Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття про предмет медико-соціальної експертизи

 

Серед різних видів медичної експертизи одним із найбільш важливих є медико-соціальна експертиза (МСЕ).

 

Предмет МСЕ полягає в оцінці стану здоров’я людини і виявленні таких його стійких, значних порушень, які зумовлюють суттєве обмеження життєдіяльності і потребу у соціальному захисті.

 

Найбільш важливими поняттями предмета є такі, як непрацездатність, соціальна дезадаптація, інвалідність.

Про медико-соціальну експертизу звичайно говорять з двох точок зору: з однієї – як про галузь знань, а з іншої – як про систему закладів.

Перш за все, МСЕ є самостійною і важливою наукою, галуззю знань. Вивчення конкретного місця цієї науки в системі знань показує, що вона займає порубіжне місце між науками природничими і суспільними, тісно з ними переплітаючись. З одного боку, ця експертна наука тісно пов’язана з такими природничими галузями знань, як біологія, анатомія, фізіологія. Особливо тісні зв’язки з медициною, адже здійснюють експертизу лікарі, оцінюючи при цьому стан здоров’я людини. З іншого боку, медико-соціальна експертиза пов’язана з суспільними науками і, перш за усе, з юриспруденцією. Зокрема з такими її галузями, які займаються вивченням прав і свобод громадян. Особливо близька експертиза до проблем соціального захисту населення. Адже рішення органів МСЕ про визнання громадянина інвалідом – це своєрідний правовий акт, що зумовлює виникнення у нього прав на різні види соціальної допомоги та обслуговування. Таким чином, медико-соціальна експертиза у певному розумінні є синтетичною наукою, яка тісно пов’язана, перш за все, з низкою проблем медицини, права та соціального захисту. Звідси більш зрозумілою має бути сама назва предмета.

Експертна наука має дві пов’язані між собою частини: загальну і спеціальну. Загальна МСЕ – це теоретичний розділ, що вивчає такі проблеми, як предмет, принципи та завдання медико-соціальної експертизи; структуру, функції та організацію роботи органів МСЕ; критерії встановлення груп та категорій інвалідності тощо. Спеціальна медико-соціальна експертиза – це практичний напрямок науки, що вивчає особливості експертного підходу при різних видах патології. Це, зокрема, експертиза при ураженнях серцево-судинної системи, нервово-психічних захворюваннях тощо. Проблеми спеціальної МСЕ є прерогативою експертів-практиків. Наша програма передбачає вивчення правових основ загальної медико-соціальної експертизи.

Будучи галуззю знань, медико-соціальна експертиза одночасно є і системою різноманітних закладів, установ, які надають громадянам практичну допомогу щодо визначення у зв’язку з встановленням інвалідності їх прав на призначення пенсії, пільгове працевлаштування, забезпечення спецтранспортом, на різні інші види соціальної допомоги та обслуговування. Провідним, найбільш поширеним закладом МСЕ є медико-соціальна експертна комісія.

 

 


Читайте також:

  1. Cum in corpore dissentiatur, apparet nuliam esse emptionem (D. 18.1. 9. рr.). - Когда есть разногласие в отношении самого предмета, то продажа, очевидно, недействительна.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  6. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  7. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Абетково-предметний покажчик
  10. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  11. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  12. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії




Переглядів: 429

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Провідні наукові та організаційні принципи медико-соціально експертизи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.