Залежно від специфіки галузі, особливостей стану середовища, характеру й змісту місії в кожній організації встановлюються свої власні цілі, особливі як за набором параметрів організації, бажаний стан яких виступає у вигляді цілей організації, так і за кількісною оцінкою цих параметрів. Однак, незважаючи на ситуаційність у фіксації набору цілей, існує чотири сфери, у яких організації встановлюють свої цілі:
1) доходи організації; 2) робота із клієнтами; 3) потреби й добробут співробітників; 4) соціальна відповідальність.
Як видно, ці чотири сфери стосуються інтересів всіх суб'єктів, що впливають на діяльність організації, про які говорилося раніше під час обговорення питань місії організації.
Найпоширенішими напрямками, по яких у ділових організаціях установлюються мети, є наступні.
1. У сфері доходів:
величини прибутку, рентабельність, дохід на акцію й т.п.; положення на ринку, ( частка ринку, обсяг продаж, частка ринку щодо конкурента, частка окремих продуктів у загальному обсязі продажів і т.п.); продуктивність, що виражається у витратах на одиницю продукції, матеріалоємність, обсязі виробленої в одиницю часу продукції й т.п.; фінансові ресурси, описувані показниками, що характеризують структуру капіталу, рух грошей в організації, величину оборотного капіталу й т.п.; потужності організації, що виражаються в цільових показниках, що стосуються розміру використовуваних потужностей, кількості одиниць техніки й т.п.; 2. У сфері роботи із клієнтами:
• робота з покупцями, що виражається в таких показниках, як швидкість обслуговування клієнтів, число скарг із боку покупців і т.п.
3. У сфері роботи зі співробітниками:
• зміни в організації й управлінні, відбивані в показниках, що встановлює завдання по строках організаційних змін, і т.п.; • людські ресурси, описувані за допомогою показників, що відбивають кількість пропусків роботи, плинність кадрів, підвищення кваліфікації працівників і т.п.
4. У сфері соціальної відповідальності:
• надання допомоги суспільству, описуване такими показниками, як обсяг добродійності, строки проведення благодійних акцій і т.п.