Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виявлення окремих аніонів

1. Сульфат-іон відкривають частковим методом із окремої проби розчину дією хлориду барію в підкисленому ( азотною або хлороводневою кислотою) середовищі.

2. Сульфіт-іон відкривають із окремої порції розчину розкладанням сірчаною кислотою( при нагріванні). Оксид сірки (IV) , який виділяється, пропускають через розчин перманганату калію. Якщо в розчині присутні аніони NO2-, S2-, то від них необхідно вивільнитись, так як вони заважають відкриттю аніона SO32-. До 4 капель досліджуваного розчину додають 4 краплі розчину хлориду барію. Одержаний осад відокремлюють, промивають водою і обробляють 2-3 каплями 2н розчину хлороводневої кислоти. Газ, що виділяється досліджують на наявність оксиду сірки (IV) .

3. Карбонат-іон відкривають із окремої порції розчину частковою реакцією. Якщо в розчині присутній аніон SO32-, то його попередньо необхідно окислити, так як він буде заважати виявленню аніона CO32-. Для цього до досліджуваного розчину додають 8% розчин перекису водню і нагрівають на водяній бані. Після цього досліджують розчин на наявність аніона CO32-.

4. Силікат-іон відкривають із окремої проби досліджуваного розчину шляхом обробітку його хлоридом амонію або хлороводневою кислотою.

5. Фосфат-іон відкривають із окремої проби розчину за допомогою магнезіальної суміші або молібденової рідини. Якщо в розчині присутні аніони другої групи та аніон SiO32-, то відкриття фосфат-іону проводять наступним чином. До 5-6 капель аналізованого розчину додають такий же об’єм хлориду барію. Осад відокремлюють, промивають і розчиняють в 2н хлороводневій кислоті. Одержаний розчин нейтралізують розчином аміаку до рН = 7-8, додають декілька кристаликів хлориду амонію та злегка нагрівають. Якщо з’являється осад полікремнієвої кислоти, його відфільтровують і відкривають фосфат-іон за допомогою магнезіальної суміші або молібденової рідини.

6. Сульфід-іон відкривають із окремої проби ацетатом свинцю або окисленням його до вільної сірки. Іони S2- можуть заважати відкриттю аніонів Cl-, Br-, J-. Тому рекомендується їх усунути. Для цього до 5-6 капель нейтрального або слаболужного розчину (рН = 7-9) додають розчин ZnSO4 і нагрівають. Сульфід цинку, який утворився, відокремлюють, а у фільтраті відкривають аніони Cl-, Br-, J-.

7. Хлорид-іон відкривають за допомогою нітрату срібла, якщо в досліджуваному розчині відсутні бромід-іони, то хлорид-іони визначають наступним чином. 5-6 капель досліджуваного розчину підкислюють такою ж кількістю 2н розчину азотної кислоти і додають 5-6 капель розчину AgNO3. Осад відокремлюють, промивають водою і додають до осаду 6-8 капель 12% розчину карбонату амонію. Осад відокремлюють, а у фільтраті відкривають аніон Cl- розчином броміду калію.

8. Бромід-іон відкривають реакцією окислення його хлорною водою до вільного брому в присутності бензолу. Якщо присутні аніони S2-, SO32-, то їх спочатку окислюють розчином перманганату калію в кислому середовищі. Для цього до 5-6 капель досліджуваного розчину додають 2 краплі 2н розчину сірчаної кислоти і додають по каплях при помішуванні розчин перманганату калію до блідо-малинового забарвлення. В одержаному розчині відкривають бромід-іон.

9. Йодид-іон відкривають окисленням його сірчаною кислотою. До 5 капель досліджуваного розчину додають 2 краплі концентрованої сірчаної кислоти. Вільний йод, який виділився, виявляють вологим крохмальним папірцем. При наявності в розчині іонів-відновників аналіз ведуть таким же чином, що і при відкритті бромід-іонів.

10. Нітрат-іон відкривають з дифеніламіном, якщо за попередніми дослідженнями в розчині відсутні аніони NO2-. Якщо ж розчин містить аніони NO2-, то їх слід попередньо видалити за допомогою хлориду амонію. До 4-5 капель розчину додають 5-6 капель розчину (або кілька кристаликів) хлориду амонію і обережно нагрівають. При цьому нітрит амонію, який утворюється, повністю руйнується з виділенням азоту.

11. Нітрит-іон відкривають із окремої проби дією мінеральних кислот (виділення бурого газу) або йодидом калію.

12. Ацетат-іон відкривають із окремих проб досліджуваного розчину дією концентрованої сірчаної кислоти або за допомогою розчину хлориду заліза (Ш).

 

 

Контрольні запитання

1. Яким чином класифікують аніони?

2. Які аніони виявляють властивості окисників?

3. Які аніони виявляють властивості відновників?

4. Як можна виявити аніони Cl-, Br-, J- при їх сумісній присутності?

5. Як виявляють аніони летких кислот?

6. Як позбуваються дії S2- іонів при відкритті аніонів ІІ групи?

7. Чи можна відкрити аніони NO3- в присутності аніонів NO2-?

8. Які аніони можуть бути присутніми в розчині з:

а) сильно-кислим середовищем?

б) лужним середовищем?

в) нейтральним середовищем?

9. Які іони заважають відкриттю аніона PO43- і як відкривають PO43- аніон в присутності цих іонів?

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. АНАЛІЗ АНІОНІВ
  5. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  6. Будівельний генеральний план на стадії виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт.
  7. В окремих випадках може використовуватися спеціальне, антидемпінгове та компенсаційне мито.
  8. В розрізі окремих груп
  9. В розрізі окремих груп
  10. Вибори як форма волевиявлення народу
  11. Вибори як форма волевиявлення народу
  12. Вибори як форма волевиявлення народу




Переглядів: 2029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Попередні дослідження | Аналіз суміші сухих солей (НДРС).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.