Мета самовиховання виходить з мотивів, спонукаючих до роботи над собою і бажань, прагнень людини. Без мети не може бути почата жодна справа, у тому числі і самовиховання. Але треба мати, звичайно, достатньо здорового глузду, щоб ставити собі задачі під силу. Інакше, нездійсненні, нереальні надії можуть привести до зворотного ефекту, до невпевненості в своїх силах.
Кожний з нас може скласти список рис, які було б слід усилити, і список рис, які було б слід ослабити або викоренити. Викорінювання недоліків як і вироблення бажаних якостей характеру і здібностей може бути метою самовиховання.
Молодь сьогодні опинилася в кризовій ситуації. Разом з крахом системи суспільного устрою і етичних ідеалів, звалилися багато традиційних норм і способи поведінки. Йдуть в минуле, що здавалися вічними, критерії життя.
Відбувається різка переоцінка цінностей. Молоді доводиться адаптуватися до швидко змінних умов життя. Міняються етичні ідеали і цінності. Всі ці чинники надають значне, не завжди позитивне, вплив на особу учня. По цьому, якщо переконати учнів в необхідності самовиховання і допомогти їм в його організації, то процес формування особи протікатиме більш ефективно.
Список рекомендованої літератури
1. Актуальні проблеми початкової школи в сучасних умовах / уклад. О.І.Поясик, М.П. Ковальчук. – Івано-Франківськ:НАІР, 2012. –130 с.
2. Гадецький М.В. Організація навчального процес у в сучасній школі / М.В. Гадецький, Хлєбнікова Т.М.. – Харків : Ранок, 2003. – 135 с.
3. [Електронний ресурс] / Банк рефератів. Режим доступу: http://www.bestreferat.ru/referat-137407.html