищі. Беруть в пробірку 2-3 краплі розчину AgNO3 і добавляють 3-4 краплі дистильованої води і 1-2 краплі розчину K2CrO4. Напишіть рівняння реакції.
Характерні реакції катіонів Hg22+
1. Реактив NH4OH. При дії на хлорид ртуті утворюється чорний осад , за рахунок виділення металічної ртуті: Hg Hg2Cl2 + NH4OH →[Hg2NH2 Cl] [HgNH2]Cl
2. Реактив КІ. З розчином КІ катіони Hg22+ утворюють осад брудно-зеленого кольору:
Hg22+ + 2І ‾ → Hg2I2 ↓
3. Реактив К2CrO4 . Іони CrO4 2 ‾ , при нагріванні, утворюють з Hg22+ осад червоно-бурого кольору:
Hg22+ + CrO42‾ = Hg2CrO4↓
Осад нерозчинний в лугах і розведеній CH3COOH, а розчинний в концентрованій HNO3.
Характерні реакції катіонів Pb2+
1. Реактив КІ. З аніонами І‾ утворюють яскраво-жовтий осад PbI2 .
Pb(NO3)2 + 2KI = PbI2↓+ 2KNO3
Pb2++ 2I ‾ = PbI2↓
До 2 капель розчину Pb(NO3)2 додають 2 краплі розчину KI . До отриманого розчину додають 0,5 мл води і 3-4 краплі розведеної CH3COOH, нагрівають 2 хвилини, а потім охолоджують під холодною водою, з’являються золоті краплинки . (Реакція "золотого дощу").
2. Реактив H2SO4. Іони SO42+ осаджують катіони Pb2+ у вигляді білого кристалічного осаду. Напишіть рівняння реакції. Осад розчиняється при нагріванні в лугах:
PbSO4 + 4KOH = K2[Pb(OH)4] + K2SO4
3. Реактив К2CrO4 . З аніонами CrO42− утворюють осад жовтого кольору PbCrO4 , який не розчиняється в оцтовій кислоті , але розчиняється в лугах та азотній кислоті.
Pb(NO3)2 + K2CrO4 = PbCrO4↓ + 2KNO3
Pb2+ + CrO42− = PbCrO4↓
Хід аналізу катіонів ІІ групи.
До досліджуваного розчину (2-3 мл) додають рівний об’єм спирту або ацетону для зниження розчинності PbCl2 та 2 н розчин хлороводневої кислоти. Осад хлоридів, який утворився, відфільтровують. У фільтраті роблять пробу на повноту осадження катіонів ІІ групи, додаючи до нього ще 1-2 краплі хлороводневої кислоти. Відсутність помутніння в пробі означає, що катіони ІІ групи осаджені повністю. Осад хлоридів, не знімаючи з фільтра, промивають невеликими порціями (1-2 мл) гарячої води. Хлорид свинцю при цьому розчиняється і переходить в промивні води, де його відкривають реакцією з КІ. Якщо катіони Pb2+ відкриті, то осад промивають водою до повного усунення із нього PbCl2. Після цього осад, який залишився на фільтрі, обробляють невеликою кількістю (1-2 мл) розчину NH4OH. Почорніння осаду при цьому є ознакою наявності в ньому катіонів ртуті Hg22+. В одержаному аміачному розчині відкривають катіони Ag+. Для цього розчин підкислюють розведеною азотною кислотою для розрушення аміачного комплексу [Ag(NH3)2]Cl , якщо він є в розчині. Помутніння розчину при підкисленні означає випадання осаду AgCl, тобто наявність в розчині катіонів Ag+.
Контрольні запитання
1. Які катіони відносяться до II аналітичної групи ? Назвати групові реактиви. 2. Чому до суміші катіонів II групи спочатку приливають розчин HCl, а потім NH3? 3. За допомогою яких реакцій можна відкривати Ag+ ? 4. На чому базується відділення Pb2+ від Ag+, Hg22+? 5. Як відкрити Pb2+ ? 6. Чому при дії NH4OH на суміш AgCl і Hg2Cl2 відбувається почорніння осаду? Що переходить при цьому в розчин ? 7. За допомогою яких реакцій можна відкрити іон Hg22+? 8. Яку роль відіграє HNO3 при відкритті Ag+ ? 9. Який із катіонів II групи проявляє амфотерні властивості ? 10.Хід аналізу: а) Pb2+ і Ag+ ; б) Pb2+ і Hg22+; в) Ag+ і Hg22+
Читайте також:
|
||||||||
|