Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення величини резерва сумнівних боргів на основі класифікації дебіторської заборгованості

1. Підприємство самостійно визначає групи за строками непогашення поточної дебіторської заборгованості (0 30 дн; 31 – 60 дн.; 61 – 90 дн тощо). 2. Для визначення коефіцієнта сумнівності для спостереження обирає період (наприклад липень – грудень 2005р.). 3. Визначає суму фактично списаної безнадійної дебіторської заборгованості відповідної групи за н –ий місяць обраного для спостереження періоду ( Б зн). 4. Визначає суму поточної дебіторської заборгованості відповідної групи на кінець н – го місяця обраного для спостереження періоду. 5. Розраховує коефіцієнт сумнівності відповідної групи дебіторської заборгованості (Кс).

 

 

 

 


Коли дебіторська заборгованість переходить у 3 тю групу, вона вважається безнадійною.

Податковим законодавством визначено яка саме заборгованість може вважатись безнадійною. Існують 4 причини.

1. Закінчення строку позовної давності.

2. Недостатність майна боржника для погашення боргу.

3. Дія форс-мажор.

4. Смерть або позбавлення волі боржника – фізичної особи-боржника.

Така дебіторська заборгованість списується з балансу після інвентаризації, письмового наказу і обгрунтування керівника та погашається за рахунок резерву сумнівних боргів проводкою:

Дт 38 Кт 361, 37, якщо не вистачає коштів резерву, додатково робиться запис:

Дт 949 “Інші витрати операційної діяльності” Кт 36, 37” на решту суми”.

Якщо сума списана, як безнадійна, а клієнт після цього повернув кошти, робиться зворотня проводка і отримання платежу відбувається звичайним способом.

Якщо повертаються борги, які ще не визнані безнадійними, а вважались сумнівним боргом:

Дт 30, 31, 15, 14 Кт 36, 37, а невикористана сума резерву за сумнівним боргом в кінці року при інвентаризації приєднується до доходів проводкою:

Дт 38 Кт 716 “Відшкодування раніше списаних активів”.


Питання для самоконтролю

 

1. Якими бухгалтерськими документами оформлюються операції з готівкою у касі?

2. В чому полягає касова дисципліна та які передбачені санкції за її порушення?

3. Яка заборгованість називається дебіторською та за яких умов вона може відображатись у балансі?

4. Яким чином класифікується дебіторська забогованість для цілей бухгалтерського обліку?

5. Яким чином здійснюється аналітичний облік розрахунків з покупцями, підзвітними особами. іншими дебіторами?

6. Чи можуть рахунки, що призначені для обліку розрахунків з дебіторами мати кредитове сальдо? Обгрунтуйте свою відповідь.

7. Яка дебіторська заборгованість не повинна підсумовуватись у валюту активу балансу при його складанні?

8. Яким чином визначається резерв сумнівних боргів та його сутність?

9. Чому на рахунку "Розрахунки з підзвітними особами" може бути дебетове, кредитове, або дебетове і кредитове сальдо одночасно?

10. На яких бухгалтерських рахунках обліковуються операції з дебіторами?

 

Література: [14, 24, 26, 27, 28, 36, 45, 46, 47, 65, 75, 76, 89, 96, 98]

 



Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  7. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  8. А) оптимальне значення величини зварювального струму; б) підвищене значення величини зварювального струму; в) низьке значення величини зварювального струму.
  9. А. Визначення розмірів і площі зони хімічного зараження.
  10. Абсолютні величини
  11. Абсолютні і відносні величини
  12. Абсолютні і відносні статистичні величини




Переглядів: 522

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
З дебіторами до Ж.О. №3 при журнально-ордерній формі затвердженій наказом МФУ № 356 | Модуль 2. Облік господарських процесів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.052 сек.