МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цінності
У структурі американського суспільства можна виділити три суспільні верстви, які відрізняються системами цінностей: 1) минулі та теперішні економічні та політичні іміґранти - 86,7%; 2) чорношкірі американці, нащадки негрів-рабів, яких завезли з Африки - 12,5%; 3) корінне населення - індіанці, ескімоси, алеути - 0,8% від населення США.[87][87] Перша група найчисельніша - це наслідок штучного відбору найбільш енерґійних людей, схильних до індивідуалізму, які через певні економічні чи політичні умови не могли реалізувати своєї енергії на батьківщині. Люди, не схильні до індивідуалізму, не покидали насиджених місць. Еміґранти з Австро-Угорщини чи Німеччини, Великобританії чи Ірландії, які освоювали Новий Світ, були схильні до індивідуалістських переконань і поведінки, готові рішуче відстоювати свої інтереси. На новому місці, багатому на природні ресурси, успіх індивідуума мав тенденцію бути здебільшого вигідним для суспільства в цілому. Друга група - нащадки негрів-невільників - переважно є повною протилежністю до першої. Кілька поколінь людей, які працювали підневільно, не виявляли жодної ділової активності, репродукували відповідне потомство, байдуже до підприємницької діяльності, сумлінної праці тощо. Проте збільшення питомої ваги цієї групи лише за 1980-1990 рр. на 13,2% може у майбутньому істотно вплинути на систему національних цінностей.[88][88] Третя група - індіанці - має настільки низьку питому вагу, що зовсім не впливає на формування системи національних цінностей. Отже, сформована система національних цінностей у США має на собі відбиток багатьох націй, представники яких тут оселились. Американські цінності є еклектикою елементів європейських цінностей. Носіями цих цінностей є найенерґійніші та найпридатніші для виживання в умовах постійної конкурентної боротьби люди. Лі Йакокка знаходить пояснення "...американській ментальності у дарвінізмі: у боротьбі за виживання мусить вижити найсильніший. Тільки він і має право на виживання та продовження роду. Слабкий якомога раніше повинен відсіятися, так само, як це відбувається в природі. Лише рішуче здійснення цього принципу ґарантує просування вперед".[89][89] Такий підхід в економіці відстоює екстремальний лібералізм. Проте у реальному житті лібералізм не є настільки екстремальним. З одного боку, висловлюється думка, що економіка повинна функціонувати в умовах повної свободи; найсильніший повинен існувати, навіть за рахунок слабших; держава не повинна втручатись в економіку. З іншого боку - "система лібералізму виходить з того, що людина настільки розумна та добра, що вона, якщо надати їй свободу, сама подбає про себе і своїх ближніх, навіть візьме на себе частину турбот про благо інших".[90][90] Незаперечним є той факт, що система цінностей американського народу сформувалась під значним впливом християнства. Коментуючи цей вплив, М.Вебер у книзі "Протестантська етика і дух капіталізму" виходить з того, що Реформація не стільки усунула не таку вже й обтяжливу і жорстку реґламентацію поведінки, скільки наголосила на тому, що людина створена за подобою і образом Бога, і тому кожна людина є творінням унікальним і виправданним є зосередження на власному "Я".[91][91] Протестантські цінності знайшли родючий ґрунт на американському континенті, який заселяли прагматичні люди зі Старого Світу. Проте штучно відібрані найбільш активні та прагматичні люди не можуть себе ефективно відтворювати. З кожним новим поколінням американців стає все більше людей, які не вкладаються в систему відносин яка існує, не поділяють переконань своїх батьків, схиляються до групово-кооперативно орієнтованих поглядів, а, отже, суперечливим сьогодні є твердження М.Вебера, що індивідуалістсько-суперницькі відносини, які підтримує протестантизм, залишатимуться і у майбутньому будуть високоефективні. Причиною цього, очевидно, є те, що ці цінності не змогли у молодій американській спільноті набути звичаєвого вигляду. Єдиним засобом підтримки сформованої у США системи цінностей може бути, на нашу думку, лише постійний імміґраційний процес. Іґнорування ментальності народу, основних його цінностей та переконань веде до економічної та політичної неефективності держави, її занепаду. Яскравим свідченням цього є історія всіх імперій: чим сильніше панівна нація намагається нав’язати іншим свою систему цінностей та переконань, тим неефективнішими є ці спроби, тим більшим стає бажання пригноблених народів реалізувати систему своїх національних цінностей у власній незалежній державі. І тому в умовах існування у США представників інших систем цінностей (носіями яких є афро-американці та індіанці), можна очікувати у найближчому майбутньому їх вимог щодо формування власних державних утворень.
Читайте також:
|
||||||||
|