Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цінності

 

У структурі американського суспільства можна виділити три сус­піль­ні верстви, які відрізняються системами цінностей:

1) минулі та теперішні економічні та політичні іміґранти - 86,7%;

2) чорношкірі американці, нащадки негрів-рабів, яких завезли з Африки - 12,5%;

3) корінне населення - індіанці, ескімоси, алеути - 0,8% від населення США.[87][87]

Перша група найчисельніша - це наслідок штучного відбору найбільш енерґійних людей, схильних до індивідуалізму, які через певні економічні чи політичні умови не могли реалізувати своєї енергії на батьківщині. Люди, не схильні до індивідуалізму, не покидали насиджених місць. Еміґранти з Австро-Угорщини чи Німеччини, Великобританії чи Ірландії, які освоювали Новий Світ, були схильні до індивідуалістських переконань і поведінки, готові рішуче відстоювати свої інтереси. На новому місці, багатому на природні ресурси, успіх індивідуума мав тенденцію бути здебіль­шого вигідним для суспільства в цілому.

Друга група - нащадки негрів-невільників - переважно є повною протилежністю до першої. Кілька поколінь людей, які працювали підневільно, не виявляли жодної ділової активності, репродукували відповідне потомство, байдуже до підприємницької діяльності, сумлінної праці тощо. Проте збільшення питомої ваги цієї групи лише за 1980-1990 рр. на 13,2% може у майбутньому істотно впли­нути на систему національних цінностей.[88][88]

Третя група - індіанці - має настільки низьку питому вагу, що зовсім не впливає на формування системи національних цінностей.

Отже, сформована система національних цінностей у США має на собі відбиток багатьох націй, представники яких тут оселились. Американські цінності є еклектикою елементів європейських цін­ностей. Носіями цих цінностей є найенерґійніші та найпридатніші для виживання в умовах постійної конкурентної боротьби люди.

Лі Йакокка знаходить пояснення "...американській ментальності у дарвінізмі: у боротьбі за виживання мусить вижити най­сильні­ший. Тільки він і має право на виживання та продовження роду. Слабкий якомога раніше повинен відсіятися, так само, як це відбувається в природі. Лише рішуче здійснення цього принципу ґарантує просування вперед".[89][89] Такий підхід в економіці відстоює екстремальний лібералізм.

Проте у реальному житті лібералізм не є настільки екстре­мальним. З одного боку, висловлюється думка, що економіка повинна функціонувати в умовах повної свободи; найсильніший повинен існувати, навіть за рахунок слабших; держава не повинна втручатись в економіку. З іншого боку - "система лібералізму вихо­дить з того, що людина настільки розумна та добра, що вона, якщо надати їй свободу, сама подбає про себе і своїх ближніх, навіть візьме на себе частину турбот про благо інших".[90][90]

Незаперечним є той факт, що система цінностей американського народу сформувалась під значним впливом християнства. Коменту­ючи цей вплив, М.Вебер у книзі "Протестантська етика і дух капіталізму" виходить з того, що Реформація не стільки усу­нула не таку вже й обтяжливу і жорстку реґламентацію поведінки, скільки наголосила на тому, що людина створена за подобою і образом Бога, і тому кожна людина є творінням унікальним і виправ­данним є зосередження на власному "Я".[91][91] Протестантські цінності знайшли родючий ґрунт на американському континенті, який заселяли прагматичні люди зі Старого Світу.

Проте штучно відібрані найбільш активні та прагматичні люди не можуть себе ефективно відтворювати. З кожним новим поколінням американців стає все більше людей, які не вкладаються в систему відносин яка існує, не поділяють переконань своїх батьків, схиляються до групово-кооперативно орієнтованих погля­дів, а, отже, суперечливим сьогодні є твердження М.Вебера, що індивідуалістсько-суперницькі відносини, які підтримує протестан­тизм, залишатимуться і у майбутньому будуть високо­ефективні. Причиною цього, очевидно, є те, що ці цінності не змогли у молодій американській спільноті набути звичаєвого вигляду. Єдиним засобом підтримки сформованої у США системи цінностей може бути, на нашу думку, лише постійний імміґраційний процес.

Іґнорування ментальності народу, основних його цінностей та переконань веде до економічної та політичної неефективності дер­жа­ви, її занепаду. Яскравим свідченням цього є історія всіх імперій: чим сильніше панівна нація намагається нав’язати іншим свою систему цінностей та переконань, тим неефективнішими є ці спроби, тим більшим стає бажання пригноблених народів реалізу­вати систему своїх національних цінностей у власній незалежній державі. І тому в умовах існування у США представників інших систем цінностей (носіями яких є афро-американці та індіанці), можна очікувати у найближчому май­бутньому їх вимог щодо формування власних державних утворень.

 


Читайте також:

  1. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  2. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.
  3. Базові (ключові) цінності.
  4. ВАЛЮТА, ВАЛЮТНИЙ КУРС, ВАЛЮТНІ ЦІННОСТІ.
  5. Визначення цінності проекту
  6. Вихідні цінності людського буття
  7. Гіпоопіка. Батьківське нехтування та неприйняття дитини може призвести до формування у неї комплексу неповноцінності через відчуття дитини себе небажаною.
  8. До структурних елементів мотивації відносять: потреби, інтереси, цінності, ціннісні орієнтації і мотиви.
  9. Експертиза наукової та практичної цінності документів
  10. Експертиза цінності документів
  11. Етичні норми і цінності науки
  12. Етичні норми й цінності науки




Переглядів: 402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Економічна система США | Політичні установи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.