Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технологія рівневої диференціації

Різновид внутрішньопредметної диференціації - диференціація рівнева, при якій учень отримує право і можливість вибирати рівень засвоєння навчального матеріалу (але не нижче мінімального). Рівні засвоєння пред'являються учням у формі переліку знань, умінь і навичок, які вони повинні придбати, зразків завдань, які повинні навчитися вирішувати. Але і при цій формі диференціації пояснення для всіх учнів даються знову ж таки на одному, частіше середньому або підвищеному рівні. Для вдосконалення даної форми диференційованого навчання пропонувалося наслідувати пояснення нового матеріалу три рази (спочатку на рівні мінімальних вимог, потім – збагативши матеріал, і, нарешті, на рівні його поглибленого вивчення). Зауважимо, що рівнева диференціація застосовна тільки в старших класах, в яких учні свідомо підходять до вибору рівня засвоєння.

Диференціація за рівнем розумового розвитку не отримує в сучасній педагогіці однозначної оцінки; в ній є поряд з позитивними і деякі негативні аспекти.

Позитивні аспекти: Негативні аспекти:
Виключаються невиправдані та недоцільні для суспільства зрівнялівка і усереднення дітей. У вчителя з'являється можливість допомагати слабкому, приділяти увагу сильному. Відсутність у класі відстаючих знімає необхідність у зниженні загального рівня викладання.   З'являється можливість більш ефективно працювати з важкими учнями, погано адаптуються до суспільних норм. Реалізується бажання сильних учнів швидше і глибше просуватися в освіті. Підвищується рівень Я-концепції: сильні затверджуються у своїх здібностях, слабкі отримують можливість відчувати навчальний успіх, позбутися комплексу неповноцінності. Підвищується рівень мотивації учення в сильних групах. У групі, де зібрані однакові діти, дитині легше вчитися. Розподіл дітей за рівнем розвитку негуманно.   Висвічується соціально-економічну нерівність.   Слабкі позбавляються можливості тягнуться за більш сильними, отримувати від них допомогу, змагатися з ними. Переклад в слабкі групи сприймається дітьми як приниження їхньої гідності. Недосконалість діагностики призводить деколи до того, що в розряд слабких переводяться неординарні діти. Знижується рівень Я-концепції: в елітарних групах виникає ілюзія винятковості, егоїстичний комплекс; в слабких групах знижується рівень самооцінки, з'являється установка на фатальність своєї слабкості.Знижується рівень мотивації учення у слабких групах. Перекомплектування руйнує класні колективи.

Читайте також:

  1. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  2. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  3. Аналіз диференціації населення за доходами
  4. Арт-терапiя як технологія збереження психічного здоров'я. Види арт-терапії.
  5. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  6. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  7. Базова технологія
  8. Біотехнологія
  9. Біотехнологія в медицині
  10. Біотехнологія і гібридизація соматичних клітин
  11. Біотехнологія одержання антибіотиків
  12. Біотехнологія одержання ІНТЕРФЕРОНІВ




Переглядів: 2803

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розглянемо структуру модуля 4-х циклів. | Внутрішньо предметна диференціація (М. П. Гузик).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.